Jouw collectie op één foto deel VII

Wat is de dikte?
Ik heb de GMT ooit gepast en die was echt bizar dik.

Welke is de sbga🤣

Je weet wel, die ene met die wijzers die de tijd aangeven. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Van de spring drive 12.8mm. De handwinder is de 11,6mm. Valt goed mee, een deel van de dikte is het saffier. De GMT’s zijn nog een stuk dikker inderdaad :thinking:

:joy: de mooiste van de 2! De spring drive dus :wink:

14 likes

Qua GS bevalt deze me alleen (maar ook deze gaat op de schoplijst):

18 likes

Ik overweeg de 231 dus naast m’n speedmaster… :sweat_smile:

Een schande

Vroeg of laat ga je door je knieën :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Welke bizar ‘dunne’ GMT heb je wel eens gepast? zelfs je speedmaster is dikker

Ik vond de GS GMT gewoon heel erg dik en hoog dragen.
Geen idee wat de exacte verschillen zijn, maar de GS droeg echt dikker dan een Rolex GMT (of een speedmaster)

Een millimeter of zo … :stuck_out_tongue_winking_eye:

afmetingen vertellen niet het hele verhaal.
Even opgezocht, de GS GMT is 14,5mm, dat is even dik als een Seadweller.
Combineer dat met een kleinere kast en je hebt een hoog tonnetje. Dat draagt dus écht anders dan een Speedmaster. :man_shrugging:

Maar goed. Nogmaals, die afmetingen zeggen helemaal niets. Ik heb deze verschillende keren gepast en vond hem te dik dragen. Helaas wat ik vind het een prachtig horloge!

Ennn, hebben ze daar positief op gereageerd?

En over welke horloge heb je het dan?
Grand Seiko heeft namelijk al een aantal gmt’jes gemaakt :stuck_out_tongue_winking_eye:
PS met het passen van een ultradunne gmt bedoel ik iets dat zeker dunner is dan 10 mm …

Ik denk inderdaad ook dat ik dit de mooiste vind en dat die voor mij net de edge heeft boven de 231. Spring drive en de unieke GS wijzers.

Geen idee ook of ik zou kunnen wennen aan de 37mm van de 231. Heb nog nooit zo’n klein horloge gehad, maar vind het wel iets hebben.

2 likes

Dat ik er meer dan een heb, komt door HF: door het zoeken naar vervanging voor mijn stervende Seiko 5 kwam ik hier terecht. Toen die Mondaine tegenviel, ging ik andere kopen. En al die posts hier lezen. De verzameling zal nog wel veranderen. Die Seiko 5 en ws ook de Mondaine gaan eruit.
En dan is er weer ruimte in de box (hoewel 4 ook wel genoeg is, maar ja, ik wil er nog een Citizen bij, en dan niet zo’n hele grote, 38 mm zou ideaal zijn)

18 likes

Paar prachtige horloges. Met name de Meistersinger vind ik mooi. Waar het forum allemaal wel niet goed voor is (of slecht).

Het is geen Meistersinger (heb ik wel ernstig overwogwn) maar een Iron Annie. Evengoed een mooi en prettig horloge.

Het is helaas nooit genoeg….everlasting search ain’t over

1 like