Dag allemaal,
Ik ben nu een aantal jaar geïnteresseerd in horloges en heb in die tijd redelijk war aankopen gedaan en geflipperd. De afgelopen maanden is het best rustig qua aankopen / verkopen omdat ik momenteel best tevreden ben met mijn collectie en andere prioriteiten heb (bezig met motorrijles, vrouw in verwachting van ons eerste kindje). Natuurlijk blijf ik altijd kijken en speuren naar mogelijke leuke nieuwe aanwinsten. Vroeger kocht ik al mijn horloges nieuw, maar dit waren horloges van modemerken met een maximum aanschafwaarde van €200. Toen ik wat meer interesse kreeg in ‘echte’ horloges van merken met een redelijke historie binnen de horlogerie heb ik alles verkocht en ben ik langzaam gaan bouwen aan mijn huidige collectie. Alle aankopen die ik sindsdien heb gedaan, zijn ‘tweedehands’. Nu vind ik het ontzettend leuk om horloges te scoren voor een goede prijs, en daarom dit topic.
Ik ben benieuwd wat jullie in je collectie hebben. Voorwaarden zijn dat de horloges niet zijn aangeschaft voor de nieuwprijs, het er minimaal 2 zijn, en je er max €1000 voor de totale set hebt betaald. Omdat een precies bedrag altijd lastig is, wil ik een marge inbouwen van €50 naar boven of onder (€950-€1050).
Ik trap het topic af met mijn kleine collectie met een aanschafwaarde van €1010. Let niet op d’r kwaliteit van de foto’s, ik heb nog veel te leren
Mijn eerste aankoop sinds ik interesse kreeg in (vintage) horloges. Gedaan via een veilingsite en nog steeds erg blij mee
Het tweede horloge dat ik kocht. Via een tweedehands site bij iemand in de buurt die ook actief is op het forum. Krijgt inmiddels weinig polstijd, maar mocht (mede vanwege de relatief lage aanschafwaarde) niet ontbreken in deze €1000 collectie
Na een tijdje wat meer interesse in moderne horloges waarbij ik deze PRX tegen kwam voor een goede prijs. Ik moest hem proberen, en hij heeft me inmiddels zwaar overtuigd. De aanschaf van een powermatic uitvoering word dan ook overwogen gezien het feit dat ik de wijzerplaat een stuk mooier vind.
Een duiker mocht niet ontbreken. Een tijdje een zwarte certina ds diver en hydroconquest two tone met blauwe dial en quartz movement gehad. Beide waren wat aan de grote kan (43/44mm uit m’n hoofd) en de two tone was net wat te heftig om als enige duiker in de collectie te hebben. Toen deze beauty hier op het forum werd aangeboden direct mijn slag geslagen. Krijgt veel polstijd, dus erg content mee.
Als laatste horloge voor deze collectie kan ik eigenlijk niet kiezen en heb ik 2 opties met een vergelijkbare aanschafwaarde. Beide krijgen regelmatig polstijd en zullen niet snel vertrekken uit de collectie. Kiezen jullie maar uit naar welk model jullie voorkeur uit zou gaan…
Ik ben heel benieuwd naar jullie €1000 collecties!