JLC Reverso ‘metamorfose’

Hieronder twee foto’s van mijn JLC Reverso Small Seconds Large: eentje met de zwarte alligator strap en de ander op de bruine Fagliano (style) band. Ben telkens weer verrast hoe die twee straps het karakter van de Reverso zo kunnen veranderen (tenminste; dat vind ik…). Met de zwarte alligator strap is het een heel formeel, bijna streng, horloge - typisch wat een bankier of notaris zou dragen. Met de Fagliano strap verandert het karakter van de Reverso in een klassiek sportieve verschijning - terug naar zijn roots op het Polo veld. Leuk om op die manier je Reverso multi functioneel te maken. Hij was bedoeld als dress watch, maar met de extra Fagliano band draag ik ‘m ook steeds vaker in mijn vrije tijd. Wat vinden jullie? Formeel zwart of ‘sportief’ Fagliano?

19 likes
  • Sportief
  • Formeel

0 stemmers

2 likes

Zeker sportief! Mn ex en nu ik dit zo zie wil ik er weer eentje

12 likes

Het fijne van banden wisselen is dat het zo eenvoudig kan zijn om een geheel andere uitstraling te krijgen. Dus wat mij betreft niet het één of het ander, maar allebei!
Maar wel met een voorkeur voor de wat sportievere look. Maar dat is dus geheel afhankelijk van de rest van de outfit en gelegenheid.

3 likes

Well spoken! :+1:

Schitterend horloge! Wel meer formeel dan sportief IMO.
Hopelijk weet ik er zelf ook ooit een te bemachtigen.

1 like

Beide uitvoeringen zijn bijzonder mooi, met een voorkeur voor de sportieve band :heart_eyes: Hoe vaker ik de Reverso zie, hoe meer het inbrandt op mijn netvlies. Het blijft een prachtig horloge.

2 likes

Zo’n duo face blijft idd ook verleidelijk - schitterend die zwarte hobnail travel time met die day-night indicator!

2 likes

Ik mis de optie:

• witte plaat: bruin bandje
  • zwarte plaat: zwart bandje

Tof horloge hoor!

2 likes

Je bent in de meerderheid! Grappig dat de Reverso in de jaren 20 van de vorige eeuw ontworpen is als sport horloge voor polo spelers en dat hetzelfde design 100 jaar later als formele dress watch door het leven gaat. Een mooie getuigenis dat tijden veranderen (no pun intended :wink:)

2 likes

Bruin kan prima, ik vind alleen het contrasterende stiksel en met name deze horizontale stiksels een beetje lomp op zo’n klassiek horloge.

5 likes

Dat had ik in het begin ook - heb het horloge gekocht met de alligator band, maar gaandeweg ben ik steeds meer opgeschoven naar de Fagliano style band. Als er ooit een Reverso op je pad komt; doen! Een mooie design klassieker, krijg je geen spijt van.

1 like

Op de foto lijkt dat idd een beetje grof, maar de stiksels zijn in real life echt heel minuscuul. Heel delicaat, bijna een kunstwerkje. De foto’s vergroten dingen altijd een beetje uit.

Molequin heeft een paar mooie bandjes die ergens tussen sportief en formeel in zitten. Voor mij de mooiste optie op een Reverso. Doen het overigens ook goed op een sub of iets anders hoor …

8 likes

Leuk topic, ben namelijk zelf ook op zoek naar een leuk bandje voor ‘erbij’!

Draag hem nu op een diep donkerblauwe croco van Bulang&Sons, is wel een top combi met de geblauwde wijzers. Vind zelf die Molequin bandjes ook gaaf in cognac.

Om de TS’s vraag te beantwoorden: black croc! Kan ook tof staan met een tshirt en sneakers!

1 like

Was de foto vergeten

4 likes

Ik vind die omgevouwen flap op die bruine band maar niks, zeker niet op dat horloge. Tussen deze twee banden zou ik dus altijd de zwarte pakken.

Maar een Reverso is van oorsprong een sporthorloge. Ik zou niet schromen om 'm op een vintage/distressed leren bandje te gooien, in cognac, donkerbruin, grijs, blauw of zelfs lichtgroen, om 'm zo casual te dragen. Ook croco gaat 'm staan.

Maar dan zonder de omvouw-flap als stijldetail. Da’s een smaakzaak.

Tip: Probeer eens een platte Cordovan in chocolade-bruin. Gaat mooi zijn, wat ik je brom.

3 likes

Ik vind dat flapke juist mooi!

16 likes

Dank voor je tip!

Die flap bij de bruine band is ook voor mij reden te kiezen voor de zwarte band. Al lijkt die flap minder te storen bij de donkere band van @tompj. Vermoedelijk door de niet-contrasterende stiksels. Maar wat een prachtig horloge is de Reverso.

1 like