Jouw meest comfortabele horloge?

Ik las een oud topic over comfortabele horloges, om deze niet helemaal te hoeven afstoffen ( 10 jaar oud, Je meest comfortable horloge - 73 van Guapo )
Start ik met een nieuw draadje…

Wat is je meest comfortabele horloge?

Voor mij is dit mijn CWC G10 met ( maar ook zonder) bonclip.
Lekker klein, licht en plat. Ik voel deze amper zitten.

Welk horloge is dat voor jullie?
Dus het horloge wat je qua comfort eigenlijk altijd zou kunnen dragen.

17 likes

Voor mij ook. Draag hem op nato en dan merk je eigenlijk niet dat je een horloge om hebt :ok_hand:t2:

2 likes

Och, dat zijn er zoveel. De oudjes met geïntegreerde band zoals de polaris serie

De Rado’s

Mijn “klus”horloge

De tissot prsbladiebla

En uiteraard de Meistersinger

8 likes

Dat zijn er idd veel. :pray:

1 like

voor velen kan het woord “comfortabel” een andere betekenis hebben,
ik zie op de foto’s die je post dat hier de horloges redelijk strak op de pols zitten,
ik neem aan dat ze dan niet kunnen “verschuiven” op de pols en dat dit voor jouw comfortabel is?
zelf heb ik graag dat ze niet zo vast op de pols zitten en toch enige beweegvrijheid hebben, dat is dan weer voor mij comfortabel :slightly_smiling_face:

8 likes

De junghans, combinatie van ceramic,/staal. Voel je niet zitten.

Of de titanium Citizen

8 likes

Comfortabel is voor iedereen idd weer anders.
Met zoals iedere pols ook anders is.

Maar mijn voorkeur is idd wat strakker. ( Ik kan tussen band en pols een vinger tussen wurmen )

1 like

Al mijn horloges moeten comfortabel zitten, als dat niet zo is blijf ik net zolang banden wisselen tot het lekker zit.

3 likes

Maar zou een comfortabel horloge niet met “alle” banden comfortabel moeten zitten?

Je voelt niet dat je hem omhebt, waardoor je niet naar je pols kijkt want je voelt niet dat je hem omhebt… :wink:

Maar ik denk dat dit één van mijn meest comfortabele horloges is. Lekker plat, gemiddelde diameter en heel soepele strap. Top horloge.

7 likes

Een relatief lichte dresser met een zware stalen band gaat niet werken, moet een beetje in verhouding zijn.

1 like

Ik snap wat je bedoeld, daarom zette ik alle ook tussen haakjes. :wink:

Algemeen kan ik zeggen dat ik veel vintage horloges op leer comfortabel vind dragen vanwege de maat en het (licht) gewicht.

Het is jammer dat vintage (vooral erfstukken) niet altijd praktisch is vanwege kans op beschadigingen maar ik heb het idee dat men in de jaren 60 en 70 door de relatief kleine en lichte horloges veel comfortabeler dragende horloges droeg zo algemeen.

2 likes

Qua comfortabel en draagbaarheid maakt voor mij de band ook heel veel uit.
Als het echt terug zou moeten naar 1 horloge voor elke dag, dan wordt het toch een 300m tuna op een vintage MN band.
Ja, het is wat zwaar, maar met 105 gram niet extreem, maar dat wordt goed gecompenseerd door alle afrondingen, relatief plat en kegelvorm, geen aanhaakpunten en goed onder de mouw vallen.
De band is rekbaar, dus variaties in omvang (hier een beetje een dingetje) zijn dan ook goed op te vangen.

5 likes

Leuk topic.

Merk dat comfort bij mij een erg belangrijk onderdeel is geworden van de horloges die ik koop. En als het met verschillende bandjes etc niet lukt, dan doe ik afstand van het horloge.

Dit kan soms een hele zoektocht naar het juiste bandje opleveren.

Mijn Dryden Heartlander zat heel fijn en de kast sloot perfect aan bij de vorm van mijn pols

De Tudor Black Bay Burgundy is mijn huidige meest comfortabele horloge. Dankzij de glidelock heb ik altijd wel een goeie instelling. Ideaal.

Warm of koud weer. Maakt niet uit.

12 likes

Dat is een mooi horloge! :heart_eyes:
Die kende ik nog niet.

Heb er meer over geschreven in mijn NA destijds, mocht je er meer over willen weten.
Vond het een sympathiek merk voor goeie prijs.
Inmiddels verkocht maar kijk vooral eens op hin website. Zitten leuke modellen tussen

1 like

Heb hem ook en was het eerste horloge waar ik aan dacht toen ik de vraag las.

Ik heb heel erg lang toe gewerkt naar een verzameling die in zijn geheel, met één uitzondering doe nog weg moet, comfortabel is. Al mijn horloges zitten nu lekker.

En in het geval van bracelets heb ik nu exact in het snotje wat de juiste maat , positie van de clasp, en breedte is. Dat was ook even puzzelen.

1 like

Eentje kiezen kan niet, er is geen oncomfortabel horloge, wel zijn er irritante bandjes. Als je gaat fietsen dan blijken ze opeens toch niet goed strak te zitten, of te rammelen.

De top 3:

De lange ronde lugs maken dit mijn all-time favoriet. Maakt niet uit met welke band. Dit zit altijd fijn. Ongeacht activiteit, outfit en weertype. Comfortabel én zorgeloos.

Runner-up; mijn vader’s Seiko Titanium. Met deze val je in slaap, omdat je hem vergeet. Gevoelig voor krassen, dus minder zorgeloos. Het is geen beater. Daardoor minder comfortabel.

Deze is ook geweldig. Iedereen die dit type ooit droeg weet dat uit ervaring. Mega relaxed draagcomfort. Misschien wel mijn fijnste stalen band. Alleen niet zorgeloos ivm gebrekkige waterdichtheid. Zeker niet geschikt voor iedere dag. Daarom plek 3.

Opvallend genoeg alledrie quartz. Zucht.

7 likes