Jenny

Ongeveer zes jaar terug heb ik in een topic dezelfde vraag gesteld.
Zijn er hier vast die dit beter kunnen terug zoeken dan ik. :blush:
Lang verhaal kort, mijn Jenny ging -in ongerestaureerde staat- via dit forum naar iemand in Frankrijk voor toen al € 550,00
Was een “invlieger” die wss alles koekelde op de term Jenny.

1 like

Via dit forum naar Frankrijk? Mais qu’est ce que c”est? Il y a un Francais sur le forum de montres? La vache! C’est qui? Peut ĂȘtre il veut acheter un deuxiĂšme Jenny!

1 like

Haha, had 4 x een drie voor Frans op de middelbare school.
Dus je Franse gedeelte is Spaans voor me.
Waar ik dus net zo “goed” in ben. :joy:

Dit is precies waarom ik dit forum zo’n warm hart toedraag. Humor, informatie en oprechte mensen.
Ik neem mijn hoed af

Gaaf horloge ook, ik hoop dat ie de liefde krijgt die het nodig lijkt te hebben. Veel plezier ermee!

En dat spreek ik dan weer niet :grin:. Mijn kinderen leren het op school, waarom wij vroeger niet?

Was ironisch, alleen ontbrak het woordje -zo- vandaar wss de verwarring. :wink:

1 like

Quand c’est pour la meme prix je l’achete :smile:

On m’a offert dĂ©jĂ  cette prix pour le Jenny, Montre de Gand. Par une PB. Mais c’est pas moi qui peut decider, parce que ce n’est pas ma montre. C’est le montre de mon ami.:slightly_smiling_face: C’est lui qui va faire la decision. Peut ĂȘtre il fait rien et le montre reste dans l’armoire :scream:.

Leuk horloge! Mocht je eigenaar 'm willen verkopen, dan wil ik 'm graag overnemen. Dan zorg ik dat ie er weer lang tegenaan kan om mijn pols :wink:

2 likes

Ik denk dat hij het nog aan het laten bezinken is. Je bent niet de eerste die het wil kopen overigens.

2 likes

Je bent wel lekker bezig! Eerst een Connie uit het stof getrokken, en nu deze Jenny :slightly_smiling_face:. Wat wordt het volgende :smile:?

1 like

Heel verstandig: aan de andere kant, als niet horloge liefhebber, zou ik hem snel van de hand doen voor een goede prijs.

Ja, bizar hù? Het is een kettingreactie. Als ik niet op het horlogeforum was gegaan had ik nooit geweten dat vintage een ding was en had ik nooit het horloge van mijn vader eens uit de la gehaald (mijn moeder: “het is een eenvoudig horloge”). Dan blijkt dat een Connie pie pan te zijn.
En als ik dat niet had gedaan had ik nooit dat verhaal van de Connie aan die vriend (die ik eens per jaar zie) verteld en had hij nooit die Jenny uit de kast gehaald onder het motto: kijk, dit was vroeger mijn horloge maar die doet het niet meer.

Ja misschien. Maar als mensen ineens horen dat hun oude horloge best veel waard is komt ook gevoelswaarde om de hoek kijken. De meeste mensen weten helemaal niet dat je een horloge weer kunt restaureren. Als je daar achter komt en je hoort ook nog dat het iets bijzonders is

Maar ik wacht nog even rustig af. Dit ding zal ook wel enkele tientallen jaren in de kast hebben gelegen.

4 likes

Mmm, die dingen zie ik toch echt los van elkaar. :thinking:

Weet ik niet. Je denkt dat je een prul hebt liggen dat het niet meer doet.

Dan hoor je joh, dat is echt een heel bijzonder horloge en heel wat waard. Dan denk je misschien oooh mijn mooie horloge uit de seventies, dat is dus heel bijzonder. Dat zou ik graag weer dragen als het te maken is.

Klopt, maar heeft dus niets te maken met de gevoelswaarde.
Die wordt nu beinvloed door de werkelijke waarde. :wink:

1 like

Niet per se

Ja heel mooi. Leukste verhalen vind ik. Horloges zijn gemaakt om te dragen, en niet om weg te liggen stoffen in een la.

Laat je de Pie Pan restaureren?

Ja, ik breng hem donderdag weg. Onderhoudsbeurt en ik laat het glas vervangen. Dragen zoals hij er nu uitziet wil ik niet, daar ben ik niet genoeg vintageliefhebber voor. Ik wil dat hij er fraai uitziet. Ik twijfel nog over de kast en deksel. Enerzijds zie je die niet als je hem draagt. Anderzijds is er de twijfel of ik hem gewoon zo mooi wil laten maken als kan.

2 likes

De kast zou ik sowieso van af blijven. Ultrasoon en niet verder mee prutsen. Het deksel daar in tegen is wel heel ver heen. Kan je geen achterdeksel scoren via Ebay?

De lugs worden heel snel ‘rond’ als je dit gaat polijsten. Is echt zonde. Wel een originele kroon zien te scoren vind ik!

Ik heb er onlangs ook een aangeschaft :slight_smile:

2 likes