Jouw collectie op één foto deel V

Werken is overrated Ruud, dat witte gij ook

Weet je Ralph, wij beleven deze hobby op verschillende manieren. Dat is verder helemaal prima, maar het werkt niet om elkaars overweging op de ander te projecteren.

Het enige “normale” horloge in mijn collectie is de Apple Watch die ik gebruik tijdens het hardlopen. Voor de rest vind ik alle stukken bijzonder en beleef ik er bijzonder veel lol aan. De UG bijvoorbeeld. Nee, dit is geen roemruchtig model met een grote naamsbekendheid. Dit is een sympathiek horloge met een rijke historie en boven alles, hartstikke mooi. Deze veroorzaakt telkens weer een brede glimlach op mijn gezicht.

En er is genoeg nog te ontdekken.
Zo zou ik nu zeer graag een “normale” Panerai Radiomir aan de collectie willen toevoegen, een horloge dat echt een aanvulling op de collectie zou zijn. Een ander voorbeeld is een Torsti Laine. Dat zou voor mij meer toevoegen dan b.v. een Calatrava, en dat heeft niets met prijs te maken.

Maar goed, dank voor je overwegingen en de complimenten, ik doe er alleen even niets mee. :grin:

18 likes

Mooi Ruud! Ik ben blij dat je de GS nog hebt :blush:

1 like

Ik ben bang dat ik het met je eens ben…
Zelf vind ik ook dat mijn collectie een foute guilty pleasure kan gebruiken. Een Royal Oak 37mm of een Geel gouden Daytona op rubber zouden mij heel tof lijken.

5 likes

Dit blijft een waanzinnige collectie!
Die Nomos, heb je die nieuw?

1 like

Gewoon voor die Panerai gaan :stuck_out_tongue:

2 likes

Paar weken gelden gekocht inderdaad. Nog nieuw kunnen kopen, hoewel hij al een hele poos niet meer in de collectie zit.

1 like

hahaha.
Nou…
Dat is geen guilty pleasure maar classy as f*ck

14 likes

Ah ik zie mijn ex :sweat_smile::+1:

1 like

Ik vind ze zo groot, plomp en horkerig…

Tis wel mijn guilty pleasure. Misschien dat ik er ook een haal als ik een keer funds vrij ga maken.

Dan wel een skere base denk ik.

1 like

Mooi gezegd! Ik vind het ook zo’n onzin om te zeggen dat iemand over een bepaald niveau heen is… Alsof er überhaupt verschillende niveaus zijn… Kan je niet meer van een horloge van € 1.000 genieten als je eenmaal een horloge van €10.000 hebt ofzo…? Is dat dan ‘te min’ voor je?

Gewoon lekker genieten van al het moois de horlogewereld te bieden heeft! Dat doe je overigens erg goed :ok_hand:

5 likes

Een Japans klokje er bij! :innocent:

1 like

Ik heb daar wel last van bij moderne horloges. Bij veel vind ik de afwerking en wat je krijgt voor de prijs tekort schieten.

Vintage reut is heel anders… daar zijn fantastische horloges te krijgen voor relatief gezien een appel en een ei, zoals de UG fs van Bewatched

3 likes

Dat zou ik zeker niet willen uitsluiten.
Ik zou graag een GS willen toevoegen, maar tot aan dit jaar was ik geen grote fan van de mechanische uurwerken. Het nieuwe uurwerk dat in de White Birch zit vind ik geweldig en is een hele goede stap in de juiste richting. Dus wellicht dat er ooit een GS gaat komen.

2 likes

Grand Seiko? :zipper_mouth_face:

1 like

Ik moet binnenkort toch écht eens een deftige foto nemen.
Anyway, update sinds vandaag!

38 likes

hahaahah… :joy:

1 like

Wat een geweldige collectie.
Super gebalanceerd, niet voor de hand liggend en ook geen duidelijke lijn erin, maar toch stuk voor stuk klassiekers. :ok_hand:

Echt top!

2 likes

Dat vond ik nou bij deze in totaliteit enorm meevallen!

Korte lugs. 42 mm. Geen crownguard. Sandwichdial en supperslimmmm

7 likes

Ik wil wel perse een luminor als ik voor Panerai ga.