JLC Reverso Duo, yay or nay?

Nou, nou, nou…

2 likes

Zo n modellen ???:innocent::innocent:

1 like

Sabri, je weet toch!

Waarom neem jij Reverso als je voor hetzelfde geld een Rolex hebt…

Fight me brah

6 likes

Schitterend en bijzonder stijlvol! Ongeacht de leeftijd van de arm. Mooie stof ook van je pak.

1 like

Van pak tot business casual een ideaal horloge!

5 likes

De arm is 23jaar oud.
De stof is super 130 van Drago (Suitsupply)

Thx!

1 like

Graag wil toch even m’n wat korte opmerking nuanceren. Het is zeker niet m’n bedoeling om een onrespectvolle of negatief getinte opmerking te maken mbt leeftijd uiteraard.

Voor dagelijks gebruik vind ik dit soort rechthoekige horloges inderdaad beter passen bij een rijpe leeftijd, gewoon door de looks ervan, ze stralen een bepaalde maturiteit en levenservaring uit dat ik zeer goed vind passen bij 60+ leeftijden. Dit in tegenstelling tot een jonge gast…
Dit is nu eenmaal één van de plezieren op deze rijpere leeftijd, wanneer vele andere modellen gewoonweg te jong of sportief ogen.
Iedere leeftijd categorie mag zeker zijn specifieke modellen hebben, is zelfde met wagens en zoveel andere zaken. Gewoon een persoonlijke mening.

Don’t worry! Intepreteerde het ook niet supernegatief hoor!
Al eens een Reverso omgehad btw?

Nog niet, op uitzondering van de zwarte rechthoekige Cartier van m’n vader, toen ik nog een jonge knul was (wel geen reverso als ik me goed herinner).

Het zou me wellicht niet echt passen vrees ik momenteel, maar vind ze dikwijls wel zeer mooi om te zien.

1 like

Even deze draad van onder t stof halen.
Ik ben wel geintrigeerd geraakt door de reverso.

Niet eenvoudig door t bos de bomen te zien met al die verschillende uitvoeringen en platen.

Lijkt niet erg populair hier op HF? Te oubollig imago? Teveel dressy imago gekregen?

Nochtans oorspronkelijk een sportwatch.

Ik zag een leuk filmpje en verhip met die strap toch wel cool en heel erg draagbaar

Maar ik kan me wel voorstellen dat je best eerst es zoiets irl gaat passen.

Voorlopig stijger met stip op Stifstafs shortlist voor NA.

Zijn hier nog gelukkige bezitters van reverso? Bedenkingen? Buiten de “is voor 60 plussers” en “te dressy”?

3 likes

icoon, als het kan en jij wilt het zie ik geen reden om het niet te doen.

Done :grinning:

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Wat een bullsh*t!

:stuck_out_tongue:

Helaas niet. Maar ik blijf het ook een heel mooi horloge vinden.
:v:

Horologisch echt een icoon, vernuftig en ontzettend knap staaltje vakmanschap. Maar ik zou dit horloge echt never nooit kopen, t glazuur klapt regelmatig van mijn tanden als ik dit horloge zie. Zelfs in real life … Echt niet mijn ding. Maar nogmaals een icoon :pray:

Ik herinner een student bij onze zuid buren die een reverso had. Ik dacht @GhentWatch en @BG1
Nog in bezit?

1 like

Bij het uitkomen van de 1931 was ik erg enthousiast. Enkel de modellen staan me gewoon niet.
Blijf het schitterende horloges vinden op de Squadra modellen na.

Ik ben al “een tijdje” :grin: geen student meer en ook geen Vlaming maar die Reverso Grande Taille ben ik nog steeds dol op!

1 like

Ik kan het model zeer waarderen. Ik ben er alleen geen type voor. Dit horloge hoort onder een pak of mooi overhemd. Ik denk dat dit wel een belangrijke overweging is. Duikers en toolwatches draag ik dagelijks. Ik ben zelf voor een alternatief gegaan waar ik erg blij mee ben. Natuurlijk qua techniek niet te vergelijken maar estetisch erg mooi. En zo hou ik meer over voor high end duikers…

2 likes