Sterk verhaal joh! 

Dat is gewoon een eerlijke mening. We zijn allemaal subjectief bezig, en tegen gevoel is geen kruid gewassen. 
Dat komt wellicht omdat je naar buttplug wijzers zit te kijken bij die ranger.
Vond de ranger helemaal niets in elk geval.
Verder vind ik alle opties van fatc niet echt vergelijkbaar wbt fieldwatchvibe. Ik zou nog eerder een normale BB halen dan een ranger als fieldwatch/daily.
Nomos als fieldwatch 
Je vergelijkt de gelijkloop van kwarts met automaat. Knap werk! Appels met peren.
Inderdaad.
Ik bestrijd dat zeker niet!
Uhu.
En daarnaast gecertificeerde betrouwbaarheid tov ‘toevallig’ goed lopen.
Genoeg 6L / 6R uurwerken die fabrieksaf lopen als een natte krant.
Van alles wat ik verder gezegd heb (en ja, de Alpinist met 6L is ook een automaat) pik je het ene inhoudelijke puntje waar ik een smiley bij zette er uit, en negeer je de rest?
Maar inderdaad: ook quartz en automaat zijn te vergelijken. Iedere ingenieur, lean six sigma black belter, total quality control-man of zelfs monteur die hier mee leest kan je vertellen dat een goede kwaliteits-KPI meetbaar en aantoonbaar is.
Geef mij de Ranger of BB58 maar. Als de SJE093 geen datum had, zou ik 'm die ook nog eens aanraden. 
Tja, dan winnen de METAS uurwerken het, als certificering je ding is.
Maarreh, kom op, jongens… wie koopt er hier een mechanisch horloge voor de accuratesse?
Je kunt alles met elkaar vergelijken. Per definitie. Maar het levert geen valide argumenten op. En om me dan van ‘semi religieuze argumentatie’ te betichten is volslagen dom.
Lieve appels en peren, mag ik nog even een suggestie doen voor naast die BB duiker als zowel de Ranger als de Explorer niet in de smaak vallen.
+1

Haha ,Tja die Seiko tikt alle punten aan ( op de datum na)
Denk ook dat het perfecte horloge gewoon niet bestaat . Er zou altijd wel iets persoonlijks te wensen over blijven.
Wat zoek ik nu precies in de ideale field/ tool beater.( Geen duiker, de perfecte duiker heb ik inmiddels gevonden
)
20 mm lugs
Schroef kroon 10 tot 20atm.
Niet te bling bling
Tussen 38 en 40 mm.
Goede stalen band , liefst met snelverstelling.
Zonder datum voor een cleane look.
Automaat , geen handwinder.
Tot 2,5k. prijsklasse .
Die Nomos is 37. Mag dat ook?
Maar jammer van die datum, anders kon ik dit roepen:
Hij staat wel lekker symmetrisch op zes.
Een Railmaster mag altijd, Henk. Da witte gij ook. Man, wat mooi. 
Ook “omdat ik dat zeg” is geen geldig argument om een argument als non-valide weg te zetten. Kom eens met iets meetbaars, zou ik zeggen, dan hebben we iets om stelling over te nemen.
Tudor BB39 met tfit zodra de kop er vanaf is?
Datum op 6 is wel clean als je het mij vraagt?
Zou eerder vallen over die sterretjes 

Gewoon lezen. Dit stond al in mijn eerste reactie. En ja, ik heb het over een automaat. Een appel.
Verder moet je gewoon je ogen gebruiken. Kwaliteit is niet op alle gebieden in getalletjes uit te drukken. Zo heb ik gisteren nog een maaltijd genoten van hoge kwaliteit.
De snackbar geeft ook kcal. Ook een goed restaurant.
Hahaha, ja ik weet het.
Maar dan moet ik eerst nog wat verkopen 
Hahaha, ja datum op 6 kan nog net 
Maar die sterren he.
Het is niet perse dat het dan niet meer clean is, maar vind het gewoon van totaal geen toegevoegde waarde 
Tja weer onnodige bling.