JLC Polaris Mariner Memovox

Wat een schitterend horloge!

Korte specificatie lijst:
42mm diameter x 15.63mm hoogte
300m water-resistance
open caseback
JLC automatic calibre 956 met 45uur power reserve
Prijs 17.400 euro

Wat vind HF van de JLC Polaris Mariner Memovox?

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Let’s talk watches! Cheers! :sunglasses: :+1:

Geslaagd maar WAT EEN GELD!

5 likes

Korte openingspost voor jouw doen, had je geen zin :joy:

1 like

Ja ik moest ook even slikken toen ze dat in het filmpje zeiden. Ik dacht ik hoor het verkeerd ik dacht 17.000 te horen, moet vast 7.000 zijn. Terug gespoeld. 17k it is, ouch… :sweat_smile:

1 like

Nope, nope, nope. Gekke kleur wijzerplaat.

Lets fight watches! Cheers!

(zie ook het watchfinder & co topic @RLC, Watchfinder & Co)

Originele en de 2008 hereditie met plexi is toch net iets cooler

6 likes

Komt bijna bekend voor :smile:
Het productiemodel van deze limited edition:

7 likes

Die blauwe is echt geweldig. Maar wat een bedrag.

1 like

Ja echt niet normaal. Voor dat bedrag zou ik hele andere horloges kopen.

Ze blijven wel enigszins trouw aan een iconisch design, maar ik vind dit niet zo mooi eruit zien :upside_down_face: . Wel een heel tof en hoogwaardig uurwerk, wat erin zit. Wat dat betreft stelt JLC nooit teleur.
Plus wat hierboven al gezegd wordt: 17k vind ik ook flink aan de prijs. All in all, voor mij toch een nee

Ze zijn te groot

Een prachtig horloge. Het enige wat ik jammer vind is de aanduiding “Diving 300 m / 1000 ft” op de wijzerplaat. Op de Polaris Date staat dat ook niet op de wijzerplaat. Ik vind dat overbodig, kan ook aan de achterkant. Aan de achterkant staat bv “1000 hours control”. Dat staat toch ook niet op de wijzerplaat? Voor mij zou dat de reden zijn hem niet te kopen. 17.000 euro is weliswaar heel veel geld. Maar op dit niveau kom je toch al snel op dit soort bedragen. Een Memovox is natuurlijk specifiek Jeager-leCoultre. Stel je eens voor dat Vacheron Constantin ze ook zouden hebben; dan was 30.000 of zelfs nog meer euro niks.

Deze heeft exact dezelfde tekst erop maar daar hoor je er niemand over…

1 like

Klopt. Veel mensen vinden dat mooi maar persoonlijk vind ik het cooler als er behalve het merk of swiss made niets op de plaat staat.

1 like

Me too, de gehele gebruiksaanwijzing op die Rolexplaten ziet er echt niet uit! :-1:

Ik zou de helft, dus 8500 euro, een stuk logischer vinden, maar ze zullen er wel goed over nagedacht hebben…

Prachtig horloge. Maar er hangt een behoorlijke prijskaart.