Jouw collectie op één foto deel VIII

Ik denk dat de collage er ook geen goed aan doet… zet bv de Santos, de GS SBGW en de Nomos Ahoi apart met een mooie foto en dat geeft al een veel diverser beeld.

Maar ik snap het wel. Ze zijn geselecteerd op basis van een paar harde criteria qua maat en specs en verder vrij willekeurig gekocht. Dan krijg je een hele reeks mooie “vergelijkbare” horloges, waar je er gemakkelijk nog 10 of meer kunt bijzetten. Er zit niet echt een plan in denk ik? Ik zou er keuzestress van krijgen, om constant nieuwe stukken erbij te kopen. Ik heb mezelf wat beperkt tot een paar merken en dat helpt al :sweat_smile: .

Wat ok is natuurlijk. Leuke collectie @Fate_Amenable_To_Change, niets van te zeggen. Mijn top 3 staat hierboven :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Ongevraagd en ongewenst.

Zou een zwarte GS spring drive of automaat halen.

4 likes

:rofl:

Oh je bent linksonder een rood kruis vergeten.

3 likes

Nee, die vind ik cool. Net als die king seiko

2 likes

Wat is het eigenlijk?

Vindt ie te dik.

Serica dacht ik

Handwind spring drive dan.

1 like

He, RLC!

Edit: ik zie dat iedereen een RLC’tje doet. Zijn wel erg veel rode kruizen hier.

1 like

Komt omdat fatc 25x hetzelfde horloge heeft zo ongeveer.

Met het bijgekomen budget kan er ook geel gouden day date bij :partying_face:

3 likes

Zijn die zo in prijs gedaald dan? Ik kom niet verder dan 15k aan doorkruiste horloges zo op het eerste gezicht.

7 likes

Oudje

1 like

Ben benieuwd naar jouw suggestie.

1 like

Kill your darlings!

Je hebt overigens een mooie collectie met veel stukken die je (te) weinig ziet. Na strepen hou je er nog acht over. Voldoende variatie, kleur en mogelijkheden om te combineren met kledingstijl en ….

8 likes

Goed idee. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Even wat uitgesprokener dan deze horologische

middle of the road potpourri die je nu in het kistje hebt zitten.

:clown_face:

4 likes

Alleen in de toonzetting:

• Kras maar lekker tot je een leuk setje over hebt in jouw ogen :white_check_mark: :+1: :slight_smile:
  • Kom een ander even ongevraagd vertellen dat z’n hele verzameling karakterloze kutzooi is :x: :-1:

Read the room, zou ik zeggen.

Ik werd niet meer of minder persoonlijk dan jij. Maar kijk naar de andere reacties waar men vrolijk in de verzameling krast. Da’s allemaal in good sport, old chap, dat weet ik te waarderen.

C’est le ton qui fait la musique.

Nee, daar vroeg ik dus daadwerkelijk om. :slight_smile:

Ik vind het interessant om jouw keuze naast die van anderen te zien. @Tijner is lang zo bruut niet als hij denkt, @Stifstaf heeft liefde voor de oude quartz chrono waar ik vanaf wil, @Ojjz die natuurlijk voor de Citizen opkomt, terwijl ik weet dat ome @HanDavinci die te diep in de kast vind liggen…

Grappig dat vrijwel niemand hier, gegeven dezelfde 21 horloges, na wegstrepen tot dezelfde verzameling zou komen. Da’s toch aardig om te zien.

Zelfs jij streept grootvader’s erfstukje weg.

Ik heb daar geen moeite in gestoken. :slight_smile:

Daar zou ik wel wat mee kunnen als 3 piece. De Ahoi gaat echt niet weg, zeg maar, en met een GS en een Santos er bij heb je een mooi gekleed setje.

GS of Credor, dat is de vraag. Maar dan wel een handwinder, want:

:+1: Ons kent ons.

Ik zou doorsparen voor baguettes.

Ik eigenlijk ook.

Was het maar zo’n feest. Misschien een bloedrode Breitling B09 bij halen?

7 likes

Ik vind die Serica supertof :relieved:

2 likes

Wat heb jij

:face_vomiting:

4 likes

Ik was het net aan het bedenken. Het blijft toch harteloos, dat achteloos wegstrepen. Waar je zelf met veel wikken en wegen aan gewerkt hebt om tot zo een collectie te komen, elk horloge z’n verhaal, hup rode kruisen er over.

Niet persoonlijk nemen dus.

2 likes

Oh in de categorie

Ik heb deze voor je:

Bijkomend voordeel: Je hoeft hem niet van een tuintafel te knikkeren, er zitten al twee scuffs/krasjes op. Natuurlijk zal hij tussen die afgeragde anderen nog altijd de safety queen zijn, maar het is een begin. :grinning_face_with_smiling_eyes:

9 likes

Exact die. J vindt 'm ook super tof.

Maar ja, dan heb ik weer zo’n vlees noch vis horloge wat tussen de wimpers door bekeken misschien wat netter lijkt.

Overigens: ik houd niet zozeer van metro-seksuele horloge, maar het is eerder zo dat ik evidente uitingen van testosteron gewoon smakeloos vind. :slight_smile: Ik heb na vele testosteron-bommen bovendien ervaren dat m’n leuter er simpelweg niet groter van is geworden. Helaas.

Absoluut niet, in mijn hoofd heb ik grootvader’s horloge al 100 keer weg gestreept, en die eerste quartz chronograaf van me ook. Maar ik krijg het niet over het hart.

Maak er een 38mm super squale van en ik ben koopman. Kun je zo een 1521 Ocean bij krijgen. Ook met een butsje hier en daar.

2 likes