Jongeren en horloges

Ik ben 15 ja. Vind t echt heerlijk dat ik nog gewoon zelf kan bepalen wat ik met mijn zuurverdiende geld doe

8 likes

Mjah same here :expressionless:
Nivellering is heilig.

@Coenfranken: geniet ervan…enne goed bezig! :slight_smile:

Vond het super hoor, jeugd dat spaart voor een mooi horloge.
Mijn zoon van 13 is druk aan het sparen voor een chr ward C60 Trident Pro 600

Ben benieuwd. Hij heeft al een hoop andere leuke horloges met topper de skx007.

Vandaag krijgt hij van mij een g shock.
Maar dat heeft de reden dat hij flink in de lappenmand is terecht gekomen door een crash.

4 likes

Beterschap, en wel een toepasselijk horloge. Mijn zoon is laatst ook gecrashed. In kan, in het geval van mijn zoon beter een helm geven dan een horloge.

1 like

Beterschap voor je zoon…dat ie snel mag opknappen! :thumbsup:

1 like

dank!
Komt goed. Vanaf vandaag lukt een beetje lopen alweer en hij kan ook weer positief zijn ipv alleen maar zich zelf in de weg zitten van de pijn.

1 like

@Hansje34 Veel beterschap voor je zoon, hopelijk is hij heel snel volledig genezen van die crash.

1 like

Beterschap, en complimenten met de goede keus - de C60 TP600 is heel veel waar voor je geld!
(ik heb zelf de blauwe 38mm)

1 like

Toen ik mijn eerste horloge kocht verklaarden mn vrienden me voor gek €500…in 2001 of 2002 (ik was 17j) weet niet zeker meer of het een Vaceur Royal Horse (Quartz)was of een Titoni of Switserland Cosmo King (mechanisch) maar blij dat ik ermee was!!!

Ik houd toch een heel stuk meer over dan in mijn schooltijd. Lijkt me ook sterk dat je nu minder uit te geven hebt dan toen. Je kan op die leeftijd wel gewoon alles uitgeven, maar er valt ook weinig uit te geven.
In mijn schooltijd droeg ik een omega seamaster 120 met caliber 1109. Had ik niet weg moeten doen.

Het horloge pas in de 60er of was het 70er(?) jaren…

1 like

Ik ben 18 en bij mij is de hobby begonnen na ik dit horloge kreeg. Sindsdien zit er ook nog een Certina DS-2 bij uit de jaren 70. Ik snap zelf de keuze van mijn mede studenten ook niet altijd…

3 likes

60er Jaren… :flushed:

lcxyE0D

2 likes

ik had nog een foto gevonden van mijn studentenhorloge:

3 likes

Precies, volgende maand word ik 63… :wink:

2 likes

Beterschap voor je zoon

1 like

Beterschap! Wat heeft hij voor apparaat aan zijn vinger zitten? Gaat weer beter met hem hoop ik! Horloges zijn tof, maar alleen als de kids oké zijn.

2 likes

Oei! Ik hoop dat hij er snel weer bovenop is.

De vraag over jongeren en horloges: Ik denk toch dat het er mee te maken heeft dat juist jongeren het meest gevoelig zijn voor “product placement”. En dan vooral dat op social media. Het is daarom ook niet zo verbazingwekkend dat de merken die het echt goed doen op platformen als instagram ook bij middelbare scholieren om de pols hangen. Overigens geldt dat niet alleen voor scholieren. Want veel van mijn collega’s hebben ook dezelfde soort horloges.

Daarnaast heeft het ook te maken met toegankelijkheid. Veel van de horloges waar mensen hier op het forum veel over spreken zijn voor kids nog geen haalbaar doel.

Ik heb de mazzel gehad dat mijn pa gek was op horloges. Ik begon dus vrij degelijk met Seiko (die ik nog steeds heb en draag). Een merk dat betaalbaar is en waar je voor een goede prijs kwalitatief goede horloges kunt kopen. Je maakt alleen niet de blits met een Seiko op de middelbare school.

1 like

2jaar oud ondertussen al die foto.

Was om het zuurstofgehalte in zijn bloed te meten.

Hij was gevallen met de fiets.
Ribben gekneusd
lekke blaas
Nier dat wat deed bloeden.
Hersenschudding .

2dagen daar gelegen.
Het fietsen is er niet minder om geworden.

On topic
Gisteren heeft hij van mij deze gekregen

Omdat ik zelf een nieuw horloge had gekocht en de kist vol is en er moest dus iets weg

4 likes