JoepB

Hoi all,

Ik had met dit forumlid een deal voor onderstaand horloge:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,1943612

De volgende dag annuleert hij de deal omdat hij de advertentie niet goed had gelezen. Hij dacht dat het een volledig nieuw horloge was. Zag pas later dat het gebruikt was en dat er wat gebruikssporen waren. Advertentie op het forum lijkt mij echter heel duidelijk.

Dat gaat dan heel makkelijk, samengevat: Ik zie dat ik gisteren niet goed gelezen heb, deal gaat niet door, sorry voor het ongemak (mijn woorden, mijn samenvatting).

Ik wil dit verder niet opblazen, maar dit soort zaken gebeuren kennelijk ook bij kopers die al heel lang forumlid zijn. Wat mij jeukt is het gemak waarmee een deal wordt afgeblazen.

Verder een heel aardige man in contact hoor en misschien een Ă©Ă©nmalige incident, maar omdat dit de laatste tijd redelijk vaak schijnt voor te komen op dit forum wil ik het toch melden.

Groet Tecco

Mijn mening:

Een tijdig excuus en een uitleg over het besluit af te zien van de koop is in mijn ogen voldoende en verdient hij dus niet de kritiek en mogelijke naamschade die ermee gepaard gaan. Zeker niet als je zelf al aangeeft dat het een aardige man die prima in contact is.

Groetjes :slight_smile:

JSZ Schreef:

Mijn mening:

Een tijdig excuus en een uitleg over het besluit
af te zien van de koop is in mijn ogen voldoende
en verdient hij dus niet de kritiek en mogelijke
naamschade die ermee gepaard gaan. Zeker niet als
je zelf al aangeeft dat het een aardige man die
prima in contact is.

Groetjes :slight_smile:

+1, zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om iemand een negatieve beoordeling te geven. We kunnen ons allemaal wel eens vergissen, ik heb zelf wel eens een deal geannuleerd omdat ik dacht dat het horloge groter was dan in werkelijkheid. Er stond 44mm, maar dat was incl kroon, verkoper had er ook alle begrip voor.

Vervelend maar het gebeurt…

Eric

Volledig eens met bovenstaande reacties…

Groet, Glenn

Hoi Eric, JSZ,

Ik heb mijn uiterste best gedaan om er een genuanceerd verhaal van te maken, dat begint al bij de topic titel. Iedereen (zoals ook jullie) kan de feitelijke weergave van de gebeurtenissen lezen. Allemaal geen drama, maar gewoon een ervaring met een potentiële koper waarvan nogmaals een feitelijk verslag.

Zo heet het topic toch ook? “Ervaring met (ver)kopers”??

Groet Tecco

Lijkt een beetje op die bizarre kijken=kopen advertenties op marktplaats.
Je afspraken niet nakomen is wat anders… maar je bedenken en keurig afzeggen moet kunnen.

Zijn naam is nu voor eeuwig hier besmeurd dus vind dat de moderator deze draad best mag verwijderen…maar dat is dus mijn mening maar.

Spoon1 Schreef:

Zijn naam is nu voor eeuwig hier besmeurd dus vind
dat de moderator deze draad best mag
verwijderen…maar dat is dus mijn mening maar.

Sorry hoor, maar nu voel ik me toch een beetje aangevallen :wink:

Naam voor eeuwig besmeurd? Er staat niets meer of minder dan een feitelijke weergave met een +/- waardering in de topic titel. Ik hou het keurig neutraal en beperk me tot de feiten en heb er enige moeite mee dat er dan geroepen wordt dat deze post zou moeten worden verwijderd. Ik ging er eigenlijk van uit dat de lezers volwassen genoeg zijn om een dergelijk bericht op waarde te schatten en dat het zo prima kan.

Groet Tecco

TimeLapse Schreef:

Spoon1 Schreef:


Zijn naam is nu voor eeuwig hier besmeurd dus
vind
dat de moderator deze draad best mag
verwijderen…maar dat is dus mijn mening
maar.

