JLC lovers

Haha nee dat gaat me ook wat te ver. Ging er meer om dat ik me er niet helemaal prettig bij zou voelen om een horloge voor het trouwen te kopen dat vrijwel even duur zal zijn als de trouwerij zelf. Eerder leuk om te kijken naar iets goedkoops wat als ‘cadeau’ kan.

2 likes

Als ik de tijd heb zal ik eens kijken wat ik kan doen :wink:

2 likes

Prachtig. Ik heb voor de zwarte gekozen, maar de witte is ook fenomenaal!

2 likes

Nog iemand zijn JLC om vandaag?

9 likes

Blijft mijn favoriet!!!

1 like

Wordt warm, dus deze vanmorgen en dan even niets.

5 likes

Die van mij is nog geen moment van mijn pols af geweest :wink:

2 likes

Wat moet dit voorstellen?

Heb al geruime tijd een Reverso Grande Taille en het knaagt nog steeds om een mooie gravure op de achterkant te laten zetten en het horloge daarmee ‘my own’ te maken. Maar wat zet je er dan vervolgens op? Ben heel benieuwd naar jullie voorbeelden (als die er zijn) of ideeen.

?

Niets op laten zetten, als je het wilt verkopen is het door de gravure minder waard.

Dat hij hartstikke nep is…

1 like

Perfect, u bent de eerste die hier op dit forum de juiste opmerking maakt.
Ik heb dit horloge expres op de site gezet om eens te kijken en te observeren wat er gebeurd en hoe er wordt gereageerd.
Dit is inderdaad een kopie, nep is niet helemaal het juiste woord.
Zelf ben ik als vintage JLC verzamelaar altijd geïnteresseerd om eens te ervaren wat derden wel of niet herkennen in dit merk en/of een bepaald merk wel of niet echt is.
Het is soms inderdaad moeilijk om bij bepaalde merken de echtheid te achterhalen, niet alleen bij horloges maar bij veel andere zaken.
U bent dan eindelijk de eerste die dit heeft opmerkt.
Wat wel aardig is om te weten, aan wat heeft u dat kunnen zien.
Ben benieuwd.
Overigens zijn verder alle door mij geüploade foto’s van le Coultre in de topics echt en ben ik uitsluitend geïnteresseerd in vintage modellen.
.

2 likes

Wel een hele slechte nepper.

1 like

Waarom zou je dat doen? Het posten van neppers is verboden en wordt niet gewaardeerd.

Wat een gedrocht! Bent u er zeker van dat JLC het origineel hiervan ooit gemaakt heeft? Het Tourbillon achtige ding doet wel heel erg goedkoop aan. Het hele horloge trouwens.

Ik ben wel heel erg benieuwd van welk JLC model dit een kopie zou moeten zijn.

Ik weet niet wat je beoogt met dit experiment, maar ik denk dat zo’n beetje iedereen wel ziet dat dit nep is. Niet iedereen heeft echter zin om op dit soort trollerige onzin te reageren.

3 likes

Nou kenners, als je geschoren wordt moet je ven stil blijven zitten …
Mooie actie, ik zie dit topic nu pas, anders had ik natuurlijk etc etc kuch :sunglasses:

Ik vind het maar een rare actie van @vinwat.
Ik zie evenwel altijd graag het goede in de mens en ga er maar vanuit dat zijn bedoelingen oprecht zijn.

1 like

Ik heb de Master Grande Taille op dezelfde band :wink:

Zelf de band erop gesized.

Om af te wisselen wilde ik de doornsluiting. 100 Euro!

De vouwsluiting heb ik ook nog, ongebruikt. Wat een pokkeding. Je hebt bandjes nodig in een totaal fucked up maatvoering om dat ding te gebruiken. I felt violated.