Zeker ook heel mooi en ook al naar gekeken.
Meer variatie is sowieso beter (helemaal met wat echte kleuren er bij), maar alleen wit is dan weer minder saai dan alleen zwart vind ik.
Jij hebt toch vijf polerouters en een sub?
Een Tudor GMT én de Polar zou echt een superset zijn samen
Tudor ranger
Zure Haribo gegeten Ruud?
Nah. In alles minder dan een explorer.
Ja, ik ben bang dat wel jouw ideale set is
Dat is waar maar toch best tof voor 1/3 van de prijs en lekker te beaten!
Geld is toch al uitgegeven aan de explorer. Gewoon houden zo.
Even zien…
Betere wijzerset op de ranger
Leukere prijs
Verder zijn het allebei erg dure field watches. Die doen inherent niks wat een Hamilton Khaki ook niet doet. De Ranger is er alleen niet in 36mm op dit moment, als ik me niet vergis. Dat is jammer. Maar verder is hij in alle opzichten geiniger dan een Explorer. Waarbij, geen van beiden haalt het bij m’n limited Alpinist, in mijn beleving.
Ik ben hier team @Ruud. De Explorer is al niet echt iets voor mij, de Tudor Ranger is er het slappe aftreksel van. Met buttplugwijzer dan nog.
En dit.
Dat argument gaat op voor elk luxe mechanisch horloge. Quartz kan het beter… en mits geinvesteerd is in een beetje bouwkwaliteit zien ze er ook prima uit en overleven ze de apocalypse.
In dat licht, als je een Hamilton als realistisch alternatief voorstelt voor een Tudor of rolex is dat imho bezopen.
Een Hamilton heeft in ieder geval ongeveer even goede AR-coating als een Explorer
Maar even serieus: je hebt natuurlijk gelijk, maar een fieldwatch is in wezen een vrij Spartaans stuk gereedschap. Ik zou daar persoonlijk niet zo gauw een superluxe versie van kopen.
Vandaar ook dat ik al ruim twee weken zit te wachten op een CWC G10, maar die sukkels van PostNL willen niet meewerken met inklaren.
Je kan dat argument gebruiken voor elk horloge. Waarom een seiko diver van 800 ballen als je ook kunt duiken met een casio duro van 50
Klopt. Maar ik hoop niet dat we hier consequent en rationeel gedrag moeten vertonen
Om het toch een soort van recht proberen te lullen: de tijden dat een duikhorloge een stuk gereedschap was liggen wel zo ver in het verleden dat het ‘toolwatch’ verhaal daar niet echt meer een factor van belang is in mijn beleving. Alle duikers zijn luxeproducten, ook die Casio.
En waarom dan een mechanische fieldwatch ipv gshock?
Binnen de horloge hobby nonsense imho.
Iemand die regelmatig in de modder ligt zou ik zeker een G-shock aanraden, maar ik vermijd dergelijke situaties liever.
Ik bedoel dat ik als fieldwatch graag iets zie dat overeenkomt met het eenvoudige karakter van het type product. Niks ten nadele van de Explorer-liefhebbers overigens, ik begrijp ook prima wat hen in het ding aantrekt.
Helemaal eens. Geen vergelijk. Niet qua design, niet qua kwaliteit.
Sorry….maar daar ga je wel heel erg uit de bocht.