Niet zo streng zijn.
Babysteps! Van 21 naar 4 is niet gezond.
Je mag er 11 houden.
Is dat zo?
Ja joh, 21! Ik zou het niet kunnen
Maar vind het wel mooi!
Lekker houden zo @Fate_Amenable_To_Change
Ik blijf het altijd bijzonder vinden wanneer mensen vragen om collectie-aanpassingen. Als kind wil je niets liever dan je eigen keuzes maken, eenmaal volwassen gaan we wildvreemden op een forum vragen om de keuzes voor ons te maken.
Ik vind het persoonlijk allemaal “noch vlees noch vis” horloges, ik mis wat persoonlijkheid.
Ik zou alleen de Cartier en de Nomos houden.
En dan een GS white Birch en een Reverso Tribute (of een Lange Saxonia) erin.
Be careful what you wish or ask for
Mist persoonlijkheid? Zitten wel bijzondere stukken en onderscheidende stukken tussen toch wat mij betreft: Nomos, Baltic, Farer.
Ik heb het ook niet over de merken hoor, dat is hartstikke leuk.
Maar meer de type horloges. Ze zitten allemaal zo tussen sportief en gekleed in, allemaal een beetje in hetzelfde spectrum.
Zou mooi zijn om wat meer kleur bekennen in de keuzes.
Dus een echt hardcore field watch. Een flinke duiker en een Echte Dresser, etc.
Ah die kan ik wel volgen.
Denk dat ik hem om die reden ook uitkleed naar 3 stuks. Wel heerlijke stukken voor een kleine collectie, maar ben met je eens dat het door de oogharen heen veel gelijk is. Al zijn het wel hele toffe horloges stuk vkor stuk.
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-omega-speedmaster-57-burgundy-40-5mm/445336
Dit zou een toffe toevoeging zijn.
Dat is waar en daar maak ik mij ook “schuldig” aan.
Bij een ander vind ik het altijd erg leuk om een gevarieerde set te zien (qua complicaties, kleur, prijsklasse etc.). Zelf ben ik erachter dat een paar allrounders me meer passen. Dat maakt het als collectie misschien minder interessant, maar als dat je smaak is, weet je sowieso dat je goed zit
Dat zou een toffe toevoeging zijn als die geen datum had.
Ik vind hem zelfs met datum erg cool
Ook jij mag er zijn, maar dat vind je wel verkeerd.
Ik had het er net met iemand over dat ik de achterkant ook zo vet vind.
Ik vraag helemaal niet om een aanpassing. Net zoals ik die kolderieke suggestie van ome @HanDavinci straal negeer, zou ik ook de wegstreep-actie van ome @flowert straal negeren.
Dat neemt niet weg dat ik nieuwsgierig ben naar z’n mening. Die hoor ik gewoon graag.
Dat mag je vinden, maar jouw mening interesseert me eerlijk gezegd veel minder dan die van @Flowert en @Handavinci. Dat komt ook omdat ik vind dat je aperte poep praat, en een Patek liefhebber bent. Dat geeft te denken, in mijn beleving.
De White Birch van GS is in mijn ogen zeer lelijk, met die lompe wijzers. Ik zie het als een vlek op het blazoen van GS.
De Tribute geef ik je, da’s een mooi horloge, maar de Saxonia, ofschoon een erg mooi horloge, is eerlijk gezegd vele malen saaier dan mijn Grand Seiko SBGW231. Ik zou ze niet willen ruilen al was het met een gesloten beurs.
Sorry, maar ook daar ben je me kwijt. Er zit nondeju een Superman, een 5303, een 1521 en een Aquascaphe GMT tussen die met de beste wil van de wereld niet “tussen sportief en gekleed in zitten”, om over de Archimede Pilot maar te zwijgen.
Dat gezegd hebbende vind ik dat spectrum fijn.
Ik hoor wat je zegt. Ik vraag me alleen af wat je gerookt hebt.
Als je me nu probeert te vertellen dat ik een klomp onderzeebootstaal van Damasko moet kopen, of een duiker van Sinn: Nein danke. Ze worden er niet waterdichter of meer “hard core” van, maar wel lelijker en lomper.
Auch!
Ik ben een open zenuwtje geraakt volgens mij.
Je vraagt op een openbaar forum een mening, als je die dan krijgt kan je ook gewoon dank je wel zeggen. Dan hoef je niet meteen persoonlijk te worden.
Ik kom hier zelden,
maar gezien hoe de heren ‘connaisseurs’ een horloge met zo’n zichtbodem zo kunnen aanprijzen, zal t ook zo wel blijven…
OK daaag