Jenny Carribean 1500 repareren

Goedemiddag,
Ik ben in het bezit van een Jenny Caribbean 1500 (1e eigenaar), de kroon en stem (tirette??)
is kapot, Ik kan dus niet meer de wijzers verzetten.
Hij loopt nog wel.
Het horloge is een cadeau van mijn ouders toen ik nog aan onderwatersport deed (12 jarige leeftijd).
Ik zou dolgraag willen weten waar, hoe enz. ik het horloge kan laten maken.
Ik woon in Den Haag.

Met vriendelijke groet,

Bram

8 likes

Hier is een lijst. Zou niet zo snel een juwelier kiezen… eerder een zelfstandige horlogemaker.

Juweliers sturen t horloge in de regel door naar zon horlogemaker en vragen daar een premium voor.

3 likes

Ik heb hel goede ervaring met.
Wesselink en Vreeker te Alkmaar
Daar breng ik al mijn horloges.
Maar heb je ook een foto?

2 likes

Post even een foto :smiley:

Hoi Bram,

Deze Jenny’s hebben een monobloc kast, en dus geen achterdeksel. Het uurwerk moet via de glaskant uit de kast worden gehaald. Daarom wordt er gebruik gemaakt van een gedeelde stem waarmee de kroon en een stukje stem uit de kast getrokken kunnen worden. De kans is groot dat je nu een losse kroon met een stukje stem hebt. Sowieso moet het uurwerk natuurlijk een servicebeurt krijgen voordat je het weer met een gerust hart kunt gaan dragen. Wesselink & Vreeker is inderdaad een goede keuze.

Mooie horloges en je was er vroeg bij qua onderwatersport. :ok_hand:

2 likes

20 likes

Hoi paul,

Klopt helemaal wat je zegt.
Ja ik was lid van Baracuda in Den Haag, begonnen bij de jeugd.

1 like

Toevallig ga ik morgen naar Alkmaar, weliswaar om te vissen.
Ik ga zo even googlen.
Dank voor de tips.
Zou zo gaaf zijn als ik het horloge weer kan gebruiken

3 likes

8 likes

Zoals jullie zien, veel gebruikt.
Polijsten zou niet gek zijn.

1 like

Dat gaat goed komen. Nieuw glas erop en je hebt een klassieker! :star_struck:

Ik heb begrepen dat het glas moeilijk te krijgen is.

Is volgens mij heel dik glas (5mm), dus dan zou polijsten wellicht wel een prima optie kunnen zijn. Er is genoeg vlees in ieder geval. Tenzij je veel waarde hecht aan die 1000m waterdichtheid natuurlijk :wink:

Gaaf horloge en extra bijzonder omdat je hem al zolang hebt!

Ja, heel dik.
1000 meter zit er idd niet in :rofl:
Zie nog de gezichten van mijn ouders voor mij, ging in die tijd helemaal uit mijn dak natuurlijk.
Mijn vrouw kwam vanmiddag met een foto waar ik het het horloge droeg, toen ik haar leerde kennen.

2 likes

Zou dat niet doen. Er zit 50 jaar persoonlijke geschiedenis in. Zonde om dat uit te wissen.

Is het glas een plexi? Dan kan je m zelf lichtjes polijsten. Anders is een nieuw glaasje geen big deal.

2 likes

Wat een top ding!

Zo, 1000m voor die tijd, dat is aardig indrukwekkend!

Ik dacht dat het echt glas was, maar het lijkt erop dat het een 5 mm dik plexiglas is. En dan is het weer als nieuw te polijsten. Dat laatste zou ik juist zeker wel (maar niet zelf) doen, omdat je dan de prachtige wijzerplaat weer goed kunt zien. (De krassen heb je waarschijnlijk niet nodig voor de mooie herinneringen.)

Benieuwd naar de foto’s wanneer hij ‘klaar’ is.

4 likes

heel tof horloge, is het opknappen waard :+1:

Nooit de kast polijsten van een vintage horloge, dat is een doodzonde.
Verder ben ik ook bang dat je mailbox nu vol loopt met berichten van mensen die hem maar al te graag van je over willen nemen. Niet aan beginnen, deze klassieker zelf houden en koesteren.

4 likes