Jomashop - MasterCard weigert garantie

Jomashop heeft vandaag 11-11-16 geweldige aanbiedingen. Ik ben al tijden aan het dromen van een Baume et Mercier Linea 10138. In Nederland bij oa SChaap Citroen te koop voor €1690. Bij Jomashop is de prijs standaard $795. Dat is al een enorm verschil en nu vandaag is er een speciale actie en kost het horloge $499
Dat was voor mij het laatste zetje. Het is mij duidelijk dat invoerkosten en BTW nog aan de prijs worden toegevoegd, maar dan vind ik de deal nog steeds fantastisch.

Ik ging daarom zojuist het horloge daar bestellen en tot mijn grote verbazing werd mijn mastercard geweigerd. Ik heb meteen contact opgenomen met MasterCard en mij werd verteld dat er zoveel problemen zouden zijn met bestellingen bij Jomashop dat zij daar geen garanties voor willen doen bij betalingen. Ik kan het horloge dus wel bestellen bij Jomashop maar Mastercard staat dan niet garant.

Als ik Jomashop google kom ik vooral erg goede referenties tegen. Op dit forum kan ik helaas geen recente referenties meer vinden.
Wat zal ik doen? Go or no go?

Ik zou er een lekker gevoel meer bij hebben… Voor mij zou het dus niet doorgaan.

Masochist.

8 likes

Paypal? Heb je als het goed is ook kopersbescherming.

Joma… das toch een saladefabriek?

5 likes

Ik heb er zelf geen koopervaring maar wat ik altijd lees is dat ze een eigen garantie geven en je geen fabrieksgarantie krijgt.

Ik denk dat je voor jezelf af moet wegen of dat het prijsverschil waard is. Houd dan ook rekening met het eventueel terug moeten sturen naar Jomashop voor een reparatie, je kunt niet naar de dealer om de hoek.

ik zou bij grey market voor het gemak er van uit gaan dat je geen garantie hebt. Garantie bij grey market is vaak een nachtmerrie. Dat is een beetje de afweging die je moet maken, wel garantie en meer betalen of geen garantie maar een goedkopere klok.

1 like

Wat fijn dat jullie zo snel reageren! Ik ben gewoon helemaal verliefd op dat horloge, een beetje tegen beter weten in. Eigenlijk hop ik dat iemand me eruit kan praten😉

1700€ vind ik teveel. Een nepper wil ik niet. Dit lijkt mooie tussenoplossing.
Waarom zou MasterCard niet meewerken? Wat zouden de problemen zijn? Zouden kopers toch verrast worden door bijkomende kosten en daarom weigeren. Of kwaliteit prut? B-keus?

Het lijkt wel een fout vriendje. Je weet dat je het niet moet doen, maar het is wel erg aanlokkelijk​:thinking::upside_down_face:

Voor dat prijsverschil kan je hem 3 keer laten repareren indien nodig… Jomashop is toch gewoon de grijze markt online?

B prut bestaat niet, of het is the real deal of het is nep… Jomashop verkoopt geen nep, je hebt alleen geen fabrieksgarantie.

Gewoon lekker doen :smiley:

1 like

Ze zullen teveel claims van kaarthouders krijgen over aankopen en garantie bij Jomashop. Dan is het een simpele rekensom voor ze, het kost teveel. Gaat er dan in jouw hoofd geen alarmbelletje af?

Als je pakket niet aankomt zullen ze je dus ook niet helpen…

1 like

Ik heb eerder bij Jomashop gekocht en de levertijd was aardig lang, langer dan aangegeven. Toen ik bestelde stond er leverbaar binnen 3 dagen, en nadat ik had besteld kreeg ik een mailtje dat het 1 tot 3 maanden ging duren.

Maar wel voor een aanzienlijke korting dus ik had er verder geen problemen mee.

Ik zou eerst mijn eigen beeld vormen bij de aanbieder en dan bepalen hoe groot of klein mijn risico is. Check ook even de return policy bij verzending buiten de USA.

Ik zou vervolgens gewoon met PayPal betalen en me niet laten beïnvloeden door een zakelijk conflict tussen een discounter en een creditcardmaatschappij.

Oh ja, bedankt,… ik zit nu met deze in mijn maag,… ook voor een prikkie bij Jomashop

1 like

Living la vida loca…

1 like

PayPal wordt m’n nieuwe vriendje​:wink::joy:

Hoe zit het met importheffingen?

Ik ga ervandoor dat er ongeveer €150 bijkomt aan extra kosten btw, invoerrechten en inklaringskosten.
De prijs scheelt dan nog steeds €1000 met NL. Daar kan ik voor naar NY vliegen en het bij joma laten maken😃

1 like

Ik heb mijn Tissot mij Jomashop besteld. Was toen wel in Amerika. Ik ben dus positief over dit bedrijf.
Ze hebben inderdaad mooie deals. Denk wel na over eventuele importheffingen.
Succes met de beslissing.

Heb je concrete voorbeelden? Over het algemeen kan ik namelijk stellen dat de handelaren bij wie ik heb gekocht een prima reputatie hebben.

Geen ervaring met Joma verder.

Zelf geen conrete ervaring er mee. Maar toen ik een horloge van een gelijksoortige website wilde bestellen wel veel over gelezen. Mensen die items wilden laten repareren onder de garantie liepen in ieder geval tegen allemaal problemen aan.

Nou zijn het ook zeker geen slechte verkopers en bieden goede horloges aan tegen een schijntje van wat een AD zou vragen. Al gaat hij kapot kan je een nieuwe kopen en ben je vaak alsnog goedkoper uit :joy:

Het bedrijf heeft inderdaad nogal wat issues met service (die normaal gesproken in Amerika juist top is), maar ze leveren voor zover ik weet wel altijd. Ik zou het risico wel nemen, Paypal is een prima alternatief.

1 like