Jouw collectie op één foto deel VIII

Helemaal waar. Blijft toch echt mij favoriet. Dus dat gaat vast gebeuren een keer

Klopt. Alleen deze is uit een speciaal jaar. En krijg dit weekend een vintage 1171/633 band dus dat gaat wel lekker zijn.

3 likes

Onvervangbaar dus. Dat is geen slecht alternatief dan :wink:

1 like

Jaloers op je zelfbeheersing, er is nl zoveel
Moois en leuks aan horloges!

Pas een huis gekocht dus nu stopt het een tijdje. Maar ik zit goed, alles wat ik wil zit erin…

Voor zwembad heb ik de Halilton PSR. Al de rest is niet zo voor nattigheid te vinden.

34 likes

Hahaha dan ken je mijn geschiedenis niet. Ik heb van alles geflipperd naast de speedy. Van Rolex, JLC, zenith, cartier tot Tag Heuer. Vooral in 2021

Was allemaal leuk maar geeft me niet het gevoel als de speedy.

2022 is wat rustiger vooral nu omdat ik weet wat ik wel en niet meer wil en ik probeer me te beheersen bij impuls gedachtes.

Misschien is zo een flipper fase gewoon nodig soms.

5 likes

Tot zover… nieuwe toevoegingen zijn de Cartier Santos en ‘Starbucks’.

Ik overweeg nu:

• Afscheid te nemen van één van de Submariners, nogal overlappend;
  • Afscheid te nemen van de Squale 1521, vooral een zomers horloge wat te weinig gedragen wordt;
  • De Day-Date 18238 te upgraden naar een moderne 128238.

70 likes

Snap ik. Zelf vind t groen van de Starbucks niet mooi dus ik zou die ruimen. Wel zonde van je na. Vintage sub een idee?

1 like

Toch ook een prima set zo!

Jaren geleden had ik ook een setje van 2 (iets vergelijkbaars), en ik was dolgelukkig met deze 2!

32 likes

Ik weet niet of vintage helemaal mijn ding is. Vind het zeker mooi, maar om dagdagelijks te dragen weet ik niet. Begrijp me niet verkeerd, ik vind bijv. de 18238 super gaaf, maar modern is zoveel robuuster qua gevoel.

3 likes

Klopt zeker.

2 likes

Dit is een heerlijke set zo! Het wordt vanzelf weer zomer, dus de Squale hoeft dan niet weg. De twee Subs zijn verschillend genoeg en je draagt er maar eentje per keer. Die DD is mooier dan een nieuwe en volgoud voelt toch best solide.

4 likes

De Starbucks is fantastisch; bij mij zou de 114060 eruit gaan. Heeft ook minder mooie lugs/case dan de 126610lv.

2 likes

Tenzij ik me vergis is dat een 124060.

2 likes

Ik had nog expliciet de lugs van de groene en zwarte vergeleken. :sweat_smile:

Ik blijf bij 114060.

Waanzinnige set! Ik snap het dilemma met upgraden van de day date. Vintage is mooi, maar moet je voor je gevoel toch wat delicater behandelen. Er zit zeker wat overlap tussen de horloges, maar dat is geen ramp, want er zit precies genoeg verschil tussen de 2 subs, niet alleen kleur maar ook date. De squale zou ik houden voor vakantie als beater of als je je niet op je gemak voelt om een sub of volgouden Rolex te dragen…

2 likes

Kroontje op 6

1 like

37 likes

Yep, je hebt gelijk!

Ik zou de Squale verpatsen en de speedy weg doen i.v.m. kleur overlap met de sub. Daarnaast zou ik de DD en santos weg doen en een gouden Santos terug kopen! Just my 2cents

2 likes

Ja ik zou alleen de speedy weg doen. Ik kijk er op dezelfde manier naar; meer overlap met je zwarte sub dan dat de Starbucks dat heeft eigenlijk. Day date en santos op staal zijn te fijne horloge en te iconisch om samen te voegen in 1 eigenlijk.

2 likes