Jouw collectie op één foto deel VII

Dat hij een stapavond moet overleven? Urban-beater.

2 likes

Eens. En een horloge dat je niet draagt kun je, tenzij het emotionele betekenis heeft, mijns inziens beter weg doen. Of het nou duur is of goedkoop.

2 likes

Gaat er meer om dat de FXD best wel “bijzonder” is (of lijkt te zijn) waardoor ik er voorzichtig mee doe. MN21, gaan flink boven list, waarde stijgt, etc. Zit vast tussen de oren en allemaal onzin waar ik geen zin in heb. Dus dan geniet ik er minder van.

Bedoel met beaten meer iets voor het dragen tijdens vakanties en de tijden met je kleine kids als je van alles aan het doen bent en soms niet goed oplet. Doe ik met de speedy en santos ook maar daar heb ik dat gevoel niet bij. Call me crazy :man_shrugging:t2:

2 likes

Al gehad :joy: Deze vakantie omgehad.

Nop. Kan toch niks op tegen de Speedy

Dat dus. Ik wordt er nerveus van. Misschien daarom ook geen Rolex meer :man_shrugging:t2:

1 like

Ik kan niet voor de andere poster spreken maar ik deel dat gevoel ook.

Ik heb een relatief bescheiden horlogebudget en dan is het zonde om een horloge wat procentueel een groot gedeelte van de waarde van je collectie vertegenwoordigd als beater te gebruiken. Of tenminste: ik kan het niet met een gerust hart doen. Vooral wanneer je nog zoekende bent in je collectie en niet weet wat mag blijven en wat mag gaan. Ik hou van de toolwatch look maar een dure toolwatch zou ik niet als beater durven dragen.

En als je het horloge ook op de meer avontuurlijke vakanties wilt dragen dan is het al helemaal risicovol bij verlies, ernstige beschadiging of diefstal. Dan liever een beater die een waarde vertegenwoordigt waar ik goed van zou balen als er iets mee gebeurt maar geen slapeloze nachten van zou hebben.

3 likes

Ja, zie je, dat dacht ik dus al. Maar dat was toch gewoon een heerlijk horloge dat je ook nog 'ns vrij zorgeloos kunt dragen? Ik zou het wel weten! Heb er inmiddels 2! :grin:

1 like

Qua model is het natuurlijk een hele persoonlijke keuze, ik ben zelf fan van zowel de Navitimer en dan met name het ‘klassieke model’ en de wat stoerdere modellen zoals de Colt en Avengers. Ik vind zelf dat Breitling een ontzettend goede prijs kwaliteit verhouding heeft. Ik heb wel het stille vermoeden dat Breitling langzaam aan aan het opkruipen is uit het dal dus prijzen zullen vanaf nu alleen maar stijgen. Ik verbaas me soms dat je tussen de € 2000/3000 echt een absoluut tophorloge kunt krijgen. :+1:

Dit zijn de 5 die weer weg zijn (geen klik mee of slecht draagcomfort (Chronomat B01):

Dit zijn de blijvers en draag ik allemaal vrij regelmatig…

22 likes

Nee ik bedoelde heb je al een koper voor de fxd?

Welke bedoel je precies? Ik heb er nog een nieuw in de doos…met de komst van een berg andere horloges is hij er nog niet aan te pas gekomen…

Dat was net degene die ik wel mooi vond. Niet zo dik als die andere Breitlings. Vond je het niets?

Nee prachtig horloge, prachtige band maar hij zat verschrikkelijk. Je voelde de hele dag dat je hem om had. Voor mij is dat tegenwoordig echt een no go… hoe mooi het horloge ook is. Het zelfde ging op voor de Zenith Defy skyline. Het ontbreken van een echte fijnafstelling is op dat soort momenten wel een gemis :sob:

1 like

Ja twee opties al :slight_smile:

Die dual crown. Gewoon de zwarte. Maar geen haast.

1 like

Crazy!!!

2 likes

Wat zit er vandaag in mijn rolletje :slight_smile:

34 likes

48 likes

U houdt van Tudor? :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Tuut tuut Tudor!
Lekker hoor. Die California dail is ook vet.

2 likes

Toffe Date met deze bezel!

1 like

In het brons met groene dial, geeft gelijk kleur aan je collectie :+1:t2:

Hier weer een kleine update van mijn collectie.

Eruit:
Fossil (nog te koop maar niet meer op de foto)
Tissot Le locle
Hamilton khaki field
Meistersinger n01 43mm

Nieuw in de collectie:
Citizen chronomaster
Meistersinger n01 40mm

Nu alleen nog aan het kijken of ik de Seiko er misschien ook uit ga doen, aangezien er in de toekomst een Breitling moet komen.

45 likes