JLC Master Hometime

Wees jaloers, want het is zo ver!
Volgende week woensdag 4/5 rij ik naar Bronschhoven, Zwitserland, om na een jaar lang sparen bij de firma Rattrapante een Jaeger LeCoultre Master Hometime te kopen. Schitterend horloge met het nu al legendarische ‘autotractor’-mouvement. Het horloge heeft in Nederland een adviesprijs van € 4750,=, Twee van de vijf Nederlandse JLC dealers die ik bezocht wilden niet lager dan een kleine € 4000,=. Dus maar eens gaan zoeken. In Zwitserland kost het horloge advies Sfr. 6400,= en bij Rattrapante Sfr. 4950,= dat wil zeggen € 3240,=. Met een beetje mailen is dat € 3130,= geworden. En als je dan een lease-auto hebt en dus de BTW kunt besparen door het horloge zelf op te halen, dan ben je toch spekkoper, nietwaar? Maar uiteindelijk gaat het toch om het horloge. Volgens mij een geheide klassieker.
Na terugkeer zal ik laten weten hoe het gegaan is.
Overigens, Sean Lim in Singapore (TimePhilosophy) is nog goedkoper, maar ik vond het toch te griezelig een superduur horloge van de andere kant van de wereld te laten komen… En je weet ook nooit zeker hoe het precies gaat met taxes. Met een beetje pech wordt je aangeslagen voor 20% van de adviesprijs.

Volgens mij word Jaeger op wel meer plaatsen in Nl verkocht dan 5 winkels hoor…

Zeer goed gezien, Wouter! Er zijn er 16, inclusief een handvol Schaap en Citroens. Wie per sé in Nederland zou willen kopen kan volgens mij het beste met Gaemers aan het Noordeinde in Den Haag gaan babbelen, maar ik heb niet het totale overzicht. Twintig procent korting moet je krijgen!! Laat je niet imponeren door sjieke winkels en ‘vaste prijs’-kaartjes!! Ik denk overigens dat JLC op dit moment de Grote Vijf (Patek, Vacheron, Audemars, Breguet, Blancpain) kwalitatief ernstig op de hielen zit en in enkele gevallen al heeft ingehaald, zéker in het prijssegment onder € 10.000,=

Alles perfect verlopen. Prachtig horloge. Verkoper had alles perfect geregeld. Via ‘private mail’ wil ik degenen die geïnteresseerd zijn wel vertellen hoe het is gegaan. Wie een Audemars Piguet, Girard Perregaux of Zenith wil kopen met 25 tot 30% korting kan zich bij me melden.

Bij mij ook.

En je hoeft er niet eens voor naar Zwitserland te rijden.!

Marley

Ja Erik, fotootjes!

Gerwin

Gefeliciteerd met deze aanwinst!

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto’s!

Picca’s please… en die 40% korting zie ik wel zitten, heb alleen geen auto 24/7 tot mn beschikking helaas :frowning:

Okee Marley, doe mij dan maar eens een prijs voor een Jaeger LeCoultre Grande Date 300 84 20. Kijken wie er “wint”… En doe er voor de aardigheid ook s.v.p. nog een Zenith ChronoMaster El Primero 01.0240.410/12 bij!
Ik ben reuze benieuwd wie de beste deal heeft. Ik beloof plechtig mijn prijs eerlijk op te geven zodra je de jouwe hebt gemeld.

Marley is een absoluut betrouwbaar adres voor kwaliteitshorloges, weet dat ze regelmatig in NL is zodat je niet helemaal naar CH hoeft te rijden. En dat voor scherpe prijzen. www.sayin-watches.com
Dus wel appels met appels (of is 't 'appelen" :wink: ?) vergelijken, je reis naar CH kost hoe dan ook geld, ook al rij je met een auto v.d. zaak. Heb ervaring met het ex. BTW kopen in CH maar vergt wel weer extra handelingen.
Gijs

Hallo Erik,

Ik ken Rolf Strässle,zoals ik bijna alle andere handelaars in Zwitserland ook ken.
Wij doen vaak zaken met elkaar.

Het gaat er niet om wie er wint. wij zijn geen konkurenten.
Soms is hij goedkoper, soms ben ik goedkoper.

Ik wens je in elk geval veel draag plezier met de master hometime.
Is een mooie klok.

