Je Moet kiezen.. duiker of chrono als dagelijks horloge.

Kies maar :innocent:, een duiker of chrono van ongeveer hetzelfde formaat en dagelijks draagbaar.

Tussen deze twee vormen zou altijd voor een duiker gaan, deze kunnen beter tegen een stootje en passen beter bij mijn dagelijkse activiteiten (chrono in tuinaarde, zand of water is lastiger). Al is een chrono op zijn tijd prachtig :+1:.

1 like

Lastige keuze… doe dan maar een wandklok

3 likes

chrono

Waar? Ik zie nog steeds geen mooie :wink:

1 like

Staat toch een chrono bij :kissing_heart::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik ook! Die omega is veel mooier :sweat_smile:

1 like

Voor mij de duiker … ik heb ook geen andere keus want heb (nog) geen chrono

Duiker

2 likes

Als ik moest kiezen tussen deze drie:

Of deze ene:

dan zou ik altijd een dressy chronograaf kiezen. De mijne heeft de volgende voordelen:

• 100m waterresistent
  • Bol saffier
  • 39mm is een mooie maat

Die kun je bijna altijd om juist omdat hij dressy is, maar hij doet het ook goed op een olijfgroene NATO.

Mijn keuzes voor de chronograaf in aflopende budget-rondes. maar niet per se in volgorde van voorkeur:

1. De El Primero reverse panda 38

2. De Breitling B09 Premier 40

3. De TAG Heuer Glass Box 39

4. Mijn eigen Excelsior Park

5. De Hanhart 417 ES 1954 Flyback reverse panda 39

6. De Hanhart 417 ES 1954 39

7. De Yema Flygraf

Voor wie nu denkt “hee, daar zit geen speedy tussen”… Dat klopt. Niks tegen de Speedy, als het echt moest zou ik 'm ook overwegen. Niet voor 8000 ballen, maar wel de saffieren versie.

4 likes

Dan maar even:

De Speedy dus!

Mijn daily. Briljant, en elke penning waard.

6 likes

Ga voor de chrono. Vind ze over het algemeen eleganter, er ‘gebeurt’ meer op de dial en het past beter bij mijn kledingstijl (wat voor iemand anders uiteraard precies tegenovergesteld kan zijn).

Ook als ik naar de iconische exemplaren kijk dan zou ik zelf eerder gaan voor een speedmaster, el primero, daytona of carrera dan een submariner, seamaster of aquanaut.

1 like

Chrono.
Duikers doen het nog steeds niet voor mij. Die dikke bezel met dito wijzers. De bezel eist teveel de aandacht op en brengt de gehele look van het horloge uit balans.
Weinigen gebruiken een duiker waar die voor bedoeld is.
Weinigen gebruiken een chrono waar die voor bedoeld is, maar je hebt wel een veel interessantere wijzerplaat om naar te kijken.

Met al die regenbuien en kans op overstromingen tegenwoordig? Een duiker!!

2 likes

Ik ben wel blij dat mensen expliciet kiezen tussen een duikhorloge of een chronograaf, want een vokking duik-chronograaf vind ik het ergste wat bestaat.

1 like

Mis je daar niet iets?
IMG_3645

1 like

Vertel…

Zou toch zweren dat het lijkt alsof er hier een halve schakel mist :joy:

Zo mooi dat smaak verschillend is, ik ga voor jouw chrono.

1 like

Inderdaad een onmogelijke combi. :blush:

Haha ik moest ook ff 3x kijken maar reflecteert deze halve schakel niet iets donkers? Beide halve schakels geven meer reflectie dan de rest van de band, toch?

Zeg ga eens even heel snel je mond wassen!

Dat is alsof je een :zebra: vraagt voor zwart of wit te kiezen op dit forum

:sweat_smile:

2 likes