Prachtig maar let wel op dat je geen banden kan wisselen. Kan alleen deze band op.
Welkom hier! Mijn aankopen op 16 jaar waren niet altijd de goede, daarom raad ik aan om ook niet zoveel geld er in te steken. Probeer eerst verschillende dingen uit en dan kom je er zelf wel achter wat je echt wil.
Heb hier al een paar mooie voorbeelden zien verschijnen. Gelukkig ben je hier op de juist plaats terecht gekomen
Als ik je nog een tip mag geven: Steinhart GMT Pepsi. Prima maat met zijn 39mm.
Super cool voor een 16 jarige
Vind ik opzich niet erg, band vind ik persoonlijk goed bij het horloge passen (natuurlijk, duh).
https://www.steinhartwatches.de/en/ocean-vintage-gmt-neu.html
Vindt dit persoonlijk ook niet onaardig.
Let op, die is wel 42mm.
Welkom! Ik ben zelf begonnen op mijn 20e met een Hamilton khaki field automaat, heel mooi horloge en denk er nog wel is aan om hem terug te kopen. Zijn er ook in quartz versie. Longines heeft ook nog wel wat leuke horloges voor onder de €1000, en is net iets “hoger” aangeschreven. Daarnaast heeft tissot ook wel leuke instap modellen
Welkom en veel plezier op dit forum.
Ik vind die Eterna ook heeeel erg mooi. Maar heb mijn focus even op een andere Eterna. Over het merk hoef je je niet druk te maken. Dat zit wel goed als je van Chinese horloges houd! Nee, dat is flauw, het is een mooi merk.
Verder kan je ook kijken naar Glycine, al meer dan 100 jaar ervaring in het maken van horloges.
Hoi Enha,
Van harte welkom op HF.
Als je iets zoekt in 40mm kan ik een Hamilton Jazzmaster aanbevelen.
Iedere Bijenkorf heeft ze wel, en kost zo rond de 650,-
Eventueel kan dit ook, de Longines Hydroconquest 41mm
Ik heb m nog niet te koop staan, nieuw was hij in 2013 een 1000,- maar mag bijna nieuw voor 750 weg
Succes met de zoektocht. !
Om jouw vraag te beantwoorden zonder allerlei advies te geven over SKXen waar je absoluut niet op zit te wachten:
Ja. Dat is een fantastische vintage, ook uit de tijd dat Eterna nog übercool was, tenminste, als je het hier over had (sorry, @septentrio, ik neem aan dat je het OK vindt):
Veel toffer dan de zoveelste SKX. Wel opletten met het uurwerkje, dat kan inderdaad in de papieren lopen als ie kaduuk gaat. Tof snelverzet wel:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Eterna_1489K
Dat is wel helemaal waar, al zijn er hier zoveel SARBjes dat mensen het een cliché vinden. Ik ben wel fan.
Maar toch, als je met hulp van wat forum gasten een Vintage wilt scoren is dat natuurlijk een toffe optie. En die beurten zijn ook niet de hele wereld, tenminste als je een vintage pakt met een niet al te exotisch uurwerk.
Ik. Hou. Er. Zelf. Niet. Zo. Van.
Die Tissot is een van de mooiste Tissots!
Welkom! Ik vrees dat ik moet aansluiten bij de Alpinistenclub, ondanks dat je liever niet nóg een Seiko hebt.
Gaat mee totdat je 135 kaarsjes mag uitblazen en je verkoopt hem altijd weer zonder noemenswaardig verlies. Als je dat zou willen, that is.
Pfff ik vind die Alpinist zelf niets.
Als het al nieuw moet zijn heb je dit voor 695 (wel goeie polsen hebben):
En als je een leuke dresser zoekt, 625 euro, en je hebt polsen die dan weer 34mm kunnen hebben:
Ik zou zelf voor dat budget een leuke vintage Omega, Longines, Eterna, Girard Perregaux uitzoeken. Wel even oppassen en ten gepaste tijde hulp inschakelen dan.
Welkom @Enha. Een paar maanden geleden had ik ook een beperkte hoeveelheid spaargeld op mijn 16e. Toch wilde ik een mooi horloge. Ik heb ervoor gekozen om dag en nacht mij in te lezen in de wereld van vintage omdat mij opviel dat hier veel kwaliteit voor minder te verkregen viel. Uiteindelijk kocht ik 2 maanden later een Omega. Ik ben trouwens inmiddels sinds een paar dagen 17. Omdat voor mij mijn studie er ook bijna aan komt leek het mij slim om voor een waardevaste optie te kiezen, zou je hem ooit willen verkopen. Het punt van dit verhaal is: voel je vrij om inspiratie ervan op te doen.
Welkom op het forum veel plezier en succes met de keuze.
Gooi ik de C7 Rapide er even tegenaan, gewoon omdat ide mooi is
Beste @Enha welkom!
Leen nog 1K bij ( je kan niet vroeg genoeg beginnen met schulden maken ) en
probeer een pre owned DJ te scoren.
Dan kun je al die tussenstapjes, Seiko, Hamilton, Squale ect. overslaan.
( deze route gaat je sowieso meer dan 1K kosten )
Een suggestie:
Succes
Wat dacht je hiervan?