Weet je van wat voor materiaal de opvulring gemaakt is?
Het is vast wel na te maken.
Hoi Elmo,
Nee ik heb geen idee.
Heb wel gehoord dat er een soort harslaag in zit.
De horlogemaker is hier niet bekend mee. hij praat over een ring.
Deze ring brokkelt vaak af of word juist vloeibare drap
Ik heb hetzelfde gehad. Als je deze ring niet hebt dan beweegt het uurwerk in de kast
Maar een ringentje draaien is toch geen probleem?
Tekening of maten en welk materiaal?
Dan zou 3d printen eventueel ook een mogelijkheid zijn
Denk dat het teklein is voor 3 d printen.
Ik kan het mogelijk wel draaien maar wat zijn de afmetingen.
@menkepie
weet jij het niet?
Het is een rubberen achtige pakking
Nee, afmetingen weet ik niet.
Ik moet het horloge nog ophalen, kan van tevoren bellen of zij misschien maten weten.
Ja dat zou kunnen, ik heb ook iets gehoord over hars
Waanzinnig… wow…
Hopelijk is dit allemaal weer mooi te maken want het merk, het model en jouw persoonlijke ervaring ermee is de moeite waard. Ik ga positief zijn en alvast zeggen nog vele mooie draagjaren ermee
Dat is het mooie aan het forum… Hierbij wat achtergrond info van het merk als je interesse hebt
Danku!
Ja, dank je wel.
Ik hoop dat het opgelost kan worden, wil het horloge heel graag weer gaan dragen.
Top al die informatie, dank u!
Snap ik helemaal…
Dit was mijn recente ervaring met mijn Jenny op vakantie, gelukkig met een happy ending…
Het zijn robuuste horloges dus ik ben hoopvol voor de jouwe
Dit is hem. Ik zal de maten komende week voor je opmeten. Je ziet hier de stukken hars nog zitten. De ring moet super krap gedraaid worden als je de ring niet opnieuw gaat coaten. Ik heb voor die van mij ooit een nieuwe ring gedraaid maar ben er niet tevreden over omdat ik hem iets te ruim gemaakt heb en dan kan het werkje nog iets bewegen. Dus mijn ring moet ik ook nog nieuw draaien (of de originele hier opnieuw coaten maar heb de coating nog niet kunnen vinden welke zou werken aangezien de dikte nogal nauw luistert) Zo’n ring draaien kan iedereen met een draaibank.
Hieronder de totale opbouw van de kast:
Mocht je deze ringen gaan draaien dan heb ik ook interesse
Ik heb er ook 2 nodig
Helemaal top deze informatie. Dank hiervoor!!
Ik zal op zoek gaan naar iemand die dit (3 stuks ) voor mij kan doen.