Als je twijfelt; een duiker. Scheelt een hoop centen.
- Duikert
- Chrono
0 stemmers
Duiker want robuust en waterdicht. Chrono met schroefpushers wil ik niet.
Chronograaf, vind ik mooier persoonlijker. Mijn liefde voor duikers zit nog maar in de startblokken. Ik vond het eerst echt oerlelijke dingen met hun grote bezels, dikke wijzers en grote aanduidingen . Maar door een mede lid hier namelijk @Aamon is de interesse toch gegroeid. De seiko monseters die hij altijd post vind ik dan weer wel heel stoer. De liefde is rustig aan het groeien maar geef mij maar een chronograaf voor nu
Chrono
Daar is een prima eenduidig antwoord op; moderne Omega Speedmaster (3861)
Chronograaf is erg handig bij koken, met werk (output meten), om wachttijd te meten/doden en is in dit geval esthetisch erg verantwoord. Knappe duiker die de 50 meter diepte passeert (inderdaad, ik zwem met dit horloge). Ik draag hem elke dag en kan dat zeer aanbevelen!
Heb deze ook. Tot 10 bar WR, maar robuust?
Ik weet dat hij met een Saturnus mee kan, maar een duiker wint qua robuustness.
Is dat een woord?
Ja ach, hoe definieer je dit he? NASA heeft inderdaad al best wat testen gedaan om laten zien wat de speedmaster kan verduren. Hoe robuust moet het zijn voor het dagdagelijkse? Een duiker kan inderdaad wat dieper onderwater zonder dat dit problemen geeft.
Een omega speedmaster met 3861 uurwerk is tot 50 meter waterdicht.
Klopt maar de mijne is, door een Omega servicecentre, getest tot 10 Bar en nog vind ik m niet robuust.
Tussen deze twee opties absoluut een duiker. Maar het enige juiste antwoord is natuurlijk een fieldwatch.
Duiker absoluut
Chronograaf
Duiker… Simpel, geen poespas en duidelijker. De bezel is m.i. ook nog eens handig voor bij het koken en andere dingen in huis en bijvoorbeeld op het werk.
Jemig. Er staat:
niet een kermis
Chrono. Ik heb persoonlijk nog nooit een mooie duiker gezien.