Jong, beginnend en op zoek

Ach man, ik heb 3 kids waarvan de oudste richting jou leeftijd gaat… dus deze voor jou oude man kan prima overweg met afkortingen en jongeren taal gebruik .
Van mij mag je dus…

Qua horloge, even enkele weken neuzen en bekijken. Dan vorm je wat beter een smaak en koop je een horloge waar je lang van kan genieten… veel meer dan €500 zou ik niet uitgeven…
koop je een dik horloge voor, kan je daarnaast wat lager geprijste horloge bij kopen voor de afwisseling .

Kijk ook een de Rusland hoek in… mooi spul, goed spul, spotgoedkoop spul.

Succes.

Mooie vintage flieger look.,.

Mooi verhaal om er bij te vertellen over de historiek…

Mooi binnen de 1000 euro.

Degelijke kwaliteit met safierglas boven en onder…

Geen dealers en groothandels die met veel marge gaan lopen…

Mmm laat me even denken, zou het Stowa kunnen zijn? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

https://www.stowa.de/shop/#Flieger

1 like

Ik sluit mij aan bij de eerder genoemde opties bij Christopher Ward. Wacht even op een leuke sale of kortingsactie daar, die zijn er namelijk geregeld. Dan heb je voor je eerste duurdere horloge een nieuw exemplaar, met al de lol van het wachten en uitpakken etc.

Bovendien mits gekocht in de sale schrijven deze horloges ook niet gek af, en 5 jaar garantie op het uurwerk.

Zou mijn keus zijn als daar wat leuks te vinden is!

16, gespaard, horloge gek en ook nog eens welbespraakt. Een wonderkind aan de uni? :stuck_out_tongue_winking_eye:

30% off

https://www.christopherward.eu/events/summer-clearance/nearly-new3/c7-rapide-automatic-nearly-new-2fd29f

Owww jeeeeeeeeeeee (voor mijzelf)

2 likes

My thoughts;-)

1 like

Mooie klok, zet ik ook op mij longlist

Voor dat geld is een hele collectie te bestellen bij Ome Ali deze dagen :laughing:

1 like

Je bent de enige die ook daadwerkelijk luistert naar TS!

@Enha : Als je graag een Kontiki wilt zou ik daar naar op zoek gaan!
Ik weet niet hoe sommige mensen hier op een CW horloge uitkomen maar dat gaat nergens over! :joy:

Suggestie mijnerzijds: misschien een vintage Omega als alternatief? Eventueel in Quartz?
Maak je ook de blits! :sunglasses:

1 like

Mooie klok om te beginnen is een Breitling Colt en dan een quarts of automaat.
Gebruikt zijn ze redelijk betaalbaar zo rond de 1400-1800 euro

€2000,— voor een eerste mooi horloge als je 16 bent en ervoor hebt gespaard.
Nou vind ik dat een vrij fors bedrag. Maar dat vind ik, met een full time baan.
Zelf vind ik €800,— meer dan zat als werkende, terwijl ik zonder lening bij S&C binnen kan wandelen om een horloge te kopen. Zeg maar zoiets als een Zenith of IWC.
Er zijn meer mooie zaken te koop in het leven, dus ga ik niet al mijn spaargeld verbrassen.

Dit spreekwoord is treffend: Zuinigheid met vlijt, bouwd huizen als kastelen.

1 like

Zeker wat betreft vintage horloges kun je veel moois vinden voor 1000 euro en minder.

Voor onderstaande twee vintage omega constellations (bovenste rij), de vintage tissot chronograaf en vintage omega met zwarte plaat (middelste rij), betaalde ik in de afgelopen 3 jaar per stuk tussen de 650 en de 850 euro.

Je moet wel goed zoeken, weten wat je doet, of gewoon veelvuldig advies vragen via dit forum voor je een vintage koopt. Anders is de kans op een “kat in de zak” wel erg groot. Via het forum kopen is ook een optie en inderdaad een stuk veiliger dan bijvoorbeeld ebay.

1 like

Vind dit horloge eigenlijk erg mooi. Ik ben zelf wel geïnteresseerd in geschiedenis en Hamilton heeft lang de horloges voor het Amerikaanse leger geleverd heb ik gelezen. Ook daarom trekt deze mij wel aan.

https://www.stowa.de/Flieger+ohne+Logo.htm

Deze vind ik ook erg mooi, maar misschien dat de Hamilton een beter begint automaatje is? :yum:

1 like

Hele goede keuze, die Hamilton :grinning:

Meistersinger tweedehands zou je naar kunnen kijken, als leuke tegenhanger tov de seiko’s. Als dst niks is voor je dan Zou ik persoonlijk eerder voor een Hamilton gaan tov de longines die hier wordt geadviseerd. Mi is de Hamilton evt in een later stadium beter verkoopbaar.
Succes met je zoektocht!

Ik heb er nu meerdere vast gehad, en er is echt, echt niks mis met de afwerking en bouwkwaliteit voor dat geld. :slight_smile:

Evengoed heb ik de trekker nooit over gehaald. Hmmmmmm.

Mocht je weer eens een Tissot chrono tegenkomen voor dat bedrag houd ik me aanbevolen… :+1:

1 like

Hamilton is zeker een mooi merk!
Ik zou ook gewoon eens wat horloges gaan passen. Je kunt je nog wel eens blind staren op een horloge op internet…en als je hem dan om de pols doet kan het vies tegenvallen.
Ik heb als newbie mijn ideale maat ook nog niet ontdekt, maar ik weet nu wel dat ik geen 43 mm horloge meer ga kopen met mijn 16,5 cm pols. (Mijn eerste echte horloge, zie hieronder). Ik was toen echter helemaal weg van de mooie wijzerplaat en ik vond de chrono automaten van Hamilton te dik aan mijn pols.

Succes met je zoektocht!

1 like

Voila!

1 like

Nee, ik bedoel zn model als die van jou :wink:

1 like