Jenny Carribean 1500 repareren

Ik heb zelf al meerdere Jennys gehad

Hij ziet er netjes uit, het belangrijkste is de bezel en deze lijkt in goede conditie zonder breuken.

De kroon is zoals men al zegt een split kroon. Dit omdat het horloge er via de voorkant uit moet. Dit doe je door de bezel te verwijderen, daarna een schroefring losdraaien waarin het glas zit vastgeschroefd daarna het glas en pakkingen.

Deze pakkingen kunnen uitdrogen of juist slijmerige drap worden.

Een service is in elk geval aan te raden. Hierbij word het uurwerk schoongemaakt. Als de kroon nog schroeft dan moet je deze goed bewaren want deze zijn erg duur.

Wat ook duur is dat is het glas. Als er droogte scheuren inzitten zal hij nooit meer waterdicht worden. Hij is enkel waterbestendig met nieuwe pakkingen en controle van het glas.

Dit zijn mijn caribbeans

37 likes

Hallo Jurgen,
Ik ben zeker niet van plan dit horloge weg te doen.
Ik wil deze graag weer zelf gaan dragen, teveel herinneringen en hele mooie (en veel, ruim 2500 uur) duiken gemaakt.

4 likes

Kun je eens een foto laten zien van de kroon met het stukje stift? Mogelijk is hij niet defect maar gewoon los.

2 likes

2 likes

Het ging om het glas - dat mat is geworden.
Dat kun je probleemloos polijsten.

De kast polijsten is m.i. een doodzonde.

De kast etc. goed reinigen, het uurwerk een beurt laten geven en met veel plezier weer dragen!

2 likes

Yep, je hebt de ‘female’ kant van de “split-stem” aan de kroon zitten.

Dat hoort zo bij monobloc kasten.

2 likes

Ik ga vandaag naar Wesselink&Vreeker.
Ben benieuwd.
Moet ik nog ergens op letten bij het achterlaten van het horloge?

1 like

In werkweken gerekend heb je dan zo’n anderhalf jaar onder water geleefd!

Maar wat een leuk horloge. En dan ook nog ooit van je ouders gekregen. Leuke herinnering. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit van dit merk had gehoord, dus weer wat wijzer geworden.

2 likes

:grinning: Ja zo heb ik het nooit uitgerekend.
Wel super veel herinneringen!

1 like

Veel succes en hou ons op de hoogte :innocent: ben benieuwd naar de foto’s als hij terug is van zijn service. En succes met de vangst vandaag :sunglasses:

1 like

Dank je. Ik hou jullie zeker op de hoogte!
Ga vandaag met mijn dochter in Alkmaar vissen, maar eerst naar de horlogemaker :grinning:

5 likes

WoW die zien er top uit.
Heel mooi.
Zou ze zeker houden wordt alleen maar meer waard.

2 likes

Zoals al eerder met je gedeeld….super mooi horloge met een bijzondere achtergrond.
Ik heb in het verleden mijn eigen exemplaar gerestaureerd.
Hier het verslagje van oa het maken van een nieuwe plexi.

Die van jouw is prima te polijsten. Dikte is namelijk zo’n 8mm. Duurt even voor je daar doorheen polijst :sunglasses:

Succes in Alkmaar!

5 likes

Dit is een foto uit 1978 waar ik

het horloge draag, thuis bij mijn toen toekomstige vrouw :grinning:

19 likes

Heel gaaf dit! Ik kijk nu al uit naar foto’s van het eindresultaat :slightly_smiling_face:

1 like

De kast niet laten polijsten. Alleen t glaasje.

3 likes

Dankje! En ja ze blijven zeker :smiley:

2 likes

Wesselink heeft voor mij in een grijs verleden een oranje zusje gefixt

1 like

Mooi horloge! Deze is het zeker waard om op te knappen. Nieuw glas zal wonderen doen.

1 like

Net gebeld door Wesselink&Vreeker,
Horloge is niet te maken, er ontbreekt een opvulring of zo.
Hij zegt dat ik dan een andere Jenny 1500 moet vinden met zo’n opvulring.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

1 like