JLC Master Compressor Dualmatic of Rolex GMT-II Batman

Mooie is dat ik nu pas zie dat zowel uren-, minuten- als secondewijzer zo’n beetje “op elkaar” liggen, op 16.21 uur. Is 100% toeval maar laat de GMT wijzer wel mooi opvallen zo.

1 like

Die mogelijkheid heb je wellicht al lang geleden voorbij laten gaan…

Wanneer je het flipperende type bent, zou ik de BLNR adviseren. Wanneer je echter een langdurige gebruiker bent, zou ik de BLNR adviseren.:ok_hand:

4 likes

Ik vind ze eigenlijk allebei niet mooi. Over de JLC zijn de meesten het wel eens. Persoonlijk vind ik deze Rolex ook niks. Een beetje de Opel Vectra van de Zwitserse horlogelarij. Een 13-in-een-dozijn Sub met een extra wijzertje. Misschien licht het aan mij, en is hij te vaak nagemaakt, maar voor mij werkt hij niet meer.

Wel eens een spelletje “zoek de verschillen” gedaan? Het aantal verschillen is > 1 (Sub <=> GMT)

1 like

Ahh…,

16 likes

De bezel zit vast en er staan andere lettertjes op de plaat. Verder best uitwisselbaar. Owja, een blauw randje op de bezel.
Verder beiden de ietwat lompe kast, de kapotgekloonde mercedes-wijzer en de datumpuist.
Ja inderdaad, ik vind de Sub ook niet wat. Een uitgesproken tool watch zou mijns inziens geen duizenden euro’s mogen kosten.

Vallen beide af.
Terwijl de twee merken JLC en Rolex ook modellen hebben die ik mooi vind.
Al ben ik meer te porren voor een Rolex DJ van 41mm met zilvere wijzerplaat, of een Milgauss met witte wijzerplaat en oranje accenten/indexen.

Nou dan blijf jij fijn bij Seiko.
De vraag was JLC of Rolex

7 likes

Ik ben zeker niet anti-Rolex, een mooie DJ kan ik zeer waarderen. Maar de Rolex duikers doen me gewoon niet veel.
Ook JLC heeft veel betere ontwerpen dan de door TS genoemde. Mijn ongezouten mening werd gevraagd, dus bij deze gegeven. Helaas voelen sommigen zich blijkbaar hierbij nogal aangevallen.

Ik ben bevooroordeeld maar de Dualmatic heeft een erg fijne GMT-functie waarbij je de wijzer voor de 2e tijd achter de uurwijzer kunt verbergen.

7 likes

Tussen die 2 de Rolex.
Wil je wat anders dan een Rolex en heb je grote polsen?
Dan vind ik deze Omega Aqua Terra ook fraai, in 43mm…
Ook te krijgen in het zwart, op een leren band, etc.

5 likes

Ja, ik heb het idee dat sommigen geen mogelijkheid onbenut laten, in welk topic dan ook, om op de Rolex sporthorloges af te geven. Heel bijzonder eigenlijk.

2 likes

Dat is wel heel erg chique :thinking:

1 like

Mooie foto Marco!

Je neemt je horlogefoto’s vaak in een tuin, maar tuinieren doe jij er vast niet mee.
De gepolijste delen zien er nog NOS uit …

1 like

De JLC heeft een prachtige GMT functie en een mooi uurwerk. Maar ik zal toch voor de BLNR gaan. Vind hem meer in balans.

Hier een filmpje over de JLC en de werking van het uurwerk.

2 likes

Niet correct, bij beide modellen zit de bezel niet vast. Tussen de modellen is er nog het verschil in aantal kliks bij volledig ronddraaien van de bezel. Edit: zie verder aanvulling van @Boetje

Niet correct. Kasten, o.a. lugs en totale kastdikte, zijn verschillend

Dus het verschil? Echt niet alleen het wijzertje… I rest my (oyster)case…

1 like

En de sub uni- en de GMT bidirectional niet te vergeten.
Ook de PCL’s en glidelock tov easylink zijn nog wat verschillen

1 like

Dank je Remco! De PCL’s zijn inderdaad netjes maar toen ik gisteren de sluiting eens goed bekeek in de felle zon dacht ik “tja, ik heb ze om te dragen dus wen er maar aan (aan die kleine krasjes)”.

Neen, bij tuinieren gaat ieder horloge af. Tuinaarde/zand lijkt me voor ieder horloge een moordenaar.

1 like

Ik ben niet objectief😬

6 likes

Net als sommigen dat doen op/bij Steinhart…