Jouw collectie op één foto deel VII

Dankjewel! Ga deze overwegen. Zocht ook al lang een alternatief voor de vacheron constantin historiques american 1921. Qua design is deze daarom echt leuk!

1 like

Alleen hele lelijke helaas…de longines komt in de buurt van het originele spul.

Dit is de originele Longines uit 1935 gemaakt voor Amerikaanse piloten

Het is een aanrader maar let op dat je de 2020 variant neemt en niet de 2012, de laatste is veul te groot (47mm!)

5 likes

Ik zou eigenlijk wel van dit

naar dit

willen.

Er zouden dan dan wel hele fijne stukken uit moeten, maar toch.

Mocht iemand de Zenith of de Lange hebben en een dealtje willen doen….:grimacing:

45 likes

Dat wordt een ideaal trio maar dan laat je ook mooie horloges achter op weg daarnaartoe.

2 likes

De twee JLC’s, de IWC en jouw Sinn wegdoen🫣🫣

Oef :cold_sweat:. Ik krijg nu al buikpijn van het idee zoveel weg te moeten doen.
Maar het is wel een heel mooi trio zo! :star_struck:
En jij hebt volgens mij best veel gerouleerd, dus ik schat zo in dat het schrappen je niet heel veel moeite gaat kosten. Zul je denk ik wel andere kanalen moeten aanboren voor de verkoop van die JLC(‘s).
En is het niks, kun je daarna weer lekker aan het kopen gaan.

1 like

Ik snap je volledig en ook weer niet. :joy:

Maar goed. ALS is top. Maar dan wel time only. Zonder die subdial met seconden.

En de zenith is ook top!
De iets andere variatie als teaser.

14 likes

Lekker trio. Mooi die Lange ook :ok_hand:t2:

En daarna gewoon weer uitbouwen naar de 10+ :grin:

6 likes

Tom ik heb het al gezegd natuurlijk maar ik zou het doen. Enige waar ik over twijfel is de JLC ultra thin. Die is echt fraai. Maar heeft natuurlijk geen zichtbodem dus je mist een deel eye candy tov de Lange. Maar ideaal trio voor behapbaar budget.

3 likes

Lopen die in het blauw niet zo lekker?

Misschien moet ik gewoon een Zenith toevoegen en de Rolex DJ verkopen (of ruilen). Iets minder heftig, heb ik 2/3 van het gewenste drietal met nog een paar redelijke dingetjes.

De gouden JLC Ultra Thin vind ik sowieso wel erg mooi en bijzonder en doet met mij eigenlijk wel zo’n beetje wat zo’n Lange doet.

Wat minder ingrijpend dat plan :grimacing:.

8 likes

:ok_hand:t2::grin:

1 like

Een heel goed plan! Een 3-piece heeft ook mijn voorkeur. Past gewoon lekker, al is het inhouden soms; 3 is niet veel…

Al kun je wel wisselen qua collectie uiteraard. bij jou valt er alleen niet zoveel meer te “upgraden”, maar afwisselen kan natuurlijk ook binnen zo’n set.

Ben benieuwd waar je voor kiest. Er moeten een oaar prachtige horloges uit in ieder geval mocht je het gaan doen.

2 likes

Fantastisch 3-tal natuurlijk.

Maar voor mij is 5 wel de ondergrens: Echt netjes, iets sportiever, allrounder, chrono, duiker.

Niet geheel toevallig daarom dit nu in huis. De rest ligt in de kluis.

57 likes

Voor mij werkt 12 heel goed.
3 setjes van 4. Rol van 3 en 1 om de arm. En dan nog elke 2 weken naar de kluis.

Nu dus in huis:
Zenith El Primero
Cartier Santos
Vacheron
GMT

:grin:

9 likes

Ik denk dat een 3 piece (of variant hierop) zeker werkt. In mijn geval heb ik ook een core van 3 (Moser, PP Ellipse en Blancpain chrono) maar ik merk dat daarnaast nog een ‘side collection’ met wat leuke vintage horloges het wel echt afmaakt ook al draag ik deze aanzienlijk minder.

3 likes

Die snap ik wel. Heb je een heerlijke set van 3

Voor mij werkt een set van 18 heel goed.

Duikers, field watches, lichte dress, medium dress, super dress, funky dress, all rounder, vintage chrono, moderne chrono, zwarte chrono, Quartz chrono, complicatie, vintage beater, lichte plaat, donkere plaat, witgoud, rosé goud, staal, titanium, plastic, etc. Etc

20 likes

Werk van gemaakt Ramses, klasse. Ik pass deze even door richting het thuisfront.

5 likes

Ik denk (niet op enige vorm van ervaring gebaseerd) dat het aantal potentiële kopers van een JLC master control calendar op HF vrij beperkt is.

2 likes