Jouw collectie op één foto deel III

Zoiets!

11 likes

Mooi ding linksonder hoe ziet de reverso eruit?

Is een reverso sun moon uit 2003.

Het mooiste is de iwc Portuguese ratrapante die ik van mijn ouders heb gekregen voor mijn afstuderen.

8 likes

Ik moest genoegen nemen met een trotse blik :joy:

5 likes

aha reverso is een mooi kijkje naar het mechanisme.

Ja dat snap ik wel ja!

1 like

Mooie verzameling - lekker van genieten !

Laat je niet zo opnaaien/stangen man, prachtige collectie van @YCC.

Nou laat ik eerlijk zijn: ik heb weinig verstand van horloges. Uurwerken zijn mooi, maar als het goed werkt, werkt het goed voor mij. Dat een 7s26 mankementen heeft weet ik, maar een goede ETA die voldoet is prima binnen budget te servicen. Voor mij hoeft het allemaal niet in house en opgemaakt te zijn (al is het wel mooi hoor, begrijp me niet verkeerd). Ik laat me niet zo leiden door de prijs. Sterker nog: wat is mooier dan genieten van een horloge van 150 euro? Doe ik liever dan 30k uitgeven aan een polsaccessoire (dat kan ik trouwens niet eens momenteel).

Ik snap je punt ergens wel van ‘dit wil iedereen’, maar aan de andere kant vind ik het uiterst overbodig. Tuurlijk, had ik geld zat zou ik er minder om malen om het uit te geven, maar met veel geld en dure horloges kan een (bijvoorbeeld) SKX, een Timex of een leuke seiko 5 toch ook nog gewoon heel veel plezier geven. Het gaat mij vooral om een mooi uiterlijk horloge, waar ik met plezier naar kijk. Als de prijs dan ook nog leuk is in combinatie met het functioneren, kan ik nog lekker genieten van andere dingen ipv een duurder horloge.

Genieten is pas écht rijkdom.

Overigens, ik heb wel wensen hoor: mooie Rolex Day Date, Omega Speedmaster etc. Ja, die stan wel op mijn lijst. Maar ik geniet niet minder van mijn Sarb017 dan bv een rolex omdat laatstgenoemde ‘heritage heeft’ ‘horologisch hoogtepunt is’ danwel ‘duur is’.!

9 likes

En een koekje.

Ik vind toch dat er puntenaftrek van toepassing is. Veel te rommelige doos.

Er is een hele mooi rainer box met 12 Vakjes, passen ze mooi in :slight_smile: Prachtige collectie!

Prachtige collectie.

Zou een mooie toevoeging zijn, heb je eigenlijk al een keer een Reverso gehad?

1 like

Mooie collectie, welke band heb je op de Zenith in de onderste foto. Staat hem goed! :+1:

1 like

Een hele lichte band van Ko.

1 like

Heb ik gehad. Een 8 days. Heel mooi, maar een mooie dunne variant in het blauw zou ik graag hebben.

1 like

Heb de dunnere varianten nog nooit gepast, wellicht toch nog een keer proberen. Ze ogen snel redelijk dik en vind ze met die reden niet mooi op mijn pols liggen.

Zoals je wellicht weet vind ik deze blauwe en de tribute het mooist. Ben benieuwd of er een keer eentje bij je komt.

1 like

Ik zou nog heel graag deze fpj willen.

7 likes