Oehhhhh nee, heb er een gehad en vrij snel alweer verkocht, en geleerd dat ik de Speedmaster erg veilig en slaapverwekkend saai vind!
Deze blauwe is leuk voor erbij en door de kleur knalt het nog een beetje, maar als je >€6K stuk wil slaan op een chrono dan zijn er wat mij betreft veel leukere opties, waarvan de Zenith Chronomaster Original wat mij betreft de absolute winnaar is
De stand van de collectie aan het einde van het jaar.
Vier merken, afgezien van de onvermijdelijke Casio G-Shock. Zenith, Grand Seiko, Breitling en Seiko. Merken met een mooie historie en Z, GS en B hebben zich de laatste 5 à 10 jaren goed ontwikkeld.
Toegevoegd zijn dit jaar de GS Hi-Beat GMT, de Chronomat, de Seiko Duiker en de Presage. Opgeofferd is de Oris Big Crown Pointer Date met de Oxblood wijzerplaat. Dat deed pijn. Maar het was nodig voor de collectie.
Voorlopig zal het even hierbij blijven, al heb ik uiteraard af en toe wel gedachten over mogelijke “tweaks”, die ik moet en met enige moeite kan onderdrukken, zoals de B Premier B09 Pistacchio en de GS SBGA413 Shunbun.
Zeker. En ook al eens naar gekeken. Met de zwarte wijzerplaat en band. Dat zou de Zenith subcollectie kunnen afmaken. Maar dat zou misschien ook over the top zijn.
Ik heb inmiddels voor een andere chronograaf gekozen.