Jouw collectie op één foto deel V

Patek Philippe is mijns inziens veel meer dan een merk met dikke marketing. Ga maar eens de geschiedenis boeken in. Daarnaast had ik ingeschat dat @Bwatched gezien de Vacheron Constantin en de Lange & Sohne, Patek Philippe wel kan waarderen en perfect in zijn straatje valt.

Prachtig merk.

Kijk, dat is nu lezen wat er niet staat.

2 likes

Thanks!

Nou, juist het tegenovergestelde is waar. Er is nog zoveel interessants te ontdekken. Er zijn zoveel prachtige horloges is ik (nog) niet heb (gehad). Ja, Patek Philippe is daar een voorbeeld van. Maar voor mij staat Patek synoniem voor complicaties. Dus als ik ooit een Patek kan toevoegen dan zal het eentje met een mooie complicatie zijn. Maar daarnaast is er nog zoveel moois en veel interessanter spul…

Thanks! Dat zijn ook wel mijn lievelingshorloges.

Dit dus!

4 likes

Je citeert Patek Philippe en begint daarna over marketing.

Maar fijn. Ik vrees dat wij er niet uit gaan komen. Zinloze discussie dit. Ik gaf mijn mening daar kun je het mee eens zijn of niet. Dan kun je doorscrollen of huiliehuilie doen. Ik zou persoonlijk doorscrollen. Fijne dag verder :+1:

Klopt complicaties is waarmee Patek Philippe groot is geworden maar ook door de Calatrava als de ultieme dress watch.

1 like

Complicaties zijn nooit leuk, wat jij Ralph? :wink:

6 likes

Doe even normaal joh. Ik probeer op een normale manier, inhoudelijk te discussiëren.

5 likes

In de wereld van de horlogerie wel, dus zelden zou beter passen in plaats van nooit. :yum:

1 like

Dat is dan helaas niet gelukt. Wat mij betreft einde discussie. Nogmaals fijne dag. :sunglasses::+1:

@tompj en @RLC misschien moeten jullie maar eens een pintje gaan drinken. Ik voel negatieve spanning.

9 likes

Ik denk dat ik dat niet wil.

12 likes

Zo on topic. Prachtige collectie!

Heerlijk in balans ook, genieten.

3 likes

Uw reacties op RLC laten heel iets anders zien :innocent:

1 like

Dat was ook mijn gevoel erbij. Wij kunnen elkaar de hand schudden. :+1:

Daarnaast zuip ik je ook onder de tafel als het moet. :crazy_face:

2 likes

Heb even iets in elkaar gepaint.

Mis nog wel wat king seiko’s die ik niet echt als deel van de ‘core’ collectie beschouw. SKX en mijn casioak heb ik er ook maar niet opgezet.

33 likes

Ik dacht dat we klaar waren.

Ik heb nergens de laatste tijd iets vervelends tegen je gezegd volgens mij. Maar als je iets zegt dat niet klopt, onlogisch is of waar ik het niet mee eens ben, dan meld ik dat soms. Een forum weet je wel.

Maar inderdaad, on topic maar weer. Dit is vervelend.

34 likes

De Polerouter onderaan is favoriet wat mij betreft :+1:

Ook mijn favoriet. :slight_smile: Zit inmiddels te denken om iets op te ruimen en de SLA017, GS, KS chronometer, sub en gmt over te houden.

Wil nog wel een keer een UG chrono / triple calendar…

1 like

Klinkt goed ja. Af en toe een ‘less is more’ reflex en terug naar de essentie. Ik doe dat ook fel de laatste tijd. Eigenlijk houden >6 horloges in de collectie geen steek, je grijpt toch altijd naar dezelfde 3 favorieten imho.

Heb er zelf ook weer 8 ondertussen dus er komt terug een opruiming aan. Doe ik typisch als ik verlof heb, zeer binnenkort dus :slight_smile:

1 like