Jouw collectie op één foto deel VII

Even tussentijdse update met een nieuwkomer
De stalen “rakkers” op een rijtje …

Ditmaal inclusief de nieuwe FC Highlife
Bevalt erg goed en veel value for money met COSC afgeregeld uurwerk

De Omega Master Co-Axial net terug van de SPA in Zwitserland
ZGAN en weer twee jaar garantie

Cartier Santos is de huidige favouriet
Zeer comfortabel en passend voor elke gelegenheid
Door de DLC bezel geen last van krasjes

38 likes

Seiko Sarb033
Tudor Black Bay 58
Meer dan tevreden😃

24 likes

Ik wil niet je gevoel van tevredenheid verpesten, maar ik zie toch nog duidelijk plek voor een chrono… :wink:

1 like

Zo we ruilen de Tudor FXD in voor een andere ultieme beater. FXD zal deze week wel weg zijn dus een update.

Reden: De Santos en Speedy vind ik zo een fijn setje en draag ik heel veel. De Tudor is echt een toolwatch en voor mij wat te duur daarvoor. Waarschijnlijk ging ik hem alleen dragen tijdens vakanties.

Komt wel nog wat bij, want hou van een dress, dive, chrono en eventueel een ultieme beater combi. Wat zien we wel :slight_smile: Misschien ook even helemaal niks aangezien het zwem seizoen er bijna op zit :stuck_out_tongue_winking_eye:
Moet het willen beaten dus moet een stuk goedkoper zijn dan de FXD zodat ik dat onbezorgde gevoel heb.

Lijstje so far

• Oris Aquis op rubber
  • Oris 65
  • longines Legend Diver
  • Seiko SPB143
  • Seiko spb317

24 likes

Mocht je van de EZM 3 af willen, laat het me weten!

Heb jij foto collecties per categorie :grin: super mooi allemaal. Aangezien jij zoveel verscheidenheid hebt… Ik ben aan het sparen voor een betaalbare Breitling, nog adviezen qua model?

1 like

Moet jij er niet gewoon een Squale bij hebben, als betaalbare duiker?:slightly_smiling_face:

1 like

In theorie een logische gedachtegang. Bij mij werkt het alleen niet. Neem de G-Shock en de SPB. Beide gehad met alle goede bedoelingen, maar ik pak ze dus gewoon niet. De BB58 is te mooi om af te raggen, voor zover je dat zou willen. Maar wel eentje die ik lekker ga dragen, net als al het andere. En daar gaat het toch om :slightly_smiling_face:

4 likes

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Al een kandidaat?

Dat herken ik. Mijn duidelijk goedkopere horloges komen ook nooit aan bod en liggen er eigenlijk voor Jan Doedel bij. CasiOak en Snoopy Timex. Zelfs mijn Junghans Max Bill komt niet aan de beurt.

(Bieden mag)

10 likes

:thinking: Mmm, dat herken ik wel … Beetje hetzelfde met mijn FXD vakantiehorloge, maar als die weg is valt er niet weer heel snel aan te komen …

1 like

Wat verstaat men hier eigenlijk onder? Ik persoonlijk zie dit als een alleskunner waar een krasje op mag komen. Maar dat is het dan wel zo een beetje. Als ik de uitbouw ga slopen doe ik gewoon geen horloge om. Met andere woorden, een duurder beater horloge is geen issue.

8 likes

Dat hij een stapavond moet overleven? Urban-beater.

2 likes

Eens. En een horloge dat je niet draagt kun je, tenzij het emotionele betekenis heeft, mijns inziens beter weg doen. Of het nou duur is of goedkoop.

2 likes

Gaat er meer om dat de FXD best wel “bijzonder” is (of lijkt te zijn) waardoor ik er voorzichtig mee doe. MN21, gaan flink boven list, waarde stijgt, etc. Zit vast tussen de oren en allemaal onzin waar ik geen zin in heb. Dus dan geniet ik er minder van.

Bedoel met beaten meer iets voor het dragen tijdens vakanties en de tijden met je kleine kids als je van alles aan het doen bent en soms niet goed oplet. Doe ik met de speedy en santos ook maar daar heb ik dat gevoel niet bij. Call me crazy :man_shrugging:t2:

2 likes

Al gehad :joy: Deze vakantie omgehad.

Nop. Kan toch niks op tegen de Speedy

Dat dus. Ik wordt er nerveus van. Misschien daarom ook geen Rolex meer :man_shrugging:t2:

1 like

Ik kan niet voor de andere poster spreken maar ik deel dat gevoel ook.

Ik heb een relatief bescheiden horlogebudget en dan is het zonde om een horloge wat procentueel een groot gedeelte van de waarde van je collectie vertegenwoordigd als beater te gebruiken. Of tenminste: ik kan het niet met een gerust hart doen. Vooral wanneer je nog zoekende bent in je collectie en niet weet wat mag blijven en wat mag gaan. Ik hou van de toolwatch look maar een dure toolwatch zou ik niet als beater durven dragen.

En als je het horloge ook op de meer avontuurlijke vakanties wilt dragen dan is het al helemaal risicovol bij verlies, ernstige beschadiging of diefstal. Dan liever een beater die een waarde vertegenwoordigt waar ik goed van zou balen als er iets mee gebeurt maar geen slapeloze nachten van zou hebben.

3 likes

Ja, zie je, dat dacht ik dus al. Maar dat was toch gewoon een heerlijk horloge dat je ook nog 'ns vrij zorgeloos kunt dragen? Ik zou het wel weten! Heb er inmiddels 2! :grin:

1 like

Qua model is het natuurlijk een hele persoonlijke keuze, ik ben zelf fan van zowel de Navitimer en dan met name het ‘klassieke model’ en de wat stoerdere modellen zoals de Colt en Avengers. Ik vind zelf dat Breitling een ontzettend goede prijs kwaliteit verhouding heeft. Ik heb wel het stille vermoeden dat Breitling langzaam aan aan het opkruipen is uit het dal dus prijzen zullen vanaf nu alleen maar stijgen. Ik verbaas me soms dat je tussen de € 2000/3000 echt een absoluut tophorloge kunt krijgen. :+1:

Dit zijn de 5 die weer weg zijn (geen klik mee of slecht draagcomfort (Chronomat B01):

Dit zijn de blijvers en draag ik allemaal vrij regelmatig…

22 likes