Hij ziet er netjes uit, het belangrijkste is de bezel en deze lijkt in goede conditie zonder breuken.
De kroon is zoals men al zegt een split kroon. Dit omdat het horloge er via de voorkant uit moet. Dit doe je door de bezel te verwijderen, daarna een schroefring losdraaien waarin het glas zit vastgeschroefd daarna het glas en pakkingen.
Deze pakkingen kunnen uitdrogen of juist slijmerige drap worden.
Een service is in elk geval aan te raden. Hierbij word het uurwerk schoongemaakt. Als de kroon nog schroeft dan moet je deze goed bewaren want deze zijn erg duur.
Wat ook duur is dat is het glas. Als er droogte scheuren inzitten zal hij nooit meer waterdicht worden. Hij is enkel waterbestendig met nieuwe pakkingen en controle van het glas.
Hallo Jurgen,
Ik ben zeker niet van plan dit horloge weg te doen.
Ik wil deze graag weer zelf gaan dragen, teveel herinneringen en hele mooie (en veel, ruim 2500 uur) duiken gemaakt.
In werkweken gerekend heb je dan zo’n anderhalf jaar onder water geleefd!
Maar wat een leuk horloge. En dan ook nog ooit van je ouders gekregen. Leuke herinnering. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit van dit merk had gehoord, dus weer wat wijzer geworden.
Zoals al eerder met je gedeeld….super mooi horloge met een bijzondere achtergrond.
Ik heb in het verleden mijn eigen exemplaar gerestaureerd.
Hier het verslagje van oa het maken van een nieuwe plexi.
Die van jouw is prima te polijsten. Dikte is namelijk zo’n 8mm. Duurt even voor je daar doorheen polijst
Net gebeld door Wesselink&Vreeker,
Horloge is niet te maken, er ontbreekt een opvulring of zo.
Hij zegt dat ik dan een andere Jenny 1500 moet vinden met zo’n opvulring.