Jouw collectie op één foto deel III

Schitterende 3 piece collectie. Inderdaad voor elke gelegenheid of situatie een fantastisch horloge :sunglasses::+1:

1 like

Toch wat uitgedund zie ik? Je hebt echt een mooie set zo, van alles wat.

Ik heb een zwak voor Omega, dus dat zou imho niet misstaan, maar het zou wel concurreren met je andere horloges… of die Nomos Ahoi voor de zomer, staat die nog op het verlanglijstje? :slight_smile:

En die lange is echt :heart_eyes:

1 like

De enige suggestie die ik zou kunnen bedenken is een duiker. Wellicht een Omega Seamaster of Planet Ocean. Of een Tudor Black Bay 58 Blue of normale Black Bay in welke kleur dan ook.

Thanks! Het enige wat me een (klein) beetje dwars zit is 2x een ETA2824-2. Het was tof geweest als de Longines bijvoorbeeld een handopwinder was geweest.

Is geen straf toch? Prima betrouwbaar uurwerk en een echt werkpaard. Heeft Longines eigenlijk wat handopwinder dressers momenteel in de collectie?

1 like

Ik snap’t wel. Wat afwisseling binnenin is altijd leuk, dat maakt de 3-piece wat completer. Maar het is verder wel een leuke set!

Misschien dat Tudor ooit zijn MT54 in die BB lijn steekt, dan kan je nog altijd inruilen :wink:

2 likes

Thanks.

Ik ga nog wat uitdunnen. Eerst de GS hi beat verkopen. Daarna gaat er nog zeer waarschijnlijk nog een allrounder uit. Als dat beide verkocht word wil ik eerst eens gaan kijken of ik een klik heb met een GO Sea-Q of een PAM 512. Blancpain Fifty Fathoms in de kleine maat wil ik ook nog eens proberen. Viel eerder dit jaar in de smaak.

Mocht dat niet doorgaan zou t zomaar eens kunnen dat ik komende zomer de Nomos om de pols heb. En hopelijk in 2021 een dj 36 2020 erbij, maar dat is koffiedik kijken.

3 likes

Ja, die overlapt met zijn witte wijzerplaat en GS wijzers inderdaad met de andere. Hopelijk is ie snel de deur uit. Dan wordt’t moeilijk, de GS quartz misschien omdat die overlapt met je Explorer? Maar een GS quartz is ook weer leuk als afwisseling.

Leuk toch dat wisselen :wink: geniet van de jacht, je bent op’t goede spoor naar mijn smaak!

Dat zijn waanzinnig mooie plannen. Goed bezig :sunglasses::+1:

Seamaster SMP 42 mm heb ik gehad in t blauw. Toch te groot bevonden en verkocht.

Enigste wat Omega momenteel heeft wat me eventueel nog zou kunnen aantrekken is een blauwe AT. Maar die zit me teveel in t vaarwater van een Explorer als alleskunner. Mocht de klik er zijn zou ik dan nog eerder voor een GO Sea-Q of een BP fifty fathoms Bathyscape 38 mm gaan. Ik zie beide wel meer als een upgrade voor een Explorer dan de AT. Pam 512 ben ik ook benieuwd naar. Draag niet zo groot l2l als ik gedacht. 48 nogwat l2l zal grens geval zijn. Toch maar eens gaan passen in 2021

Edit: Bijna vergeten. Rolex Millgauss Z blue mag ook nog worden toegevoegd als kandidaat.

Normale BB is te groot voor me. Normale 58 heb ik gehad. Maar er zijn er dus een aantal die voorhang hebben. Vermoed niet dat m gaat worden :wink:

2 likes

Vind een HEQ wel handig om te hebben :grinning:

Dat zou een oplossing zijn, maar ik zou niet weten of ik het zou doen. Een Tudor hoort een Rolex met een ETA te zijn vind ik. De moderne Tudors hebben geen Rolex kasten en banden meer, maar de mijne heeft in ieder geval nog wél een ETA :slightly_smiling_face:

1 like

:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Misschien iets meer nuance: Tot een kleine 10 jaar terug waren alle Tudors horloges met Rolex kasten en banden met een ingekocht ETA uurwerk. Eerst is Tudor eigen kasten en banden gaan gebruiken, daarna volgde de stap naar eigen uurwerken.
Ik vind het een leuk idee dat mijn BB36 nog een ETA uurwerk heeft. Mijn Tudor heeft hetzelfde uurwerk als een vintage Tudor Submariner, dat kun je van een BB’58 niet zeggen :grin:

Klopt! Die heeft een veel mooier uurwerk namelijk.:wink:

4 likes

Het is wat je leuk vindt natuurlijk. Ik zit in het inhouse kamp! :sunglasses:

1 like

@illewoare @tompj ik praat het mezelf ook een beetje aan natuurlijk, als iemand zijn bb58 tegen mijn bb36 wil ruilen zeg ik geen nee :grin:

3 likes

Mooi zeg. Wat overlap maar zag al dat je plannen hebt :slight_smile: :+1:

1 like

19 likes

Prachtige en gevarieerde collectie. Met toch een hele mooie balans. :ok_hand::ok_hand:

1 like