Jouw collectie op één foto deel IV

RevoLutionairConcept (RLC?)… Maar dat van een sidedoosje herken ik. Daar zitten bij mij de afscheidnemertjes in…

PS: sidedoos: geldt dat ook voor vrouwen?

3 likes

Beetje lastig op de foto te zetten, het staat bij mij allemaal in een kast, maar zie hieronder dan:

Let niet op het stof trouwens, ik heb (nog) geen werkster :slight_smile:

Van links naar rechts en boven naar beneden:

1. De duursten uit mijn collectie (binnenkort nog een Oris erbij, die is onderweg), Junghans Meister Chrono, Oris Aquis en Holthinrichs
  2. De verzameling
  3. Het horloge van opa en het horloge waar mijn hobby mee begon (Seiko Sea Urchin)
  4. Max Verstappen
  5. Horloge boeken en catalogi
  6. Horloge boeken en catalogi
  7. Gereedschap om zelf aan horloges te werken
  8. Een stapeltje Blake & Mortimer stripboeken
13 likes

Goed bezig Matthieu. Er zal de komende jaren nog wel een en ander gebeuren in die kast … maar laat vooral het erfstuk liggen!

En uiteindelijk koop je dan die witgouden JLC :wink::clinking_glasses:

2 likes

Dank je. Ja, er komt af en toe wat bij, niet altijd boven de 1000 euro hoor :slight_smile: ik vind die seiko 5 sports ook altijd erg leuk, die zullen er nog wel een paar komen in verschillende kleuren…

Ja, die JLC hoeft niet per sé in Witgoud, staal mag ook, maar ooit zal die wel mijn collectie gaan vullen hopelijk :grinning: misschien begin ik eerst met de Junghans evenknie:

Daarnaast heb ik twee andere gralen, Breitling Super Ocean Heritage (allermooiste duiker) en een speedmaster natuurlijk. De JLC staat wel bovenaan.

2 likes

De NY0040 heeft het veld moeten ruimen. Toevoegingen binnen een paar maanden:
BB58 Blue
Baltic Aquascaphe

26 likes

Lekkere collectie zo hoor :+1:t2:

1 like

Leuk om de verschillende kleuren èn merken te zien. Goed bezig

1 like

Thanks @Gosz en @Sebastiaan. Ik ben inderdaad ook tevreden met de diversiteit van mijn kleine collectie.
Een jaar geleden had ik nog 3 Seiko’s. :joy:

Woorden schieten tekort om dit ongekende verlies te beschrijven, succes in deze moeilijke periode!

Ik koop juist steeds meer Seiko’s :thinking: . Mooi merk.

1 like

Ik heb tegenwoordig een beetje een rare verhouding met Seiko. Als ik er geen heb wil ik er een en als ik er een heb dan weet ik niet hoe snel ik hem weer weg wil voor iets anders…
Neemt niet weg dat Seiko fantastische horloges maakt. Het ligt ook aan mij dat weet ik…

Schitterende collectie echter wel jammer dat de Citizen NY0040 Promaster het veld heeft moeten ruimen. Mijns inziens een ongekend goed horloge en de beste in die prijs categorie. Een absoluut icoon.

Sinds ik de SLA017 op een tropic heb gedaan is ie nauwelijks van mijn pols afgeweest. Tof horloge hoor.

De verschillende King Seiko’s die ik heb vind ik ook erg tof. Blijven interessante designs :slight_smile:

1 like

Oke nog eentje dan…:see_no_evil:

En de Citizen NY0040 Promaster heeft z’n plek tussen de andere titanen weten te veroveren. Wat een top horloge!!! :heart_eyes:

2 likes

Ja zijn stuk voor stuk schitterend en fantastische horloges. Maar de echte sweetspots bij Seiko zoals jij hierboven noemt kosten serieus geld. Voor dat geld liggen er ook heel veel Zwitserse verleidingen op de loer. Zwitserse verleidingen waar ik dan steeds weer voor val.
Zo had ik begin dit jaar een Seiko Marine Master 300 SLA021J gekocht. Waanzinnig horloge, gewoon echt helemaal top. Maar toen een Tudor Black Bay GMT zich voordeed moest de Seiko paar weken later toch weer het veld ruimen…

Ik begrijp wel wat je zegt, maar op een of andere manier doet zo’n SLA017 me meer dan een Tudor BB58.

Heb vaker met zo’n Tudor BB58 in mijn handen gestaan en steeds denk ik, nah.

Same voor Omega Seamasters.

Zwitsers vind ik vooral vintage leuk.

2 likes

Mooie collectie hoor, om jaloers op te worden

1 like

Enkele oudjes:

48 likes

Prachtig spul man! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Jammer dat er geen Oris tussen zit :wink: