Titel zegt genoeg, ik vertelde net tegen een
vriend dat in mijn omega verkocht heb. Kakwijf
achter mij schreeuwt uit: “no way dat jij een
omega kan betalen, ik weet waar jij woont en mijn
moeder heeft een TAG Heuer die al
weetikhoeveelduizend kost”
Ze wilde de omega zien, dus deed hem af. Verder
geloofde ze me ook niet toen ik zei dat ik ook een
Tag Heuer heb en nog een Omega en breitling . Niet
fijn om je zo te hoeven bewijzen, al lach ik wel
stiekem dat gewoon een echte is.
Hoe gaan jullie hiermee om?
Het meeste is al gezegd denk ik maar deze jongere van 48 wil nog wel even opmerken dat hij niet zijn horloge af zou doen voor zo’n viswijf! Die gooien hem vervolgens weer naar je terug als ze hem bekeken hebben.
Gewoon negeren die hap en ze mag je pols bekijken van gepaste afstand…
Mijn vader gelooft niet dat mijn vintage Rolex echt is
Hij ziet kleine stapjes in de secondewijzer en iedereen weet dat een Rolex absoluut vloeiend loopt.
Kreeg, toen ik die nog dagelijks droeg, heel soms wel 'ns een opmerking over m’n TAG Heuer. Maar dat was eigenlijk altijd alleen maar positief. 15+ jaar geleden kwam je zelden iemand tegen die het merk überhaubt kende, alleen een enkele horlogeliefhebber.
ik denk dat de 3/4 van de mensen denkt dat mijn horloges nep zijn. vind ik ook niet gek. het is ook niet logisch dat ik zulke horloges om heb. ik ben nu eenmaal een horlogegek, en nog trots op het ook
Daarom koop ik alleen maar seiko’s dan heb je dat probleem niet, ik heb die ook wel wat duurder, maar dat weten de niet horloge kenners niet, dus die zeggen gewoon, ‘’ wat heb je een leuk seikootje om. hahahaha
Wat maakt het uit wat een ander er van vindt, zolang je er zelf maar blij mee bent en dan maakt het toch niet uit wat hij heeft gekost.
Iemand die niets om horloges geeft zal je toch voor gek verklaren als je een duur horloge hebt.
Gewoon ervan genieten.
Ach die dame is gewoon jaloers: jij loopt met echte spullen rond, de waarde waarvan zij vast wel twee mooie neppers kan kopen: eentje links en eentje rechts.
Er zijn belangrijker dingen om je druk over te maken.
Enkele jaren geleden had ik een nieuwe collega, ze hoorde dat horloges me “interesseren” en vroeg me naar welke horloges mijn interesse dan wel uitging.
Omdat dit verhaal meestal resulteert in onbegrip of verveling bij mijn aanhoorder, besloot ik er niet op in te gaan. Wat zou deze dame er nu van weten, niet?
Toen ze me enkele dagen later in een magazine met horloges zag kijken en blijkbaar wel de nodige kennis had over de Royal Oak, had ze wel plots mijn aandacht.
Bleek dat ze voorheen jaren gewerkt heeft bij de Belgische invoerder van Audemars Piguet en Jaeger Le Coultre. Als jonge dame ging ze met de te herstellen stukken naar de ateliers en vulde ze de douane formulieren in voor verzendingen naar Zwitserland.
Tot nu toe heeft niemand gevraagd of mijn horloges echt zijn of niet… maar mocht er iemand vragen of hij echt is, zeg ik dat hij natuurlijk echt is… hij geeft toch de tijd aan
Verder zou ik me er ook niet druk overmaken… ik koop de horloges voor mezelf en als iemand er zich de tijd voor neemt er over na te denken of mijn horloges echt zijn of niet, dan moet hij dat doen maakt mij geen ruk uit…
iedereen die me kent weet dat ik geen nep zou dragen en laatst op een feest waren mensen die via via wisten dat ik in een horlogewinkel werk. Dan gaan ze er al vanuit dat je echte draagt.
Verder maakt het mij niet uit wat een ander denk. Het enige wat ik zal zeggen is dat ik alleen echt draag, maar ik zal nooit bedragen noemen bij mensen die ik niet ken.
Laats heb ik iemand (we kennen elkaar nauwelijks) aangesproken op het horloge dat hij droeg. Zijn reactie was zo snel mogelijk de mauw er over! Op hetzelfde moment werd begon hij op de koop toe nog te blozen ook… Hij was erg geschrokken dat iemand zijn, toch wel 4K duur, horloge opmerkte.
Hij draagt het ding dus niet voor de pats! Zo hoort het. (tu)
Hoe ziet een “kakwijf” eigenlijk uit ?
Heb je een foto
Typerende jas met een bontkraag van drie meter lang en 1 meter breed, dikke laag foundation en nepbruin door de zonnebank. Eventueel ook met half afgezakte Uggs aan en soms een joggingbroek. Ook wel tokkies genoemd.
Tot op heden ook nooit opmerkingen gehad en zeker niet de vraag of het een fake betreft. Ik vind het eigenlijk wel prettig en heb liever dat mensen denken dat het nep is dan dat ze besef hebben van het prijskaartje.
Haha, grappig. Zat ik me ook af te vragen. Iedereen lijkt hier precies te weten wat een ‘kakwijf’ is. Maar ben wel benieuwd naar de specs. Is een kakwijf een vrouw of meisje dat gestudeerd heeft en niet met een plat accent praat en er niet uitziet als een straath%^r. Of hebben we het over een over het paard getild ‘nieuwgeldprincesje’ met veel bling en een niet al te hoog IQ? Please educate me! Volgens mij zijn er wel meerdere opvattingen. ; )
Hub Hannemann Schreef:
Hoe ziet een “kakwijf” eigenlijk uit ?
Heb je een foto