Spijker op de kop!
10 lukt niet heb poging gewaagd. Alleen de Marlin ligt nog open en kan ik nu aan werken. Ben net positief bevonden. Zucht
Ze zijn niet perse de mooiste maar wel het dierbaarste. Cadeau gekregen enz
Jij bent met recht een horloge liefhebber en verzamelaar te noemen
Mooie uitgebreide collectie en volgens mij van alles wat. Lekker genieten van je hobby
Is dit een algemene opmerking? Want ik leer graag en ontvang graag feedback maar dan moet het wel iets specifieker zijn. Ik ben een onzekere vijftiger die volgens zijn kinderen oud en seniel is😉

Ben net positief bevonden.
Hee niet zo negatief doen…
ik gok dat je het over een coronatest hebt. Sterkte Bill, hopelijk niet teveel klachten. Beterschap in elk geval.
ha, broederbill
met het allergrootste respect en bewondering heb ik naar al je posts hier gekeken en ik mag zeggen dat je een liefhebber bent in hart en nieren
ik hoop dat je nog zeer lang van deze hobby mag genieten want dat kan ik hieruit opmaken, namelijk:
je geniet ervan als geen ander
Superleuk om te zien, en een goed criterium om een selectie te maken!
En balen van de COVID uitslag - sterkte met de quarantaine (gelukkig heb je wat te doen )
Dit gaat niet over jou broeder, broederbill. No worries. Geniet jij nu maar gewoon van je mooie en uitgebreide collectie horloges!

Is dit een algemene opmerking
Een door iedereen gedeelde opmerking aan 1 specifiek persoon. Niet jij
Voor jou: top collectie! Mooi divers en kleurrijk! En beterschap; hopelijk niet te veel last van je positieve test! Ben je inmiddels niet dubbel gevaccineerd?

Hee niet zo negatief doen…
Ik blijf in good spirits. Laat de arsenica maar zijn werk doen en ik nu alle horloges maar op tijd zetten

Een door iedereen gedeelde opmerking aan 1 specifiek persoon. Niet jij
Voor jou: top collectie! Mooi divers en kleurrijk! En beterschap; hopelijk niet te veel last van je positieve test! Ben je inmiddels niet dubbel gevaccineerd?
Pfew. Ik heb mijn dubbele portie arsenicum al 3 maanden in de body. Het zou iets moeten helpen.

Quality over quantity. But that just is me. Denk dat je met al deze horloges ook wel een dikke Rolex had kunnen kopen.
Even hypothetisch, stel broederBill weet zijn collectie vandaag voor €12.5k te verkopen en de enige Rolex op zijn wenslijstje is een BNIB Daytona 116500LN, waar kan hij die morgen ophalen tegen RRP, beter nog deel het eerst het met mij in een DM en geef me 'n uur voorsprong voordat je het hier vertelt.
Timex Falcon Eye heb ik ook nog kort gehad. Leuke collectie

Persoonlijk zie ik hier meer het beeld van verzamelwoede dan een weloverwogen samengestelde collectie.
Ralph,
Normaal reageer ik nooit op deze (eeuwige) discussie maar ik vond dit wel een wonderlijke zin.
Hoewel jouw mening, is het tegelijk niet helemaal waardevrij naar een ander forumlid. Je impliceert dat ‘verzamelwoede‘ iets negatiefs en een ‘weloverwogen samengestelde collectie’ (zoals jij hebt?) iets positiefs.
En ook dat de verzameling van @BroederBill blijkbaar geen ‘quality over quantity’ is. Want dat kan jij bepalen blijkbaar?
Volgens mij hebben hier op HF allemaal last van onze eigen variant van verzamelwoede volgens mij en waarom zou een collectie ‘weloverwogen samengesteld’ moeten zijn??
TS houdt gewoon van horloges (net als wij allemaal) en wisselt ze nou eenmaal als overhemden. Geniaal toch?
En alles is relatief hè, jij kan jouw verzameling ook verkopen om een Richard Mille aan te schaffen. Weg met de verzamelwoede. Quality over Quantity.
Man man man, wat een collectie!! En met die spiegels lijken het er nóg meer! Geniet ervan!

jij kan jouw verzameling ook verkopen om een Richard Mille aan te schaffen.
Denk niet dat dat gaat lukken

jij kan jouw verzameling ook verkopen om een Richard Mille aan te schaffen.
Dat haalt ie bij Lange na niet (pun intended)

weloverwogen samengesteld’
Weloverwogen samengesteld wil voor Ralph zeggen ‘veel pegels tegenaan gegooid’. De rest is niet belangrijk. Stel hier je verzameling voor met 20 Rolexen en 15 AP’s en je wordt door hem met een badge geëerd als oppermeester. Zo. Ongelofelijk. Sad.
Komt iemand voorbij met een bijna kinderlijk (op een goede manier) enthousiasme voor horloges, kan ie niet anders doen dan negatief zijn omdat het Rolex gehalte niet hoog genoeg is. Bijna wraakroepend gewoon 🥲
Nee… Ik denk dat t voor Ralph zo is: Alleen als je minimaal 90 % Rollie hebt toch? Andere 10 % mag best Omega of iwc zijn?
Zo veel anders leuks dan t kroontje en iedereen moet lekker genieten van de hobby op zijn of haar manier