Jong, beginnend en op zoek

Nu al geweldig topic :smirk:

Welkom op het Horloge Forum, je hebt al goede adviezen gekregen zie ik. Voor €1000,00 kun je heel wat moois kopen, ook hier op het forum. Geniet ten volle van het uitgeven van dit bedrag! Veel plezier hier.

Archieffoto van Han, met permissie gepost:

9 likes

Mijn voorstellen zijn wel iets boven budget.
-Oris 65, zeker te vinden rond de 1300€ à 1400€. Al eens omgehad en zeker een tophorloge.
-Speedmaster reduced
-of met de 2500€ zoeken naar een Tudor vintage.
Beter je geld in horloges dan aan meisjes. Die moeten tevreden zonder jouw geld. Pinten drinken doe je met jouw overige zakgeld niet met jouw spaargeld.

1 like

En dit inderdaad! :point_up_2:t2:

En die kan zomaar de komende 25 jaar blijven veranderen weet ik uit ervaring :wink:

Wow, zo veel antwoorden in zo weinig tijd: simpelweg geweldig! Ik zal jullie advies zeker meenemen, zoals ik al zei ben ik erg nieuw in dit wereldje. Als ik zo alles een beetje lees dan denk ik dat ik inderdaad eerst naar een ‘goedkoop’ mechanisch horloge moet gaan kijken. Nu kom ik weer met een wedervraag aan jullie: Als jullie op dit moment 500 euro in jullie handen gedrukt zouden krijgen om een leuk mechanisch horloge van te halen, welke zouden jullie dan nemen??

2 likes

SARB017 op Super Oyster

Zeker als je zestien bent. Geen omkijken naar en kan elke situatie aan.

Iedereen is anders natuurlijk, maar op mijn zestiende had ik een vintage horloge gesloopt. Veel feestjes, dus dure horloges konden ook niet gedragen worden zonder ze te slopen. Veel onverstandige dingen gedaan waar ik geen spijt van heb, maar je raadt het al…ik had een duur horloge er wel bij gesloopt.

6 likes

+1

1 like

Sowieso, geweldige klok! Welkom trouwens @Enha! :+1:

Geen Jubilee trouwens @HanDavinci? Jij als voorzitter van die fanclub :joy:

2 likes

Op de 017 is er alleen de Angus. Die is te grof, net zoals bij de SARB033/035 :upside_down_face:

Hell Yeah

1 like

Ik wil de sfeer nier niet verpesten, maar ik heb al 2 Seiko’s. Ik zou graag een keer iets anders proberen. Toch bedankt voor de snelle reacties!

2 likes

Een Squale 1521 is ook een erg gave optie…vaak wel rond zo’n eur 500-600 te krijgen. Er dwalen hier op HF genoeg rond :wink:

Veel succes met je keuze…erg leuk om mee bezig te gaan zijn. Welkom bij de club :+1:

4 likes

Welke Seiko’s heb je?

Je klinkt niet als iemand van 16… ook qua spelling niet.

1 like

Toen ik die leeftijd had stond ik ook ieder weekend in het café, wat toen nog kon terwijl ik niet heel oud ben.
Ot: Geen idee wat een kontiki moet kosten, maar het zijn zeker fraaie horloges mits het formaat niet groot is.
Verder zijn er meer merken die een vintage geïnspireerd duikhorloge maken zoals de Oris 65, Squale, chr ward, Longines LLD etc.

De Bulova Lunar Pilot Chrono is ook een heel mooi horloge, is alleen niet mechanisch en ook >40 mm. In dit geval is het wel een speciale quartz en na een paar dagen in de sportschool is het formaat ook geen probleem meer :wink: .

Squale 1545. Zelf ook besteld deze week🤗
photo Squale20AtmosBluerayL_zps2mh1djkb.jpg

1 like

Voor 500 euro zou ik de Longines van @DiederikvanZ kopen.
Een stijlvol horloge, die over 30 jaar nog relevant is. Stalen mesh band er om slingeren en klaar :slight_smile:

Ik denk dat ie naar bed is. Of beter nog, dit verstofte forum even links laat liggen en aan het whatsappen is met een paar meiden/jongens van zijn eigen leeftijd. :wink:

Als hij nou in ieder geval laat weten wat hij al heeft hoeven we hem dat niet meer voor te stellen…

Fixed that for you.

1 like