Jouw collectie op één foto deel VI

Dat klopt. We zien veel en vaak foto’s. Maar dat wil niet zeggen dat je ze ook draagt.

Als je foto’s maakt van setjes, ga ik er van uit dat je ze niet allemaal om de pols hebt.

Eerder in je zak.

:see_no_evil:

2 likes

Ik draag mijn horloges genoeg. Wat een discussie zeg. Draagt RLC zijn of haar horloge wel genoeg? Krijgen de horloges wel meer dan 5 uur en 23 minuten pols tijd per dag? Ga je ergens anders druk om maken.

1 like

Heb je met de Hamilton om oprecht minder pols plezier ivm een Rolex??

Kan en mag hoor.
Ik heb voor mijzelf echt ontdekt dat merk of prijs geen zak uitmaakt.
Mooi is enigste wat telt.

6 likes

Ook een auto toch? Zag ook foto’s van de VC in een auto.

Nee niet perse. De reden dat de Hamilton eruit gaat is omdat ik een Tissot PRX Powermatic 80 wil kopen. Prijs zegt niet alles maar de goedkopere horloges moeten wel de X factor hebben om in de collectie te blijven. Ze moeten mij een vergelijkbaar gevoel geven als mijn andere horloges. Tot nu toe is dat eigenlijk alleen de Citizen NY0040 Promaster gelukt. De Hamilton kwam in de buurt maar ik wil nu iets met en stalen band naast de Citizen als beater. Merk dat ik een nato, lederen band of Sailcloth toch minder graag draag dan staal.

2 likes

Geef ons dan eens de magische tip. Hoe voorkom je krassen. En dan bedoel ik echt geen enkele.

Mooie titel voor een watch book

“How to prevent scratches by RLC”

3 likes

Nee nee. Jij gaf aan dat als je veel horloges hebt ze niet allemaal voldoende draagtijd zouden krijgen.

Dat betwist ik. Kijk maar naar je eigen antwoord. Jij hebt ca 8 horloges en die draag je kennelijk allemaal.

Nou iemand met 20 draagt ze waarschijnlijk ook.

Ga je deze vraag van mij nog beantwoorden? Of kan ik dat antwoord zelf verzinnen?

1 like

Gewoon met zorg dragen en je horloge niet op tafel laten rusten en je horloge niet om doen bij lompe activiteiten. Als ik ga klussen of mijn kop eraf schroeven in het café gaat er geen duur horloge om.

Jullie weten dat er een blokkeer functie op het forum is?

7 likes

Ligt eraan hoe de onderlinge verhouding binnen de collectie is. Als je 15 Rolexen hebt en een AP Royal Oak, Patek Philippe Nautilus en een Patek Philippe Grand Complication en een Lange en Sohne, dan zou ik ook wat van die Rolexen weg doen en zorgen voor meer balans in de collectie. Dan zouden er wat meer high end pieces bij komen zoals eerder genoemd hierboven. Maar dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, maar ik denk dat het een collectie sterker maakt en meer in balans brengt. Dus soms is less is more.

Oh jee je zwakt af… soms is nu less is more.

Verder dus kul argumenten. Als

Want tja. Dan is er nog steeds geen balans.

Nee ralph zoals zo vaak gezegd. Zolang het status heeft en herkenbaar is ga jij ervoor. Al het andere interesseert jou niks.

Alleen zeg je het niet zo.

8 likes

Gevoel. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nee hoor ik ben verzot op mijn Citizen NY0040 Promaster. Veel beter gaat het in die klasse niet worden. Maar ik vind mijn collectie ook meer uit balans gaan als ik er nu ineens 15 horloges van een paar honderd euro per stuk bij koop.

1 like

Maar wanneer draag je hem dan? Want ik heb ooit gelezen dat je hem op je werk ook niet draagt?

:v:

1 like

Vrije dagen en weekenden. Dus ik draag ze inderdaad beperkt (en dus in roulatie), maar ik mag ook geen horloge dragen op mijn werk. Dus dat is niet anders. Maar als ik mijn horloges kan dragen draag ik ze.

Ik vind dat jij goed bezig bent op deze vroege ochtend.

5 likes

Nou helemaal helder. Exact wat ik hierboven dus eigenlijk allemaal al heb geschreven.

Je hebt in mijn ogen knuffel horloges met beperkte draagtijd.

Dus een collectie van 20 kan makkelijk als ik ze de hele week kan dragen. Werk, café, overal.

Ik ga werken en later begint carnaval. Denk dat ik een rolex omdoe.

3 likes

Maar dan nog is mijn advies less is more. En ga voor meer balans en samenhang in een collectie. Nu miste er mijns inziens de rode draad. Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. Prettige dag verder :+1:

1 like

Jij durft :nerd_face:. Werk ze en veel plezier :tada:

1 like

Een IWC zou ook niet verkeerd staan.