Fijn dat jongeren zich nog druk maken om horloges! Verder zou ik me niet zo opwinden, maar je zou wel het volgende kunnen doen:
Oprecht verbaasd reageren! “Leuk zeg dat jij ook van horloges houd! Ik wist niet dat jij zo veel verstand van horloges hebt! Leuk hoor! Wat voor horloges draag je zelf?”
Helemaal waar! Ik voel me aangevallen als mensen
mij ervoor aanzien een nepper te dragen! Is toch
een belediging als je duizenden euro’s uitgeeft
aan horloges, dat die mensen denken dat je loopt
te liegen over een nep flutding!
Gewoon je horloge verkopen. Koop een Timex van een paar tientjes en de rest van het geld laat je opzichtig uit je achterzak laten steken.
Die reacties in de trant van “no way dat jij een echte kan betalen”… dat is gewoon afgunst… nou ben ik de 40 inmiddels gepasseerd, dus meer een oudere jongere… en ik heb geen Horloges van Rolex, Breitling of Omega … maar ik heb wel vergelijkbare ervaringen… misschien een tip voor jongelui met horloges uit het hogere segment, en hoe om te gaan met "kakwijven… om eerlijk te zijn… ik ga liever helemaal niet om met Kakwijven… doe mij maar een echte vrouw… zo een met haar op d’r tanden, en bovenarmen als scheepstrossen… en borsten groter dan haar ego… ok… sorry… ik liet me even gaan, we dwalen af…
Ik neem jullie even mee terug in de tijd. we schrijven het jaar des heeres 1998… ik was nog 27… en ik kocht mijn droommotorfiets… een Ducati 851… toendertijd kostten die dingen 2de hands nog meer dan een nieuwe Jap…
en dan kom je daarmee op een meeting van de club aanrijden… op het moment dat er een 851 aankomt… heb je vele ogen op je gericht…verbaasde blikken als je dan je helm afzet… en dat er dan geen grijsaard onder vandaan komt… maar een jongeling, met nog amper een spoortje gezichtbeharing…
en dan komen ze he?.. de opmerkingen…
"zoo jochie… mocht je de motor van je vader lenen?.. "
nee… dit kan ie niet eens betalen (zoek het uit … )
" huh… zeker een erfenis? "
-Neuh… mijn ouders leven nog… mijn pa komt er zo aan… kon me weer niet bijhouden… (duhhhhh:) )
en dan had je ook nog die figuren die dachten dat je meer geld dan rijkunsten had… en je uitdaagden… die liet ik gewoon gaan… tot ze het niet meer verwachtten…
moraal van het verhaal?.. niet te veel woorden aan vuil maken… jij bent niet verantwoordelijk voor de stompzinnigheid van anderen…
Wat ook een leuke kan zijn… als iemand zich afvraagt hoe je aan geld komt voor een Breitling?.. gewoon zeggen dat je je Hublot verkocht hebt…
Als iemand ‘mooi horloge’ zegt, vind ik dat leuk. Waarom niet?
Als iemand vraagt ‘of ie echt is’, zeg ik met een verschrikt gezicht: ‘nee zeg, ben jij belazerd??’
Ook leuk, maar dan voor m’n eigen vermaak…
Maar uiteindelijk is het toch net als met een kitcar: in de periferie van je blikveld denk je misschien hééél even, maar zodra je gericht kijkt weet je toch wel beter??
Zou niet weten waarom je je daar druk om zou maken.
Horloge draag je voor jezelf, wat maakt het uit of iemand anders denkt dat hij nep is. Gaat er om dat je zélf plezier hebt van het dragen van zo’n klok.
Ach… dan noem je gewoon een bekender duur merk… of … je zegt dat je je boot verkocht hebt… … dat is dankzij die reclame van die verzekeraar ook een gevleugelde uitspraak geworden…
Hoe dan ook… ik vind het altijd amusant om anderen op het verkeerde been te zetten…
zou ik de vraag krijgen of een horloge echt is?.. dan zou ik antwoorden “tuurlijk… neppers kun je alleen in Azië kopen… en ik heb geen geld voor een vliegticket”… zoiets…
Ik heb ooit (uit de klauw gelopen weddenschap) een paar klompen gemaakt… van Carbon… je wilt niet weten wat je daar voor stomme vragen over krijgt… of verbaasde blikken… ben je op een motorbeurs… sta je bij zo’n kraampje met carbon onderdelen… en die verkoper maar ratelen… Carbon… exclusief… high-tech… en dan kijk je eens naar beneden… naar je klompen… en dan zie je de ogen van de verkoper ook afzakken naar je voeten… Ogen als theeschotels…!.. :)… en dan gewoon niets zeggen… en weglopen…
de leukste opmerking kwam van een jongen in een rolstoel… die zei : jij loopt erop… maar ik zit erin… :)"
de opmerking van Brutus : "En als ze al vragen of het echt of fake is, antwoord ik dat het is, wat zij denken dat het is."
en die van Windhund: “Leuk zeg dat jij ook van horloges houd! Ik wist niet dat jij zo veel verstand van horloges hebt! Leuk hoor! Wat voor horloges draag je zelf?”
vind ik om in te lijsten… een antwoord geven waarmee je de vraagsteller nog steeds in het ongewisse laat…
Zou niet weten waarom je je daar druk om zou
maken.
