Je meest comfortable horloge

Hier ook Omega SMP, ik ben amper bewust dat ik hem draag.

1 like

Meest comfortable is eigenlijk wel de DateJust
Misschien daarom wel de redden dat ik er 3 heb :wink: .

Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die het draagcomfort van de Seamaster zo hoog aanslaat…

Mijn 114060 met vlak daarachter de Omega Seamaster en UX.

Mijn seiko premier Kinetic. Niet te zwaar een een geweldig horloge band!

1 like

Wel een kanttekening bij deze klok: hij heeft alleen halve schakels voor fijnstelling. Niet voor iedereen komt dat helaas goed uit.

1 like

Mijn Tag zit als gegoten, vooral op stalen band.
Nu net een vouwsluiting en lederen band besteld. Ik ben benieuwd hoe hij dan zal zitten…

2 likes

Zit toch echt wel fijner als al het staal…

1 like

Ik snap wat je bedoelt, maar een stukje gewicht aan m’n pols vind ik juist ook wel comfortabel. Comfort betekent natuurlijk verschillende dingen voor verschillende mensen. Ik kom erachter dat het voor mij ook gaat om de verdeling van het gewicht (zwaartepunt laag bij pols, band ‘balanceert’ gewicht van kast) en aansluiten aan de pols - niet zozeer dat het niks weegt of je 'm niet voelt. Dat is juist wat bij de Huldra (voor mij) zo perfect is.

Inmiddels een “nieuwere” SMP geprobeerd (vreemd genoeg nooit een omega van na 1992 om m’n pols gehad), en dat voldoet wel aan bovenstaande. Misschien moet het er toch maar eens van komen.

@MotoSkooly: zo op t oog lijkt die Stargate inderdaad wel lekker te zitten met naar beneden gebogen lugs die een mooi geheel vormen met de kast, precies wat ik bedoel. Vind het alleen niet zo’n heel mooi model dankzij de vrij specifieke bezel. Zijn er andere Seiko’s die dit ook hebben?

Ja het viel me laatst op hoe relatief dun die Glycine Combat duikers eigenlijk zijn.

Bezel is inderdaad specifiek. Ik ben geen echte Seiko kenner, maar volgens mij zijn er meer modellen die de kast met de gebogen lugs delen maar een andere bezel hebben. Wellicht enkele Sumo modellen?

Ben het helemaal eens: g-shock zit me t meest comfortabel! Vast ook omdat ik het gevoel heb dat ie het minst gevoelig is voor krassen ed: