JLC reverso of master calendar?

Dat is precies mijn probleemšŸ˜‚
Moet toch eerst passen en dan zien.

1 like

Ja. Prima toch. Uiteindelijk kies je en omdat ze beide geweldig zijn kies je goed.

1 like

Reverso maar dan duoface als je pols t aankan. Toch dat extra van n 2e dial.

1 like

Allebei mooi. Was de reverso een automaat zou ik het 100 % doen.

Ik zou nu de moonphase doen en dan op termijn (als het kan) de reverso erbij

De Master hoeft niet echt op een winder.
Mijn zoons

vinden het geen probleem de verschillende instellingen even snel te veranderen als ze hem een tijdje niet gedragen hebben.
Datum, maan en maand zet je met de pushers (kijk uit het stiftje dat erbij geleverd wordt breekt snel) en voor de dag is er een snelverstelling.

Alle drie dragen hun Master graag.

De reverso wordt de eerste niet-ronde.

Ik heb vorige week nog eens Reversoā€™s gepast en dan definitief beslist dat ik voor een Cartier Santos ga, iets wat ik vanop fotoā€™s nooit verwacht had. De volledig gepolijste langwerpige kast was me net wat te streng (en ik wou ook een stalen band).

Dus ik zou je aanraden van eerst de Reverso te passen, dan de Master en dan de Reverso nogmaals. Zoā€™n Reverso is sowieso even wennen, maar als je na 2 keer blijft twijfelen, dan isā€™t misschien niets voor jou :blush:

Succes! JLC passen, altijd iets om naar uit te kijken!

3 likes

Calendar. En als het er in zit de rosƩ gouden variant! :ok_hand::ok_hand:

1 like

Beste keuze in dit geval! Wat een prachtig horloge is datšŸ˜

1 like

Master calender Mijn voorkeur

Master calendar, maar heb je echt geen voorkeur? Ik zie, afgezien van het merk, echt totaal verschillende horloges met bijbehorende prijsstellingā€¦

1 like

Beiden prachtig

1 like

Beide prachtig maar in dit geval is de Master Calendar gewoon mooier.

2 likes

Geen voorkeur. Beide wil ik in mijn collectie hebben, maar tegelijk gaat helaas niet.

Wil graag een niet ronde horloge maar wil ook wel een moon phase. Reverso met moonphase past budget technisch nietšŸ˜…

Ook wel aan duo face gedacht, maar als ik op reis ga, dan neem ik heel waarschijnlijk een andere horloge. Dus heeft het voor mij weinig toegevoegde waarde.

Moonphase is prachtige complicatie. Meer romantiek dan praktisch.

Keuze stressšŸ˜

1 like

Master calendar.

Reverso is te dik en ik vind de platte achterkant vrij lang en daardoor onplezierig dragen.

1 like

Ik heb zelf de ultra thin moon en de reverso duo face op de grail lijst staan.

Ik zie de duo face niet per se als een handig vakantiedingetje, maar vooral als 2 horloges in 1. Je horloge afstemmen op je garderobekeuze van de dag.
Maar het zou me niets verbazen als de moonphase makkelijker draagt.

Ben heel benieuwd naar de pics van je passessie!

1 like

Morgen passen en dan hoop ik dat het mee valtšŸ˜

1 like

7,5mm is te dik? Hoe dun wil je het hebben?

Sinds de laatste update zijn de lugs ook wat meer om de pols gebogen, waardoor hij beter valt. Het ā€œplankjeā€ van vroeger is er niet meer alleszins :slight_smile:

3 likes

Ik denk dat mijn voorkeur naar de reverso neigt.
Maar kijk ik naar de prijs. Kan ik nu beter de moonphase kopen. Ik kijk er al een tijden naar en hij is inmiddels 1K gestegen. Reverso stijgt minder hard mee.

1 like