Jong, beginnend en op zoek

Hallo iedereen van het Horlogeforum.

Ik ben nu 16 jaar en erg geïnteresseerd in horloges. Nu wil ik graag beginnen met een (kleine) collectie. Ik zou een horloge van €2500,- kunnen kopen maar ik wil eerlijk gezegd niet gelijk al mijn spaargeld kwijt zijn. Daarom heb ik besloten om een horloge te kopen van maximaal €1000,-.
Nu ben ik duidelijk nog nieuw in de horlogewereld maar ik weet wel het een en ander.
Ik vind een vintage horloge wel mooi. Ik heb dunne polsen dus ik zoek een horloge van maximaal 40 mm. Graag met een stalen band. Ik heb op dit forum al een Eterna-Matic Kontiki voorbij zien komen, en die vond ik erg mooi. Maar is dit ook een goed horloge.
Wat raden jullie mij aan? (Ik vind het wel fijn om een horloge op het forum te kopen, lijkt mij wel veilig)

19 likes

Van harte welkom hier. Ik zou beginnen met een Seiko SKX007 of SKX009, daar kun je gewoon niet de mist mee ingaan. Legio mogelijkheden, oerdegelijk en customizable, voor een fractie van jouw budget. Kun je de rest lekker investeren in je studie. :wink:

5 likes

:point_up:

Je moet absoluut niet als je spaargeld uitgeven aan een horloge. Dan is hij voor jou nog te duur om te dragen.

8 likes

Of een SARB033 of 035, zijn net iets kleiner dan 40mm en het zijn zeer veelzijdige horloges :slight_smile:
Daarnaast hebben ze saffierglas en een goed uurwerk.

3 likes

Welkom! Ik kan je adviseren om niet over één nacht ijs te gaan. Veel rondkijken en lezen. Kijk maar eens of je over 2 maanden nog steeds dezelfde horloges mooi vindt als dat je nu doet.
Wel verstandig om niet gelijk al je spaargeld in een horloge te stoppen.
Voor een paar honderd euro heb je al een heel mooi horloge om je pols en hou je genoeg over voor andere dingen.

4 likes

Bedankt voor de reactie, ik heb momenteel al twee seiko’s van rond de 200 euro. Ik wou eigenlijk eens een keer een andere richting inslaan. Ben er al wel achter gekomen dat Seiko’s redelijk goede horloges zijn!

Opzuipen en niet meer achterom kijken. Daarom heb ik ook nog steeds geen Rolex.

31 likes

Heb je al andere horloges gehad, of zal dit je eerste zijn?
Ik zou dan namelijk niet meteen 1 hele dure aankoop maken, al helemaal als het zo’n groot deel van je spaargeld is. Als je wellicht nog nooit een automaat hebt gehad zou je een goedkope automaat aan kunnen schaffen. 200+ euro voor iets waar je nog niet erg bekend mee bent lijkt me niet verstandig en kan je een hoop geld kosten.
Verder heb je ook nog te weinig eisen gesteld aan wat voor een horloge je wilt. Door verder te oriënteren en een goedkoper model aan te schaffen leer je vanzelf wat je wel en niet mooi vindt. Vanzelf kom je wel een keer bij de 1000 euro als je het echt leuk vindt.

@Brinkmeister Je had beter voor Drinkmeister kunnen kiezen.

4 likes

Haha wijze woorden en zeker als je nog
16 bent

@HanDavinci Spreek jij deze jongen even wijselijk toe a.u.b.

1 like

Kan ik in komen, misschien is een leuke Hamilton H69429931. O ja welkom op het forum en veel plezier!!

Edit:

1 like

Toen ik 16 was, waren we helemaal de bom met Thaise imitatie-Rololololex

1 like

Hi there! Leuk, iemand van jouw leeftijd! Toen ik jouw leeftijd had, was ik ook al horlogemaf. Dus zeer herkenbaar. Zoals iedereen al zegt, voorzichtig met je geld. En als je iets koopt, probeer dan, behalve natuurlijk dat je het zelf mooi moet vinden, iets te kopen dat ook weer te verkopen is eventueel. Omdat de kans best groot is dat je smaak nog verandert.

Succes!

2 likes

Ok.

Het zijn inderdaad redelijke horloges. Niet kapot te krijgen, maar de afwerking en QC is mwoah-mwoah.

Gameplan; je koopt er nu eentje van 500 en stopt die andere 500 euro in de spaarpot om er elke maand wat bij te doen. Als jij doet, kun je op je 21ste een belachelijk gaaf horloge kopen zonder dat je er last van hebt.

Als ik terug in de tijd kon gaan had ik dit tegen mezelf gezegd. En dat die ene tattoo op mijn zeventiende niet het beste idee in de wereld was :roll_eyes:

10 likes

Bedoel je dat roze varkentje op je rechterbil of “no ragrets” op je borst?

2 likes

Foto van?

Welkom @Enha, veel plezier hier. Je bent er vroeg bij, leuk om jonge liefhebbers erbij te hebben op het forum!

Lees goed de wijze (:wink::wink:) raad die je hier in rap tempo krijgt; doe rustig aan, begin eenvoudig en…varieer! Met soorten horloges, banden, oud, nieuw etc.

Bedenkt vervolgens wat je met die wijze raad doet… :wink:

hey, ook een jonkie hier (15)
misschien moet je eens kijken naar een mooie tissot (https://www.brandfield.nl/tissot-t-classic-le-locle-horloge-t006-407-11-053-00 )

tipje , laat je niet afleiden door modemerken zoals bijv. michael kors of Diesel, zijn misschien wel mooi maar naar mijn mening koop je dan alleen de merknaam en niet een mooi samengesteld horloge

2 likes

Linker. En een gedeelte bovenbeen

Nee

1 like