Heel mooi! Mag ik vragen hoe de Lange bevalt tussen al het andere geweld?
Echt een schitterende collectie! Enige wat ik zou doen is nog een sport Rolex erbij, Submariner of GMT Master II of Explorer II. Iets in die trend. En wellicht een Grand Seiko eruit voor een Speedmaster Professional Moonwatch, nieuwe model met 3861 METAS uurwerk met saffier glas en display caseback.
Prachtige collectie!
Mooi!
Ik ga geen advies geven, maar ik vraag mij gewoon af als ik jouw horloges zie, wat vind jij van deze?
Heel gaaf dit. Genieten man!
Wat een fantastische collectie, allemaal mooi!
Dat is een stuk beter dan telkens mensen ongevraagd en in gebrekkig Nederlands horloges aanraden die je zelf hebt.
Prachtige verzameling @whisky!
Ik bedoel het ook echt niet als verkapt advies hoor. Gewoon oprecht, ik zie grofweg drie categorieen horloges. Ik vraag me dan af hoe Whisky, die ik in andere topics veel zie zoeken, naar iets als dit horloge kijkt.
Kunnen we hier mee kappen? Boeit oprecht niemand meer.
Echt een hele mooie set kerel
Het enige wat ik zou … nee niks eigenlijk Helemaal goed zo.
Man man man doe toch niet zo zuur. Gewoon goed bedoeld om een beetje te sparren/brainstormen/filosoferen over een vervolg stap. Niks negatiefs aan bedoeld. Gewoon leuk over horloges en evoluties van collecties praten.
Hoe vaak wordt/werd er wel ook niet op mijn collectie gereageerd met meer kleur, weinig unieks aan, lelijke sub met te dikke lugs, etc. Dat was allemaal een stuk minder goed bedoeld, maar daar hoor je mij ook niet over…
Trek je niet altijd alles zo in het negatieven. Ik heb over het algemeen het beste met iedereen voor hier…
Daar twijfel ik niet aan. Het komt alleen vrijwel altijd niet zo sympathiek over. Met als gevolg dat… de cirkel rond blijft. Elke collectie waar iemand tijd en aandacht in heeft gestoken is mooi.
Ik begin nu als een moraalridder te klinken en daar heb ik de schurft aan, dus laat het hier bij
Let is go Tom, let it go
Schijnt een ‘trend’ te zijn
Prima dat het goed bedoeld is hoor. Geloof ik ook wel.
Maar wat wel opvalt is dat als je ‘adviseert’ je altijd alleen je eigen horloges adviseert en nooit eens de smaak van een ander gewoon neemt zoals die is.
Het kan ook aan je woordkeuze liggen.
In dit geval zie je een verzamelaar met een totaal andere collectie dan jou, je complimenteert deze collectie, maar je ‘mist’ wel een sub een gmt, een ex2 en een speedy
Ik mis die helemaal niet in de collectie zoals getoond.
10 mei
Naar de huidige stand
Damasko gewisseld naar een chrono variant. In diezelfde week ongepland de baby Snowflake gewisseld naar een GS Snowflake. M.i. bizar goed afgewerkt gelet op prijs. De groene Kamasu, Sarb017 en Gshock (laatste niet op 1e foto) eruit. De Alpinist mis ik nog wel eens…
Zwarte Seamaster 300M Co-axial bekeken, kon mij niet zo bekoren. Blauw vind ik op de foto’s erg fraai. Speedmaster deed mij om de pols werkelijk niets (heb niets met de marketing). Aqua Terra blauw vond ik heel gaaf, zit waarschijnlijk in het vaarwater van de snowflake welke ik mooier vind.
Volgende week een afspraak om een Pelagos in het echt te bekijken, ook maar direct een BB58 passen om te zien waar alle fuzz over gaat. Ik denk dat ik de combi snowflake wijzers en ronde uurmarkeringen op de BB niet zo trek. Zenith Defy Skeleton lijkt mij ook wel iets voor ergens in de toekomst.
Mooie wisseling hoor!
Die vind ik ook lastig. Bij de duiker valt het nog mee, maar bij de chrono vind ik het rommelig ogen. Zeker icm de datum erbij.
Sorry jongens. Ik weet dat vele de tudor chrono heel gaaf vinden.
De door jou voorgestelde horloges voegen niet zo veel toe aan de “ziel” van de getoonde collectie. Dit ondanks dat er in je voorgestelde uitbreiding iconische horloges tussen ziten.
Als iemand reeds een dergelijk serieus aankoopbedrag aan een verfijnde collectie heeft uitgegeven is de fase van waardevaste allemans vriendjes met beperkte afschrijving of zelfs beleggingsrendement vaak een reeds gepaseerd station.