Jenny

Geen idee wat dat is :joy:

Is het zeker dat die kroon niet origineel is? Ik zie namelijk op internet verschillende pie pans met een “gewone” kroon, niet die hoekige. Ik kan me niet voorstellen dat mijn vader indertijd een nieuwe kroon erop had moeten laten zetten.
Ik ga niet zelf zoeken naar zo’n deksel, ik laat dat soort dingen gewoon aan de horlogemaker over. Dat van de lugs neem ik mee als info.

:heart_eyes:

1 like

Ja.

Hij gaat echt geen deksel scoren voor je hoor. Enige wat hij kan doen is polijsten, en dat gaat nergens op lijken :slight_smile:

1 like

Kast en deksel kan hij hoogstens krasvrij maken denk ik. Of ik dat wil weet ik niet. Het kost extra en ik moet eerst weten wat het oplevert.
Zelf een deksel scoren… ik heb echt helemaal geen spat verstand van horlogetechniek. Om dan op ebay te gaan zoeken schiet niet op denk ik.

Ik zou kast en deksel gewoon 100% laten zoals gevonden.
Glas overigens ook indien met 1960s logo met ‘korte beentjes’.

Korte beentjes? Geen idee wat dat betekent.:thinking:
Anyway, ik kan leven met een wat verweerde achterkant. Maar als ik hem zelf draag wil ik wel netjes op de wijzerplaat kunnen kijken. Dus glas zonder krassen, zoals ik ze ook steeds zie op het vintagegedeelte van het forum.
Hij gaat naar Nico Rijsman en daar heb ik goede recensies van gehoord.

Zal wel het logo in het glas zijn dat anders is. Glaasje poetsen of Nico vragen het weer mee te geven :slight_smile:

En nóóit meer op Perlon dragen :joy:

1 like

Ik heb geen perlonbandjes en ben ook niet van plan ze te kopen :slightly_smiling_face:

1 like

Dan nu de herhalingen voor het meeste effect:

Werkt het al? :smile:

Niet druk om maken, dat is doorgaans minder werk dan een band oppompen. Gebarsten? Nieuwe glaasjes heb je voor onder een tientje.

Verder geweldig, die Jenny!

1 like

Een nieuw origineel Omega gesigneerd glas kost na de recente prijsstijgingen bijna 10 tientjes :wink:

1 like

O. Dan zou ik nu mijn bron moeten leegkopen, ware het niet dat ik weet dat hij graag voorraad houd.

1 like

I get it, I get it. Een nieuw glas mag nog net, zij het dat het een origineel moet zijn. En de horlogemaker alsjeblieft niet aan de kast of het deksel laten komen, behalve om los te draaien.
Servicen mag nog wel neem ik aan :wink:.

2 likes

Dat is ok ja :sunglasses:

1 like

Glas is super dik en niet te krijgen. Heb voor mijn eigen Jenny het glas zelf moeten maken.

Gr
Men

1 like

Dan is het mooi te schuren en polijsten toch? :wink::+1:

Zekers maar tot nu toe ben ik er geen tegengekomen zonder diepe kloven. Dit waren echte gebruiks artikelen! Ik heb er ook al voorbij zien komen waarbij goed bedoelt een gewone plexi was geplaatst…eeuwig zonde.
Ik heb nu eenmaal een zwak voor deze klokjes. Restauratie vraagt wel de nodige aandacht. De uurwerkhouder is voorzien van een dunne harslaag die ervoor zorgt dat het werkje perfect past. Deze laag is vaak gedegenereerd en dan kom je de stukjes hars door het hele uurwerk tegen. Das niet zo’n drama maar de ring weer perfect passend krijgen is een ander verhaal. Ik heb zelf al eens met dompelen in nieuwe hars geprobeerd maar de dikte blijft super lastig. Volgende is vaak de 2 delige stem die meestal niet meer wil passen door slijtage van de koppeling van de 2 delen.

Gr
Men

2 likes