Maar even serieuzer; kan de vraag wat specifieker? Gaat het hier om een horloge voor dagelijks gebruik in je vrije tijd, of naar je werk? In het eerste geval snap ik de duikers wel, maar in het laatste geval begin ik me toch ernstig af te vragen wat het beroep van het gemiddelde HF-lid is. Commando? Bouwvakker? Cameraman bij Deadliest Catch?
Anyway, voor mij dus:
Werk: chrono want een duiker bij een pak vind ik een
Vrije tijd: duiker. Sterker nog, lekker de kwarts duiker chrono die ik al 10 jaar pak als ik nergens over na wil hoeven denken. Ik begrijp dat dit ook de lievelings is van @Fate_Amenable_To_Change dus dan moet het goed zijn toch?
Ben jij altijd in je vrije tijd aan het duiken? Zelf heb ik aan 50-100m WR zonder schroefkroon meer dan genoeg, eerlijk gezegd. Hoe ouder ik word, hoe meer het vanzelfsprekende van een duikhorloge er voor mij af gaat.
Een chronograafje kan ik nog eens gebruiken om m’n sets te timen tijdens het trainen (al is een secondewijzer ook prima).
Ieder het zijne, uiteraard. Als ik de vrije vrije keuze had zou ik gewoon een dresswatch of erg discreet sporthorloge kiezen als daily, voor bijna elke denkbare omstandigheid waar in ik zou kunnen belanden.
maar die zit dus ook op mijn kwarts chrono duiker. Eerlijk gezegd zie ik hem meer als een sporthorloge dan als duiker. Gewoon betrouwbaar en een beetje ‘middle of the road’. Maar ik heb ook wel steeds meer dat ik de grotere en drukkere horloges een beetje links laat liggen en wat meer richting laten we zeggen sportieve dresser ga voor vrije tijd. Zal een leeftijd dingetje zijn waarschijnlijk.
Bedankt voor de grote aantal reacties.
Ik ben er achter gekomen dat de horloges die ik nu heb voor het mooie te groot voor mijn pols zijn dus ik zoek voor in mijn vrije tijd wat nieuws. Ik twijfel tussen chrono of duiker en ik dacht een soort hulplijn a la weekend miljonairs in te zetten: vraag het publiek.
Haha ik had het kunnen weten, hier kom je niet verder mee dit is per persoon enorm verschillend.
Gewoon kiezen wat je zelf mooi vind. Er zal toch wel een horloge zijn die je zelf heel graag zou willen dragen? En als je erg twijfelt koop dan iets waar je ook weer makkelijk vanaf komt, en je niet gelijk honderden euro’s afschrijft. Er staan/ komen genoeg prachtige horloges in het blauw. De markt staat nu in het voordeel voor de kopers.
Is dit niet wat voor je. Zie hem net op de site van onze oosterburen. Mooie duiker voor twee en een halve meijer, gloednieuw in de stickers. Je hoeft alleen maar even zelf het kroontje weer aan elkaar te lijmen