JLC polaris memovox. Wat vind je ervan? is het waard?

Ik snap de drang naar de memovox, maar de time only is ook heul mooi.

Voor slechts €13K is ‘ie de jouwe. Het instapmodel (de Polaris Automatic) kost zelfs maar €7,5K :sweat_smile:

2 likes

Die memovox is zeer mooi en vond die niet te dik aanvoelen. Alarm functie is niet overdreven, maar het subtiel geluid en getril op je arm zal je wel wekken :wink:
Of die extra 5k dat waard is moet je zelf uitmaken :grin:

1 like

Echt heel erg mooi die. Dure grap, maar als je het kan missen is dit wel een van de betere keuzes voor die centen.

Ik ga zeker deze bekijken als hij arriveert:

3 likes

Viezerik

Erg mooi. Ik zeg DOEN!
En die datumvenster hoort eigenlijk ook wit te zijn.

Sorry, zelfs als liefhebbers onder elkaar kunnen we toch wel concluderen dat die fabrikanten helemaal van t padje zijn inmiddels? Ik vind de hobby echt steeds minder leuk worden met deze prijzen

3 likes

De techniek van die memovox is ook niet iets alledaags, vind de prijs rechtvaardiger dan de prijs van een rolex sub…

2 likes

Fantastisch! Exclusief, bijzonder kaliber, prijs meer dan waard. Prijsvast weet niemand…

1 like

Vanwege de fauxtina, (onevenredig?) grote markers en witte datumschijf zou mijn voorkeur uitgaan naar de time only. Kun je 5k uitgeven aan een wekker :wink:

Tegelijkertijd, als dit type horloge al zo lang in je hoofd zit, zegt dat misschien genoeg. Succes!

2 likes

Mooi, maar ook groot, hoog en duur.

Ik zou bijna zeggen; koop een mooie (gebruikte) “gewone” Memovox voor naar je werk (vintage of een paar jaar oud) en koop er een Longines Legend Diver bij (ook mooi, zeker de No Date). En dan ga je nog steeds geld overhouden …

2 likes

hahaha,
ik heb hem ook gekocht, maar al heel snel van hand gedaan. te groot verschil met het origineel.
Ik kan geen hommages dragen. heb al meerdere hommages gekocht maar kan er toch niet de klik krijgen.

1 like

'T kan ook voor minder geld:

4 likes

Mooie Compressors die Titan, maar deze is waarschijnlijk 36mm zoals de meeste, de echte interessante SuperCompressors zijn 40 tot 42 mm kast breedte…

Ik denk inderdaad als je het verwachtingspatroon hebt van het origineel dat je dan teleurgesteld raakt… gelukkig heb ik dat niet :wink:

1 like

Ja zoals deze Enicar:

Ik durf niet eens over de prijs te fantaseren…wellicht op hetzelfde niveau als de bovenstaande jlc.

3 likes

Ik weet niet wat de diameter is van die JLC Memovox, maar als dat minder dan 42 mm is vind ik de verhouding kastdiameter vs kasthoogte niet bij elkaar passen met 16mm. En dan nòg.

1 like

ook heel mooi, maar geen alarm

Met dit horloge heb je geen alarm meer nodig, je kijkt er voortdurend op is mijn ervaring :innocent:

6 likes

Doen!

Maar ook even kijken of er niet ergens de vorige reissue wordt aangeboden. Die vind ik persoonlijk net iets meer vintage uitstraling hebben.

Als je er zo lang naar kijkt zou ik ook voor de versie met alarm gaan.
Ik heb ooit nog de amvox 1 gehad in titanium, prachtig horloge. Vooral in het echt. En de dikte… dat valt reuze mee als je hem draagt.

Succes met je keuze!

1 like

Ik vind hem leuker dan zo’n Landeron (nieuw) eigenlijk…

1 like