Jouw collectie op één foto deel VII

Pfff.

2 likes

Precies… gewoon “even” wachten en dan oeps vergeten te verkopen. :innocent:

1 like

Die kun je afvinken. Mooie verzameling!

1 like

Subliem!

Puntje 3 en 4: Moser streamliner! :heart_eyes: integrated maar toch anders. Heel organisch

1 like

Wat een collectie! Heerlijk! :+1:t2::grinning:

1 like

Waanzinnige set!

1 like

Heerlijke set horloges zo! Vooral die zenith revival vind ik echt heel tof :star_struck:

Oef. Lekker hoor!

1 like

Ongelofelijk jouw collectie. Divers, gevarieerd en velen zo mooi. Je hebt smaak :stuck_out_tongue_winking_eye:

Het setje dat hier veel gedragen wordt eens bij elkaar gelegd.
Vrij standaard collectie, maar ben dan ook maar een vrij standaard persoon :sunglasses:

85 likes

:rofl:

6 likes

Prachtige horloges die zoals je al zegt niet heel standaard zijn:P
Hoe vergelijken de H Moser en Vacheron zich tot elkaar? Ben wel benieuwd naar die VC namelijk.

1 like

Dat is nog een lastige vraag. Beide horloges zijn wat dat betreft erg verschillend. De Moser lijkt wat eenvoudiger maar heeft een wat mooier uurwerk, maar dat komt vooral omdat ik handwinders mooier vind om naar tje kijken dan automaten.
De VC heeft een rvs kast en de Moser een witgouden kast, wat toch een hele andere uitstraling geeft.
De VC heeft weer heel veel mooie details, en het is een heel erg licht horloge. Je voelt amper dat je een horloge draagt, terwijl de Moser weer behoorlijk zwaar is en behoorlijk groter oogt en draagt. Verschil in diameter is 1 mm geloof ik en de lug-lug afstand van de VC is zelfs iets groter.
Afwerking van beide is weinig tot niets op aan te merken in ieder geval.

3 likes

Hoe bevalt die VC?

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt. Zoals je het nu omschrijft is de VC o.a. oor de rvs kast en de lichtheid beter als dagelijks horloge en de Moser wellicht voor speciale gelegenheden?

1 like

Hele toffe collectie!

1 like

Die bevalt uitermate goed.
Qua grootte een aardige allemansvriend met z’n 40 mm. en minder dan 10 mm. dik.

En hij kan goed overweg met verschillende bandjes, dat is ook een pluspunt.

1 like

Gaaf man. Als iedereen zo’n standaard collectie zou hebben dan zou dit een veel leuker en veelzijdiger forum zijn :ok_hand::muscle:

7 likes

Ik draag ze beide gewoon casual, maar mocht je niet goed tegen krasjes en haarlijntjes kunnen dan is de VC de betere keus. RVS is wat harder dan witgoud.

Het enige nadeel dat beide hebben is de beperkte waterdichtheid van 3 bar.

1 like

Ik vind bij mijn eigen Moser die 3bar ook minder al moet ik zeggen dat ik in al die jaren eigenlijk nog nooit een probleem heb gehad bij waterdichtheid. Het is voor mij bijna eerder psychologisch. Zelfs al zou de Moser waterdichter zijn, zou ik hem niet naar het zwembad meenemen namelijk… aan de andere kant gek dat zulke horlogehuizen niet in ieder geval iets meer waterdichtheid voor elkaar krijgen.

1 like