Dit topic is misschien al veel vaker langsgekomen, maar ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en percepties met JLC. En ook in vergelijking met merken zoals Rolex en Omega.
Ik krijg steeds meer een goed (beter) gevoel met het merk. Echter kom ik het niet dikwijls tegen op dit forum
Ben ook heel erg benieuwd naar de perceptie van kwaliteit en ervaringen per merk voornamelijk JLC.
Misschien handig als bijkomende informatie, in de vergelijking met de Rolex en JLC doel ik op de Sub en op de Reverso. Beiden zijn uiteraard zeer verschillend maar ben benieuwd naar ervaringen, en wat mensen van beide modellen vinden e.d.
Ik heb enkele rolexen gehad en omega en een JLC grande reverso.
De kwaliteit van de Rolex maakt op mij de meeste indruk.
JLC is exclusiever en verfijnder maar ook kwetsbaar.
Mijn nieuw gekochte reverso kraste snel en wanneer het horloge stil had gestaan (handopwind) moest ik na opdraaien altijd een slingertje aan het horloge geven om het weer te laten lopen?!
De rolexen verraste steeds opnieuw door het superdoordachte ontwerp en evolutie in plaats van revolutie
Heb zowel diverse JLCâs gehad als Rolexen. Kan nu niet zeggen dat ik jlcâs beter afgewerkt vind. Misschien de duurdere modellen maar diegene die ik heb gehad niet (Reverso 976/Reserve de Marche). Krast inderdaad voor mijn gevoel makkelijker. Wellicht verschil tussen 316l/904 staal.
Vooral t uurwerk bij de 976 vond ik tegenvallen. Je merkt dat t echt een instapper is (en dat t uurwerk eigenlijk een automaat is geweest).
In vergelijking met elkaar zoals je zelf aanhaalt een Sub en een Reverso.
Sub⊠anytime anyplace anywhere! Of je nou naar kantoor gaat met pak of naar een businessmeeting het strand you name it⊠Een Sub is altijd wel op zijn plaats.
Een Reverso is chiquer minder geschikt voor alle bezigheden maar in mijn ogen uitstekend geschikt voor de nettere aangelegenheden of gewoon als je zin hebt om een mooie dresser om te hebben.
Kwaliteit: De sub is van de 2 in mijn ogen heer en meester als het om kwaliteit gaat, maar hij is dan ook ontwikkeld voor sportieve aangelegenheden in tegenstelling tot de Reverso.
Als merk denk ik dat het vrij persoonlijk is qua complicaties JLC, Qua veelzijdigheid Rolex.
Kwaliteit: De sub is van de 2 in mijn ogen heer en
meester als het om kwaliteit gaat, maar hij is dan
ook ontwikkeld voor sportieve aangelegenheden in
tegenstelling tot de Reverso.
Ook de reverso is ontwikkeld voor sportieve aangelegenheden
Het heeft in al die jaren nog nooit een tik verkeerd gegeven en ik draag 'm redelijk vaak. Gras maaien, feestjes, af en toe zelfs op de motor (hoewel ik dat eerlijk gezegd wel een beetje probeer te voorkomen).
Moeilijk om een vergelijking te maken met Rolex, maar ik vind de afwerking van deze JLC iets beter (met name finishing van het uurwerk) dan van de IWC die ik had met open achterkantje (5001).
Wat ik bedoelde was dat de Rolex gemaakt is om bij elke omstandigheid goed zijn werk te doen , zeker de latere modellen met nieuwe balansveer.
Ze zijn ook allemaal 100 meter waterdicht of meer (bij mijn weten).
Het staal is harder en het ontwerp zo dat er minder snel krassen op komen.
De reverso die ik had was ook een voorbeeld van evolutie inderdaad maar bleef een teer ( zeer mooi ) poppetje.
Dat âaanslingerenâ vond ik daar ook een voorbeeld van.
Een horloge dat je bij het klussen juist afdoet terwijl je de Rolex juist om zou houden.
De oud geld / nieuw geld vergelijking vind ik ook wel kloppen .
die van mij had ook een 976 uurwerk.