Helemaal verklaren kan ik dat niet, maar ik vermoed vooral door het feit dat er zoveel populariteit rondom het merk is waardoor enkele modellen en benaderingen zo iconisch zijn geworden dat het weinig verrassend of individueel is. Bij Rolex heb ik meer met de Cellini’s of de 1908, en bij Omega meer met de Constellation en enkele ATs kan ik ook waarderen. Daar haal ik meer plezier en creativiteit uit. Dat gezegd, als ik de benodigde bedragen aan horloges zou uitgeven denk ik nog dat ik eerst andere keuzes zou maken, maar dat weet je pas zeker als je voor zo’n beslissing staat. Overigens staat een stukje terug een collage van mijn huidige staat, tenminste die ~helft die ik op dit continent voorhanden heb.
Ik zou is moeten gaan kijken. De kosten zijn wat mij betreft het voornaamste obstakel. Ik vind het een erg leuk concept. Of ik dit horloge het allerliefste zou hebben in het genre weet ik niet, maar binnen het genre komt dan wel weer om de hoek kijken dat Atelier Wen eigenlijk juist een sterke value proposition is.
Tof zeg! Moest net denken; dit zou zo in een artikel van James Stacey kunnen. En kijk is aan, een logo van The Grey Nato. Grappig
Hele fraai elipsvormige Longines heeft ze hoor! Ik heb mijn vriendin ook zo’n prx proberen aan te praten, maar ze vond het maar niks.
Hele fraaie en originele verschijning!
Mooie moderne knipoog naar een klassieke complicatie.
Wat moet een mens nog meer eigenlijk he! Ik zou de BB op de stalen band dragen denk ik, maar hij is zo ook wel comfortabel licht vermoedelijk
Hier ook een update. De plannen voor een ultieme daily (GS E9 of IWC ingenieur) heb ik even in de koelkast gezet omdat ik las dat de ingenieurs nu bij de gewone AD’s liggen. Kans bestaat dat ze grijs wel eens aan interessantere prijzen te verkrijgen zullen zijn in de toekomst dus
De Pelagos FXD is onverwacht vertrokken naar een medeliefhebber en de GS quartz is nog in bestelling. Altijd leuk op weer wat in het vooruitzicht te hebben
Welk model is de GS op stalenband?
Die rode accenten op die GS GMT knallen zo lekker Toffe collectie zo.
Blijft een top set👌🏻 Altijd leuk he beetje nadenken en over whats next en wat door wisselen.
Wat een prachtige collectie! Zenith springt er voor mij echt uit👌
De SBGX341. Die is nog onderweg dus!
Dank! De SBGJ is inderdaad een heerlijk stuk. De wijzers knallen er ook vaak echt uit onder bepaalde belichting, moeilijk te vatten op foto
Dat is het leukste van heel de hobby imho
Dank! De Zenith is ook 1 van mijn favorieten, heel moeilijk om die niet te kiezen ‘s morgens
Ik zeg niks meer aan doen Jasper
Beetje naïef om op HF te zeggen… Kortom: een hele fraaie collectie!
Super set hoor jasper! Heb zelf niet zoveel met GS maar die gmt…
Prachtige toevoeging de GMT Jasper
Bedankt mannen
Ik vrees ervoor, maar voorlopig blijft het even zo!
Altijd een mooie set die jij toont Jasper.
Zo balen dat GS nog geen fijnafstelling heeft
Ik heb er weinig moeite mee, met de halflinks geraak ik er wel en mijn pols fluctueert gelukkig niet zoveel. Maar als ze er in slagen om een elegante sluiting te maken met een snelverstelling, dan zou dat super zijn uiteraard.
Ik vind een platte caseback belangrijker bij een stalen band dan de sluiting. Dat maakt echt het comfort imho
Dat gevoel is volledig wederzijds!
Hele mooi set weer Jasper! (Zoals altijd veel dat mij kan bekoren). Die GS gmt blijf ik ook echt heel fraai vinden. Hoe draagt die met zijn dikte? Je hebt hem volgens mij al een poosje, dus hij zal niet heel verkeerd op de pols liggen…
Dankje!
De dikte van de GMT vind ik totaal niet storend, het geeft het horloge een casual kantje
Ik moet wel zeggen dat ik dit enkel bij deze kastvorm kan appreciëren. De mooie bolle zijkant van de kast met de scherpe hoek van de bezel en dan dat saffier er nog eens boven vind ik echt mooi gedaan. De lugs zweven wat hoog, maar dat stoort me niet echt.
Bij de 44GS of de 62GS kasten met dit uurwerk heb je een heel afgelijnde kast en dan een bolle onderkant eraan, dat trek ik minder. Maar goed, smaken weer
Foto’s voor de verduidelijking!