Groet
Marley

Marley,

Verschil is wel dat je voor Rolf naar CH moet rijden en dat ik voor 't zelfde geld met jou kan afspreken als je in NL bent; scheelt wel 2000 km. :slight_smile:
Gijs

Marley, dank voor je reactie. We gaan inderdaad maar niet tegen elkaar opbieden (of eigenlijk ‘afbieden’). Als ik weer eens wat op het oog heb zal ik jou ook om een prijs vragen en dan zie ik wel wie het beste aanbod heeft. Vriendelijke groet. Erik

Beste Marley, mag ik toch nog even een P.S. plaatsen?:
Ik ben even op je site geweest. Het eerste horloge dat ik aanklikte was de JLC Reverso Grande Date, omdat ik daar een ‘klant’ voor heb, dat wil zeggen een kennis die me heeft gevraagd eens rond te kijken. Je biedt het horloge aan voor € 5025,=. Bij Rolf Strässle kost hij (opgave van gistermorgen) € 4500,=. Ik geef toe dat dit maar een miniscule steekproef is, maar het geeft mij nou niet direct de indruk dat je werkelijk zo concurrerend bent. Iemand die het horloge bij mij zou bestellen heeft het zonder bijkomende kosten voor € 4750,= in huis. Moet hij zelf maar bepalen of een voordeel van € 275,= interessant is of niet… Vriendelijke groet, Erik

Erik je hebt naar mijn idee (en met alle respect) niet veel kaas gegeten van het kopen en verkopen van horloges. Een vraagprijs is geen prijs. Als je een JLC Reverso Grande Date kan kopen 5000 euro kost die bij lange na geen 5000 euro. Maar vertel het niet door aan mensen die dat wel denken hoor :frowning:
Tjonge jonge zeg, denk je dat je in de marge op horloges een gat in de markt gevonden hebt? Moet je je horloges in de VS gaan kopen, heb je ook nog die gunstige dollarkoers mee.

En hoe zit jij trouwens met service? Als ie stuk is, kan ik m dan naar jou toesturen en zorg je er voor dat ie weer geheel gratis gereapareerd terugkomt?

Een duidelijke hint van de webmaster mag je niet naast je neerleggen, dus ik zal op dit forum niet meer proberen klanten te werven. Ik moet dat kennelijk aan (dure…) professionals overlaten. Als allerlaatste nabrander daag ik iedereen uit mij te laten weten waar ik een fonkelnieuwe Jaeger leCoultre Grande Date kan kopen voor minder dan € 4500,=. Wie neemt de handschoen op? Sayin? Veel succes met dit forum verder. Ik zal het met plezier volgen en misschien mag ik nog eens meepraten over andere horlogezaken dan de handel.
P.S.: Uiteraard koop ik ook horloges in Amerika (Hamilton, Revue Thommen, Benrus, Ball e.a.). Eén keer een defect gehad (aanlopende rotor). Teruggestuurd en binnen een week vervangen door een fonkelnieuwe. Maak je over garantie maar geen zorgen. Niet in de VS en niet bij de horloges die ík lever.

Erik,

Wat Henrik zegt is dit; dat Marley een vraagprijs op haar site zet wil niet zeggen dat je 'm daar ook voor koopt! Daarnaast wordt je horloge dan in Nederland afgeleverd terwijl jij 'm moet gaan halen.
Laten we eerlijk zijn Erik, jij kunt op kosten van de leden van de ANWB lekker “voor niks” naar Zwitserland rijden, maar op een horloge van 5000 euro vind ik 200 euro meer betalen voor geen mega verschil.
Voor de meesten van ons; die niet op kosten van een ander kunnen reizen en overnachten is de aankoop van een horloge een stuk emotie, dan gaat het niet meer om dat laatste tientje, je wilt alleen weten dat je een scherpe prijs betaald hebt that’s it. Wie het onderste uit de kan wil…
Gijs

Erik,

Uitdaging?
Prijzenslag zoals tussen Aldi en Lidl ?

Citaat.
dus ik zal op dit forum niet meer proberen klanten te werven. Ik moet dat kennelijk aan (dure…) professionals overlaten

Ik werf op dit forum NOOIT klanten.
Daarvoor zijn wel mijn inziens toch genoeg andere kanalen waar je dit kunt doen.

Ik ben bij dit forum omdat ik hier nog wat leren kan. Van Freddy, Paul en vroeger ook van Gerard met hun grootte vakkennis.
Ik hoop zo nu en dan ook een steentje te kunnen bedragen door fotos van werken en horloges te posten, zodat een ieder er van kan genieten, wat van kan leren of wat dan ook.

Daar is dit forum toch eigenlijk voor gedacht en niet om hoog van de toren te gaan schreeuwen met hoeveel procenten je dit en dat merk toch wel kunt leveren.

Groet
Marley

Doe niet zo kinderachtig Erik, met je “hint van de webmaster” ik reageer persoonlijk. Je moet wel tegen je verlies kunnen. Namelijk, vriendje Zeetan (collectorstime.com) doet de JLC Reverso Grande Date Deployant Model No: Q3008420 Calibre 875 voor omgerekend 3997.83 euro :smiley:

Ondanks alles beweer je geen handelaar te zijn, volgens mij wil je dat wel zijn he? Hoe noem je dit anders?

Case closed. Mijn excuses als ik iemand tegen het zere been heb geschopt.