Sorry hoor, maar nu voel ik me toch een beetje
aangevallen :wink:

Naam voor eeuwig besmeurd? Er staat niets meer of
minder dan een feitelijke weergave met een +/-
waardering in de topic titel. Ik hou het keurig
neutraal en beperk me tot de feiten en heb er
enige moeite mee dat er dan geroepen wordt dat
deze post zou moeten worden verwijderd. Ik ging er
eigenlijk van uit dat de lezers volwassen genoeg
zijn om een dergelijk bericht op waarde te
schatten en dat het zo prima kan.

Groet Tecco

Hier heb je wel gelijk in, Tecco. Ik zie absoluut geen enkel bezwaar om ooit tot zaken te komen met JoepB, jouw post heeft daar geen enkele invloed op omdat het IMO geen negatieve ervaring is, gewoon een ervaring die je wil delen, dank daarvoor.

Eric

Het is m.i. gewoon verstandig als verkoper toe te staan dat een forumlid vrijblijvend een horloge komt bekijken. Lastig als hij ver weg woont, dat besef ik, maar zo groot is Nederland nou ook weer niet.

Als je je uiterste best doet om jouw kritiek zo neutraal mogelijk te houden, twijfel ik of het wel nodig was om deze kritiek hier te melden.

Ik denk dat de plaatser van dit topic oprecht heeft willen handelen. Tecco heeft simpel weergegeven wat er heeft plaatsgevonden. Joep kan altijd nog reageren als hij zich onheus bejegend voelt.

Ik ken Joep al geruime tijd en heb al vaker zaken met hem gedaan. Kan alleen maar zeggen dat alles zeer soepel en prettig verlopen is.

Zeer betrouwbare en vriendelijke kerel. Vreemde post dit, op basis van je verhaal geen enkele twijfel over zijn integriteit. Je duim omlaag irriteert me zelfs.

gr. Roel

Ik heb een horloge aangekocht van deze persoon.
Een heerlijke, klare communicatie en afhandeling.
Zeker een aanrader.

Vanavond een zeer goede ervaring met Joep gehad! Horloge overgenomen en heerlijk zitten keuvelen over horloges en van alles en nog wat onder het genot van een kop koffie. Prettige communicatie per pb ook.

Altijd weer :+1:t2:

Groet, Matthijs

Eind mei van dit jaar een Omega Seamaster Aqua Terra 38,5 mm overgenomen van @joepb, duidelijke en snelle communicatie. Fijn en betrouwbaar persoon om zaken mee te doen, neemt alle tijd voor je en praat vol passie over zijn prachtige collectie!

Groet,

Remy

Vanochtend van @joepb een zeer mooie Tudor Black Bay Heritage gekocht!

Het was heel prettig zaken doen met Joep. Duidelijke uitleg over het horloge en heldere antwoorden op mijn vragen. De gehele communicatie was vriendelijk en geduldig. Goed is goed, gewoon echt goed! :+1:

Overdracht was ook zeer prettig, ontspannen en zeker ook gezellig en daardoor absoluut voor herhaling vatbaar ! :+1: :relaxed:

Zojuist een horloge gekocht van Joep. Het contact verliep erg prettig en de ontvangst was hartelijk! Zeer aan te bevelen. @joepb, nogmaals bedankt!

1 like

Vorige week fijn zaken gedaan met @joepb . 'S middags wat PB’s over en weer, 's avonds al de deal afgerond. Joep reageerde snel op berichten, wist veel te vertellen over het horloge en nam de tijd voor de overdracht net een drankje bij hem in de tuin. Als extra deed hij zelfs nog een officieel reisetui bij het horloge cadeau!

2 likes

Dit is het actuele ervaringen-topic van Joep begrijp ik.

Seagull 1963 verkocht aan Joep.

Zoals eerder gemeld: prima contact en afhandeling met dit forumlid, een echte aanrader! :ok_hand: