Jouw collectie op één foto deel IX

Vandaag uitgestald in een reis etui… maar dit etui misstaat niet als box vind ik. :grimacing:
Van links naar rechts:
Fossil, Citizen, Anker, Seiko5 SNK809 en om mijn pols Seiko5 SNK381K1

20 likes

Wow! Supermooie en veelzijdige collectie!:heart_eyes:

12 likes

De stalen versie. Hier een mooier plaatje:

12 likes

Thanks! Collectie vind ik dan zo groots klinken, teveel horloges wordt ik onrustig van :sweat_smile:

Ziet er strak uit en weer wat opgestoken. De datum in het midden is miss nog wel mooier dan bij de galbeeXL. Succes met de zoektocht nu/tzt.

1 like

Los van nog wat los klein spul, weer terug naar een 2 piece collectie :smiling_face_with_three_hearts: zou er nog wel graag eens een Tank Solo bij willen maar potje is nu wel ff leeg :sweat_smile:

43 likes

Beide Japans en rond de 37 mm

35 likes

Ik ben 2,5 jaar geleden de hobby en dit forum in gerold (via Google - nieuwsgierig naar het horloge van Sergio Herman kwam ik uit op het bekende mensen topic). In die tijd is de collectie gegroeid en gekrompen (minimum 2, maximum 12+) en zijn er heel wat merken langskomen: Vostok, NTH, Seiko (vintage en modern), Squale, Serica, Omega, Citizen, Casio, nomos, smiths, Doxa, en ook een aantal vintage merken die niet meer bestaan als Concordia, Olma, Kasper en Kelek.

Nu heb ik er 4 en dat is wel een mooi aantal voor mij:

Twee stalen horloges voor elke dag (een duiker en een sportieve dresser) en twee beukers voor sport en spel (en wellicht vakantie). De g-shocks zijn beide tof maar eentje gaat er weer weg denk ik.

Ik ben er dus achter dat ik op dit moment een stalen horloge met bracelet het tofst vind. Ik overweeg om op termijn een moderne Datejust toe te voegen, wsch op jubilee, in de plaats van de GS en/of de tudor. Een Rolex en een Casio lijkt me een mooi duo :grin:. Wat denken jullie HF?

DJ erbij?
  • Yes en de Tudor eruit
  • Yes en de GS eruit
  • Yes en beide eruit
  • Neuh - lekker zo laten
  • Anders, nl.

0 stemmers

5 likes

Haha heel japans en ik waardeer de esthetiek van beide! Maar die citizen is 42mm volgens mij

Mooie set! Wat voor nomos zou je erbij willen?

1 like

nee, of 34, of 36,5 (deze dus) of 44 mm

1 like

Heel mooie set! Hoe bevalt de Hamilton, is die een beetje draagbaar? Of eerder gewoon leuk om te hebben? :blush:

1 like

Tof! Nooit geweten. Mooi maatje voor dit horloge.

1 like

is vrij nieuw erbij gekomen, eerst enkel klein en groot formaat, nu ook iets minder klein

1 like

Tudor eruit en een Rolex Explorer naast de Grand Seiko :+1: Eventueel de blauwe GS inwisselen voor een witte/champagne :yum:

2 likes

Te klein voor jou in 36mm.

1 like

Ja zou kunnen maar hoop dat ie wat groter oogt door de jubilee

Nee. Dan eerder de kleur van de plaat. Lichter oogt groter.

1 like

Bedankt Thijs. Ik wil er een nomos tetra bij. De collectie is momenteel iets te rond :upside_down_face:.

1 like

Bedankt Jasper :pray:

Ik was er wat bang voor, maar wou toch de gok wagen vanwege de prijs. Ik schrok me rot hoe draagbaar hij is. Past perfect op de pols, hieronder zie je waarom:

16 likes