Horloge draag je voor jezelf, wat maakt het uit of
iemand anders denkt dat hij nep is. Gaat er om dat
je zélf plezier hebt van het dragen van zo’n klok.
Haha geniaal, klompen van Carbon. Zou ik nou ook echt gaaf vinden!!!
Een horloge draag je mijn inziens omdat je hem zelf mooi vind. Zou zelf ook heel slecht tegen mensen kunnen die gaan lopen patsen met dure horloges. Heeft in mijn ogen veel meer met patsen met hoeveel geld je hebt ten maken dat met liefhebberij.
Als ik een vintage draag, is het er vrijwel altijd een die ik zelf het gerestaureerd/opgeknapt. Vind het veel leuker om daar wat over te vertellen, dan hoeveel het heeft gekost of wat het waard is. Dat vertel ik alleen aan mensen die er kijk op hebben. Daarnaast vind ik het leuker om een reactie te krijgen over de restauratie dan over de waarde. De restauratie is iets wat je zelf hebt gedaan en waar ik vaak wel trots op ben, dus leuk om daar een reactie op te krijgen.
Draag ook regelmatig een gouden (zak)horloge. Als ik de vraag zou krijgen of de het echt goud is, zou ik ook zeggen dat het gewoon verguld en niets waard is. Tenzij het iemand is die er echt kijk op heeft of ik echt vertrouw. Ook voor merkhorloges geld dit mijn voor mij. Zal veel eerder zeggen dat het nep is dan dat het echt is…
Ik liep er niet mee te patsen. Ik zei dat ik mijn omega had verkocht, toen reageerde madame door mij keihard af te branden. Net voegt ze nog toe: “als ik er nou eentje had gehad, dat kan, maar jij kan dat niet!”
Ik werk drie banen, waaronder eentje als schoonmaker, ik voel me beledigd als zo’n tut die nog geen dag in haar leven heeft gewerkt mij dan voor lul probeert te zetten tegenover een hele klas.
We moeten ook niet vergeten dat ongeveer maar 20% van de bevolking enige interesse hebben in Horloge’s en misschien hooguit 10% die ook daadwerkelijk verstand heeft van Horloge’s .
En die mensen krijg je nou eenmaal gewoon niet aan hun verstand dat er mensen zijn die zoveel geld uitgeven aan die dingen… Moet je ook niet willen, onbegonnen werk.!
Persoonlijk vind ik het vaak ook wel jammer (redelijk zachtjes uitgedrukt )als ze reageren dat ik een nep klok om heb, maar aan de andere kant scheelt het me een hoop ellende om het trachten uit te leggen en behoed ik mij waarschijnlijk voor situaties waarin je niet zou willen belanden.
Maar eerlijkheidshalve moet ik er ook bij vermelden dat het hooguit 2 keer is voorgekomen , de meeste mensen die je spontaan tegenkomt dan wel ontmoet hebben geen flauw idee van wat voor soort horloge je draagt.
Wij zijn ook maar een klein selectief groepje wat hier waarde aan hecht
Moraal van dit verhaal ; lekker laten gaan, mensen die zo reageren krijgen vanzelf hun trekken thuis, … Karma heet dat.(
Ik liep er niet mee te patsen. Ik zei dat ik mijn
omega had verkocht, toen reageerde madame door mij
keihard af te branden. Net voegt ze nog toe: “als
ik er nou eentje had gehad, dat kan, maar jij kan
dat niet!”
Ik werk drie banen, waaronder eentje als
schoonmaker, ik voel me beledigd als zo’n tut die
nog geen dag in haar leven heeft gewerkt mij dan
voor @#$%& probeert te zetten tegenover een hele
klas.
Het interesseert me niet en de massa ook niet. Ik heb geen horloges waarbij fakes voorkomen, maar aan de andere kant kent vrijwel niemand die merken. Vind het prima zo.
een soortgelijk gevoel heb ik ook met mijn zelfgebouwde horloge… de voldoening die je hebt van een resultaat dat is ontstaan door eigen inzet… da’s onbetaalbaar…
Zelfs mensen die totaal geen sjoege hebben van horloges, weten dat wel op waarde te schatten… omdat er niet veel verbeeldingskracht voor nodig is om te bevatten wat een priegel werk het bouwen, of restaureren van een Horloge is…'t gekke is… dat ze dat niet zien bij Horloges die “gewoon uit een fabriek komen”…
omdat er niet veel verbeeldingskracht voor nodig
is om te bevatten wat een priegel werk het bouwen,
of restaureren van een Horloge
Mijn ervaring is dat men in het algemeen niet in horloges geïnteresseerd is, dus niet kijkt & ook niet zo dichtbij komt om te zien of het handwerk is of massaproductie, als ze dat al zouden kunnen onderscheiden. En ik denk van niet.
Tenzij je het gaat uitleggen, maar dan moet je dat wel zelf aanslingeren.
Ik koop een horloge voor mijzelf en wat een ander
ervan denkt, zal mij worst wezen.
En als ze al vragen of het echt of fake is,
antwoord ik dat het is, wat zij denken dat het is.